Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: اگر نفت را کنار بگذاریم - که تحریم عمدتا روی نفت است- رشد اقتصادی بدون نفت را محاسبه کنیم، در همین سال ۹۸ رشد کشور بدون نفت مثبت و ۱.۱ درصد بود.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: دشمنان در تبلیغات می‌خواهند مردم را از قرار گرفتن دولت در سخت‌ترین شرایط تحریم اقتصادی تاریخ کشور، غافل کنند و در داخل هم متأسفانه گاهی اوقات نسبت به آن بی‌توجهی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شرایط ما یک شرایط عادی و معمولی نیست، افزود: شرایط سختی داریم و دشمنان فکر می‌کردند ظرف چند ماه قدرت تاب‌آوری نخواهیم داشت در حالی‌که امروز دو سال و نیم است که ملت و دولت در کنار هم در برابر این فشار و تهدید و فضای تحریم اقتصادی تروریستی علیه ملت ایران، پابرجا ایستادند و مسیر و راه خود را ادامه می‌دهند.

رئیس جمهور اضافه کرد: البته میدان جنگ مشکلات، زخمی شدن، شهادت هم دارد. میدان جنگ ویژگی‌های خود را دارد؛ قرآن مجید هم به این واقعیت اشاره می‌کند که در میدان جنگ فراز و نشیب فراوانی وجود دارد. باید توجه کنیم در پیشگاه خدا هستیم و در همه این فراز و نشیب خداوند است که می‌تواند دست ما را بگیرد.

روحانی تصریح کرد: آمریکا، صهیونیست‌ها و ارتجاع فکر کرده بودند با تحریم سال ۹۷ کشور را از حیث اقتصادی دچار بحران می‌کنند و این بحران اقتصادی به بحران اجتماعی و بحران اجتماعی به بحران امنیتی تبدیل می‌شود که در هر سه مرحله ناموفق بودند و هیچیک از این بحران‌ها رخ نداد. البته در شرایط تحریم زندگی مردم با سختی و فشار توأم خواهد بود و مردم این واقعیت را به خوبی لمس و در برابر آن ایستادگی می‌کنند.

وی با خطا دانستن مقایسه شرایط جنگ با شرایط صلح، گفت: اگر آمار رشد اقتصادی دولت با نفت را در سال ۹۳، ۹۴، ۹۵ و ۹۶ باهم مقایسه کنیم رشد ۱۴ درصد هم در یکی از این سال‌ها داشته‌ایم و به طور متوسط ۵ درصد رشد اقتصادی با نفت را شاهد بودیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: وقتی از رشد اقتصادی با نفت حرف می‌زنیم و نفت تحریم می‌شود، رشد اقتصادی به منفی تبدیل می‌شود؛ این سال‌ها را کنار هم قرار دادن درست نیست. اینکه یک روزنامه و مؤسسه اینها را کنار هم می‌چیند و می‌گوید این دولت رشد اقتصادی نداشت، باید گفت دولت کشور را در شرایط رشد اقتصادی منفی ۷.۴ تحویل گرفته و با رشد متوسط ۵ درصد آن را اداره کرده است.

روحانی تصریح کرد: اگر نفت را کنار بگذاریم - که تحریم عمدتاً روی نفت است- رشد اقتصادی بدون نفت را محاسبه کنیم، در همین سال ۹۸ رشد کشور بدون نفت مثبت و ۱.۱ درصد بود. باید کاملاً توجه داشته باشیم و در زمین دشمن بازی نکنیم. دشمن می‌خواهد به مردم ما القا کند که از لحاظ اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به پیروزی رسیده است و ما در عمل می‌خواهیم اثبات کنیم دشمن شکست خورده است.

وی گفت: دولت همه توان خود را امروز به کار گرفت تا نقدینگی را کنترل و با تحریم نفتی شدیداً مقابله کند و بتواند فروش نفت را با چارچوبی که در حال نهایی کردن است به فروش برساند.

رئیس جمهور یادآور شد: دولت می‌خواهد در بخش بودجه‌ای بین منابع و مخارج تعادل ایجاد کند و سرمایه مطمئن برای مردمی که به آینده نگاه می‌کنند ایجاد کند. سرمایه مطمئنی در اختیار آنها باشد؛ حداقلی را دولت تضمین کند و حداکثری هم هست که مردم می‌توانند بر مبنای آن برنامه‌ریزی خود را تنظیم کنند و یک جان تازه‌ای هم به بورس بدهد.

روحانی گفت: این مجموعه طرحی است که ستاد اقتصادی دولت در هفته‌های گذشته روی آن بحث کرده و به تصویب رسانده و موضوع را به جلسه سران قوا برده در دو جلسه سران قوا در آن بحث شده و کلیات آن در نشست سران قوا به تصویب رسیده است و بعد از مراحل نهایی این مصوبه دولت هم آئین‌نامه‌های اجرایی آن را خواهد نوشت و حتماً در زندگی مردم هم تأثیرگذار خواهد بود.

وی یادآور شد: کاری که هفته‌ها و ماه‌ها دولت زحمت کشیده دو قوه دیگر هم زحمت کشیده‌اند یک سری افراد پیدا می‌شوند نمی‌دانم مبانی آنها برای اینکه مردم را دلسرد کنند چیست و می‌گویند این طرح ممکن است در دولت آینده زحمتی برای پرداخت درست کند و دولت می‌خواهد فشار را به دولت آینده منتقل کند یک حرف کاملاً دروغ و بی اساس است.

رئیس جمهور اظهار کرد: فقط در همین امسال ۱۷ پتروشیمی بزرگ را افتتاح می‌کنیم اگر کسی بگوید که این دولت همه‌اش به نفع دولت بعدی کار می‌کند در سال آخر به نفع دولت بعدی کار می‌کند، پتروشیمی‌ها را افتتاح می‌کند و ثمره دولت بعدی را اضافه می‌کند. در پارس جنوبی فازها را تکمیل می‌کند و اثر آن برای دولت بعدی است. مرتب در روستاها گاز، آب و برق می‌کشد و اثر آن برای دولت بعدی است این حرف کودکانه است این دولت و آن دولت چه معنایی دارد.

روحانی یادآور شد: ما همه خادم مردم هستیم. این دولت منتخب مردم است دولت بعدی هم منتخب مردم است. ما باید کشور را در شدیدترین شرایط تحریم اداره کنیم و با کسی شوخی نداریم.

وی گفت: کسی که به طرح دولت ایراد می‌گیرد لطفاً بگوید که راه حل چیست. با فحاشی و با ردیف کردن جملات درشت مشکلی از کشور حل نمی‌شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ما به مردم عزیزمان قول دادیم که در شرایط تحریم تسلیم نمی‌شویم و به این قولمان عمل کردیم. ما به مردم خودمان قول دادیم که آمریکا در طرح شکست ملت در بخش اقتصادی ناموفق خواهد بود و این کار را هم انجام می‌دهیم. وی یادآور شد: ما حقوق کارمند، کارگر و بازنشسته را سر موقع پرداخت کردیم، اوراق و یارانه‌ها و بسته‌های حمایتی را به موقع پرداخت کردیم چطور اینها را پرداخت کردیم، معلوم است که دولت برنامه‌ریزی کرده و حساب کرده و نگذاشته یک روز تأخیر شود. ما نگذاشتیم حقوق کارمندی یک روز تأخیر شود.

خبر تکمیل می‌شود...

منبع: ایرنا

کد خبر 438467

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهور هیئت دولت فروش نفت رشد اقتصادی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رشد اقتصادی شرایط تحریم رئیس جمهور دولت بعدی یادآور شد بدون نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۱۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد

معاون اول رئیس جمهور گفت: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند.

به گزارش مشرق، محمد مخبر بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) در ارتباط ویدیو کنفرانسی با همایش ملی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور که در مشهد مقدس برگزار می‌شود، با تاکید بر اینکه مسائل اقتصادی را باید با مشارکت و حضور مردم حل کنیم، تصریح کرد: نامگذاری سال جاری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم حاصل تجربه بیش از ۴۰ سال جمهوری اسلامی ایران است که بدون فعال کردن منابع، خلاقیت و مدیریت مردم مشکلات اقتصادی به صورت مطلوب حل نمی‌شود.
معاون اول رئیس جمهور افزود: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی از فرصت‌های خوب تحقق شعار سال هستند و این مناطق با فلسفه و هدف تشویق سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، کنار گذاشتن دیوان سالاری، توسعه صادرات و آوردن مردم از سرزمین اصلی به این مناطق و فعالیت اقتصادی موثر شکل گرفته است.

دکتر مخبر با تاکید بر اینکه باید کاستی‌های چند دهه گذشته در توجه به اهداف و فلسفه تشکیل مناطق آزاد در دولت سیزدهم جبران شود، تصریح کرد:
توجه به مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی اولویت اساسی دولت است که ظرفیت‌های این مناطق و مقررات، امکان پیشرفت و توسعه را ایجاد کرده است و هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد و دولت آمادگی دارد تا مسائل و مشکلات بر سر راه فعالیت این مناطق را برداشته و مرتفع کند.

وی با تاکید بر اینکه جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و توسعه صادرات از مهم‌ترین زمینه‌های فعالیت مناطق آزاد است که باید در این خصوص برنامه‌ریزی کنند، افزود: نزدیک به ۱۰ سال رشد اقتصادی کشور منفی بود اما در سال گذشته به نرخ رشد اقتصادی ۶ درصد رسیدیم اما با این میزان نمی‌توان مسائل کشور را حل کرد که طبق هدف گذاری میانگین رشد اقتصادی ۸ درصدی در برنامه هفتم توسعه باید کاستی‌های سال‌های گذشته نیز جبران شود که برای رسیدن به این هدف نیازمند جذب سرمایه‌گذاری سنگین داخلی و خارجی هستیم که این مناطق فرصتی بسیار مناسب برای تشویق سرمایه‌گذاری هستند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به فرصت بسیار خوب همسایگی ایران با ۱۵ کشور منطقه تاکید کرد: بخش زیادی از نیازهای کشورهای همجوار می‌تواند در داخل ایران تولید شود و باید از این راهبرد جدی دولت سیزدهم در توسعه روابط با همسایگان در مناطق آزاد به خوبی استفاده شود.

دکتر مخبر خاطرنشان کرد: از گام‌های بلند آیت الله رئیسی در دیپلماسی دولت سیزدهم برقراری رابطه با کشورهای منطقه و همسو است که تفاهمنامه‌ها و قراردادهای بسیار خوبی امضا شده و تمامی این فرصت‌ها باید در مناطق آزاد پیاده سازی شوند.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه وجود نیروهای جوان و تحصیل کرده، شرکت‌های دانش بنیان، ظرفیت‌های معدنی و اقتصاد دریا محور را از مهم‌ترین زمینه‌های فعالیت و برنامه‌ریزی مناطق آزاد توصیف و تصریح کرد: باید کمبودهای کشور به ویژه در زمینه تولید، در مناطق آزاد جبران شود.

معاون اول رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود با اشاره به مشکلات کشور در زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم گفت: گام‌های بسیار بلندی توسط دولت، مردم و فعالین اقتصادی در طول دو سال گذشته برای حل مشکلات کشور برداشته شد.

وی افزود: زمانیکه در یک کشور با کوچک‌ترین مساله روبرو می‌شوند تمام بخش‌ها و دولت آنان بسیج می‌شوند اما جمهوری اسلامی ایران به نقطه‌ای رسیده که زمانیکه رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان نماد سلطه توسط کشور ما مورد اصابت قرار می‌گیرد، رئیس جمهور و دولت و مردم به کارهای عادی خود می‌پردازند و کشور در شرایط آرام مسیر خود را ادامه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی مقام معظم رهبری اینگونه تاکید کردند که نباید اقتصاد کشور با تکانه‌های خارجی دچار آسیبی شود؛ لذا باید در این مسیر حرکت کنیم و در زمینه اقتصاد به نقطه‌ای برسیم که تناسب با نقش جمهوری اسلامی در سطح بین الملل داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: امروز وقتی در منطقه تصمیمی گرفته می‌شود که تبعات خاصی دارد ناچار هستند ملاحظات جمهوری اسلامی را رعایت کنند و تکیه مظلومین جهان به ایران است تا جایی که تمام امکانات نظام سلطه برای شکست مردم غزه جمع آوری شد اما نتوانستند به هیچکدام از اهداف خود برسند.

حجت الله عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تراز تجاری مناطق آزاد با تلاش‌های دولت سیزدهم مثبت شده است، گفت: یک و نیم درصد از ۶ درصد رشد اقتصادی حاصل تلاش‌های مناطق آزاد بوده و تاکنون ۹۰۰ هزار میلیارد تومان بسته سرمایه‌گذاری در سال گذشته ارائه شد که به معنای چهار برابر شدن تقاضا برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد است و تاکنون ۱۳۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری محقق شده است و این برنامه جهش سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد با جدیت پیگیری می‌شود و در سال پنجم برنامه هفتم سهم مناطق آزاد در رشد اقتصادی به ۴ درصد خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران
  • ایران امروز کشوری پیشرفته است / تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده است
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • مخبر: دستگاه‌های ذیربط مراقبت کنند تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور رخ ندهد
  • مخبر: دستگاههای ذیربط مراقبت کنند تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور سراسری رخ ندهد
  • AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
  • گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم