Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@02:12:18 GMT

واکنش‌‌های بین‌المللی به اعتراضات گسترده اخیر در بلاروس

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۱۲۲۶

واکنش‌‌های بین‌المللی به اعتراضات گسترده اخیر در بلاروس

‍‍‍‍‍‍

وزرای خارجه کشورهای شمال اروپا و منطقه بالتیک در بیانیه‌ای، برخورد مقامات بلاروس با معترضین به نتیجه انتخابات را محکوم کردند، اتحادیه اروپا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه مینسک را داشته و سازمان ملل هم نگران اوضاع بلاروس است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزرای امور خارجه کشورهای فنلاند، دانمارک، ایسلند، سوئد، نروژ، استونی، لتونی و لیتوانی از مقامات دولت بلاروس خواستند تا سریعاً با مخالفان وارد گفت‌وگوی سیاسی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه مشترک وزرای خارجه این هشت کشور تأکید شده است: «ما از مقامات بلاروس می خواهیم تا دست از تعقیب، دستگیری و آزار مخالفان سیاسی بردارند و فوراً همه بازداشت شدگان که ناعادلانه دستگیر شده‌اند را آزاد کرده و به حقوق و آزادی‌های انسانی مردم این کشور احترام بگذارند. ما از دولت بلاروس می خواهیم تا برای جلوگیری از ادامه خشونت‌ها، بلافاصله وارد مذاکرات سیاسی واقعی با نمایندگان مخالفان شده و توجه به خواسته‌های آنها توجه کند.»

وزرای خارجه کشورهای شمال اروپا و منطقه بالتیک تأکید کردند که انتخابات برگزار شده در بلاروس، مطابق با تعهدات بین المللی این جمهوری و معیارهای جهانی دموکراسی و حاکمیت قانون نبوده و عادلانه و آزاد برگزار نشده است.

آنها همچنین نسبت به خشونت بکار گرفته شده علیه تظاهرات کنندگان که در اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری به خیابان‌ها آمده‌اند، ابراز نگرانی کردند.

 در همین رابطه، "جوزپ بورل" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا انتخابات برگزار شده در بلاروس را آزاد یا عادلانه نمی دانند و در حال بررسی امکان اعمال تحریم‌هایی بر علیه کسانی که مسئول خشونت‌های پلیس علیه معترضین هستند.

"استفان دوجاریک" سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد نیز در کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد که مقامات جمهوری بلاروس باید به خبرنگاران رسانه‌ها این حق را بدهند تا آزادانه فعالیت کرده و از رویدادهای این کشور گزارش تهیه کنند. وی بازداشت خبرنگاران توسط پلیس بلاروس در جریان اعتراضات چند روز اخیر را محکوم کرد.

سومین شب ناآرامی‌ها در بلاروس و بازداشت عده‌ای از معترضینحمایت پارلمان بلاروس از سرکوب آشوبگران/مجروح شدن بیش از 200 نفرآزادی خبرنگاران بازداشت شده روس در بلاروس

ضمن اینکه، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز اعلام کرد که نگران وضعیت اعتراضات در بلاروس است و از مقامات مینسک انتظار دارد از احترام کامل به حقوق، آزادی بیان و اجتماعات صلح آمیز مردم این کشور اطمینان حاصل کنند. این دفتر یادآور شد که روند تحولات در بلاروس را با دقت زیر نظر دارد و عمیقا نگران مرگ یکی از معترضین و همچنین بازداشت چندین هزار نفر است.

انتهای پیام/

R7535/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اروپا سازمان ملل بلاروس بیشتر بخوانید... حمایت بایدن از اعتراضات خیابانی در بلاروس پراگ سازماندهی اعتراضات در بلاروس را تکذیب کرد/رقیب لوکاشنکو به لیتوانی گریخت لوکاشنکو: با پوتین به توافق رسیده‌ام/ در بلاروس جنگ داخلی به راه نخواهد افتاد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... حمایت بایدن از اعتراضات خیابانی در بلاروس پراگ سازماندهی اعتراضات در بلاروس را تکذیب کرد/رقیب لوکاشنکو به لیتوانی گریخت لوکاشنکو: با پوتین به توافق رسیده‌ام/ در بلاروس جنگ داخلی به راه نخواهد افتاد واژه های کاربردی مرتبط اروپا سازمان ملل بلاروس پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ آمریکا در جریان تحریم تسلیحاتی ایران عقب‌نشینی کرد/ حذف چند بند از قطعنامه پیشنهادی ۲ کشف ویروسی کشنده‌تر از کرونا در قزاقستان ۳ عربستان|صهیونیست‌ها بی‌صبرانه در جستجوی «بن نایف»هستند! ۴ انفجار در قلب بغداد ۵ واکسن کرونا در روسیه از ۱۲ دی ماه در دسترس عموم قرار می‌گیرد ۶ ارائه قطعنامه ضد ایرانی آمریکا به تعویق افتاد ۷ رویترز: تلاش اروپایی‌ها برای توافق با روسیه و چین درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست خورد ۸ ایمن سازی واکسن "اسپوتنیک-۵" روسیه دو سال خواهد بود مهمترین اخبار بین الملل آمریکا در جریان تحریم تسلیحاتی ایران عقب‌نشینی کرد/ حذف چند بند از قطعنامه پیشنهادی لبنان|مواضع گروه‌های سیاسی برای تشکیل دولت/ توافق حزب‌الله، امل و جریان ‌آزاد ملی واکنش منفی مقام قطری به بیانیه دبیرکل شورای همکاری/ روابط قطر با ایران مبتنی بر حسن همجواری است عطوان: توطئه‌گران برحذر باشید حزب الله امروز حزب الله سال ۲۰۰۵ نیست/ سناریوی سوریه در لبنان شکست خواهد خورد مهمترین اخبار تسنیم روحانی: دشمنان فکر می‌کردند با فشار تحریم شدید از سال ۹۷ کشور را دچار بحران می‌کنند گزینه جدید وزارت صنعت معدن و تجارت کیست؟ سید حسن نصرالله به مناسبت جنگ ۳۳ روزه سخنرانی می‌کند ‎ لبنان|مواضع گروه‌های سیاسی برای تشکیل دولت/ توافق حزب‌الله، امل و جریان ‌آزاد ملی پرچم جدید گنبد حرم امام حسین(ع) در آستانۀ محرم آماده شد +عکس درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اروپا سازمان ملل بلاروس اروپا سازمان ملل بلاروس سازمان ملل بین الملل حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۱۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراینی‌ها رفته‌رفته به عهدشکنی آمریکا پی برده‌ و مایوس شده‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ولادیمیر دوبوویک، رییس مرکز مطالعات بین‌الملل در دانشگاه ملی اودسا با اشاره به عهدشکنی آمریکا در دفاع از اوکراین، گفت که اوکراینی‌ها رفته‌رفته از کمک واشنگتن مایوس شده‌اند.

دوبوویک می‌گوید که اقدام بی‌درنگ آمریکا و متحدانش در ناتو برای دفاع از تل‌آویو برابر حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران، در مقایسه با بی‌میلی آشکار آنها در تقویت سامانه‌های پدافندی اوکراین در بحبوبه جنگ با روسیه، تفاوت فاحشی دارد.

وی با اشاره به اینکه اوکراینی‌ها رفته‌رفته شروع به ابراز نارضایتی از آمریکا کرده‌اند، گفت: آمریکا در دو سال نخست جنگ با روسیه، نقشی اساسی ایفا کرد اما حالا این نقش به شدت کمرنگ شده است. غرب به‌جای آنکه در ایجاد شبکه پدافند هوایی مشابه آنچه اسراییل در اختیار دارد، به اوکراین کمک کند، تجهیزات جسته و گریخته برای کی‌یف تامین می‌کند.

دووویک مشخصا به کمک آمریکا و متحدانش در ناتو به رژیم صهیونیستی در جریان عملیات تنبیهی تهران علیه تل‌آویو اشاره دارد. جمهوری اسلامی شامگاه شنبه در واکنش به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری تهران در دمشق حملات ترکیبی موشکی و پهپادی گسترده‌ای را علیه اهداف معینی در سرزمین‌های اشغالی انجام داد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این عملیات ده‌ها پهپاد انتحاری از نوع شاهد ۱۳۱ و ۱۳۶ و موشک‌های هایپرسونیک فتاح و سجیل و خرمشهر را علیه اهداف مهمی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین نیز در واکنش به این تحولات، در شبکه «ایکس» نوشت که «اسراییل عضو ناتو نیست و قدرت‌های غربی از لحاظ قانونی ملزم به دفاع از آن نیستند.»

وی نوشت: اگر اوکراین حمایت کامل شرکایش را داشت، حریم هوایی اروپا هم می‌توانست مدت‌ها پیش همان سطح از مصونیت را داشته باشد.

پیش‌تر جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به مشارکت آمریکا در محافظت از تل‌آویو برابر حملات گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی، در واکنش به این پرسش که آیا آمریکا در جنگ اوکراین نیز اقدام مشابهی اتخاذ خواهد کرد یا خیر، مدعی شد: می‌دانستم که این سوال مطرح می‌شود اما درباره دو جنگ متفاوت، دو حریم هوایی و دورنمای تهدید متفاوت حرف می‌زنیم.

کد خبر 6079904

دیگر خبرها

  •  واکنش ایران به بیانیه‌ سران اروپا و گروه هفت علیه ایران
  • واکنش کنعانی به بیانیه‌ سران اروپا و گروه هفت علیه ایران
  • واکنش به ادعاهای مطرح شده در بیانیه‌ سران اروپا | تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی قرار نمی‌گیریم
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعا‌های اخیر سران اروپا و وزرای گروه هفت
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • شورای آتلانتیک: حمله به اسرائیل مردم خشمگین ایران را خوشحال کرد
  • رئیسی: قاطعانه اعلام می‌کنیم هر گونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر، گسترده و دردناک‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد
  • سفیر ایران در رُم: اگر اسرائیل پاسخ دهد، واکنش ما بسیار شدیدتر خواهد بود
  • اوکراینی‌ها رفته‌رفته به عهدشکنی آمریکا پی برده‌ و مایوس شده‌اند
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشت