Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی معین رئیس شورای عالی نظام پزشکی در نشست خبری آنلاین که با حضور تعدادی از خبرنگاران برگزار شد، با بیان اینکه پزشک نقش تصلی بخش و آرامی دهنده به بیمار دارد، گفت: این موضوع یک هنر است و پزشک باید هنر ارائه آرامش به جامعه را داشته باشد.

وی با بیان اینکه در سطح ملی در رأس هرم مبارزه با کرونا، ‌جامعه پزشکی بوده که به خاطر غیرت و حمیت و پایبندی به اصول پزشکی و احساس مسؤولیت و اعتمادی که جامعه به آنها داشته است، در خط مقدم بوده و بیشترین تلفات را داده است گفت: جامعه پزشکی امکانات اولیه ایمنی بخش در ابتدای کار در اختیار نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سطح ملی تلفات ما بالاتر از میانگین جهانی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: روز خبرنگار و روز پزشک را به همه فعالان این ۲ حوزه تبریک عرض می‌کنم. چراکه خبرنگاری و پزشکی حرفه‌هایی هستند که وجوه مشترکی دارند. هر دو سخت و زیانبار هستند و مسؤولیت‌های مشترک دارند. در راس همه مسؤولیت‌ها، ‌مسؤولیت اجتماعی پزشکان و روزنامه‌نگاران است که باید مدافع حقوق مردم باشند. ارزش‌های مشترک اخلاقی متعدد از قبیل صداقت، بی‌طرفی، اطلاع‌رسانی و ... دارند.

معین افزود: همه علوم و به خصوص پزشکی یک فضیلت فردی نیست و یک پدیده اجتماعی است و ارتباط تنگاتنگ با همه جنبه‌های علمی، ‌اجتماعی و سیاسی یک جامعه دارد. طب و طبیب نقش‌های متعددی در جامعه جدید دارند. هم درمانگر هست، هم آموزش دهنده و هم نقش دفاع از سلامت جامعه و بیمار. در پزشکی اصلی داریم که اگر پزشک نمی‌تواند به هر دلیل هیچ کمکی به بیمار کند، حداقل باید به بیمار آرامش دهد. این هنری است که طبیب باید داشته باشد. پزشک در نهایت یک مصلح اجتماعی است.

معین افزود: طبق نظرسنجی‌های ۴۰ سال اخیر، پزشکی از بالاترین سطح مقبولیت در افکار عمومی برخوردار است. الان در شرایط عجیب و غریب قرار گرفتیم که از دید صاحب‌نظران جهانی به عنوان یک ابرچالش و بحران عمیق یاد می‌شود که آینده جامعه بشری را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی گفت: این مصیبت دستاورد بشری طی ۲۰۰ الی ۳۰۰ سال گذشته بوده است. در سطح ملی در رأس هرم جامعه پزشکی قرار داشته است و به دلیل اعتمادی که جامعه به پزشکان داشته در خط مقدم قرار داشتند و بیشترین تعداد شهدا تقدیم کردن؛ بیش از ۱۵۰ شهید شدند و بیش از ۶۰۰۰ نفر مبتلا شدند و در سطح ملی تعداد تلفات ما بیشتر از میانگین جهانی بوده است.

۲۳۵۲۳۷

کد خبر 1420819

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: درمان سلامت ویروس کرونا سطح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۱۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰۰ مصدوم حوادث ترافیکی در کردستان خدمات درمانی رایگان دریافت کردند

رئیس مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی کوثر سنندج گفت: سال گذشته به بیش از شش هزار مصدوم حوادث ترافیکی در استان کردستان، خدمات درمانی رایگان در بیمارستان کوثر سنندج ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، محمد آزاد ماجدی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از شش هزار نفر از مصدومان حوادث ترافیکی که از طریق اورژانس پیش‌بیمارستانی یا به صورت شخصی به این مرکز مراجعه کرده‌اند، به صورت رایگان پذیرش و درمان شده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه بیمارستان کوثر مرکز ترومای استان بوده، در سال گذشته بالغ بر ۲۰ هزار عمل جراحی در این مرکز صورت گرفته است.

رئیس مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی کوثر سنندج خاطرنشان کرد: سال گذشته در مجموع ۲۰۳ هزار نفر به اورژانس بیمارستان کوثر مراجعه و مورد پیگیری و درمان قرار گرفته‌اند.

کد خبر 739984

دیگر خبرها

  • واکنش هاشمی، وزیر پیشین بهداشت به مرگ پرستو بخشی پزشک جوان: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است/ چرا نظام پزشکی مماشات می‌کند؟ چرا همه ما مرده‌ایم؟ همه ما که با سکوتمان در عادی سازی این خودکشی‌ها کمک می‌کنیم
  • ۶۰۰۰ مصدوم حوادث ترافیکی در کردستان خدمات درمانی رایگان دریافت کردند
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • برخورد با خاطیان زیرمیزی بگیر در مراکز درمانی کردستان
  • نحوه جامعه‌پذیری و چگونگی پزشک شدن دانشجویان پزشکی
  • لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی کردستان در انجام اعمال جراحی
  • هشدار بازرسی به زیرمیزی گرفتن پزشکان در کردستان
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • اجتماع کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی