Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@09:02:36 GMT

واکنش کارشناسان بهداشتیِ آمریکا به واکسن روسیِ کرونا

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۱۳۳۰

واکنش کارشناسان بهداشتیِ آمریکا به واکسن روسیِ کرونا

آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی در آمریکا گفت: در رابطه با اثربخشی و ایمن بودن واکسن جدید کووید-۱۹ که در روسیه مورد تایید قرار گرفته، تردید دارم.

به گزارش ایسنا، دکتر «آنتونی فائوچی» کارشناس ارشد بیماریهای عفونی در آمریکا در واکنش به ساخت و تایید اولین واکسن کرونا در روسیه گفت: به طور جدی در مورد واکسن کروناویروس که اثربخشی و ایمن بودن آن در روسیه مورد تایید قرار گرفته است، تردید وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته (سه شنبه) مسکو اعلام کرد که واکسن کشف شده برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ مورد تایید است.

وی افزود: امیدوارم که روسیه حقیقتا و قطعا ایمن بودن و اثربخشی این واکسن را تایید کند. من به طور جدی تردید دارم که آنان این کار را کرده باشند.  

فائوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در آمریکا همچنین یادآور شد: داشتن یک واکسن و تایید اثربخشی و ایمن بودن آن دو مساله متفاوت از یکدیگر است. ما در حوزه واکسن بیماری کووید-۱۹ چندین گزینه داریم. بنابراین اگر به دنبال آن باشیم که به تعدادی انسان آسیب وارد کنیم یا به آنان واکسنی تزریق کنیم که کارایی لازم را نداشته باشد می‌توانیم از هفته آینده این کار را انجام دهیم. اما این شیوه عملی نیست.

همچنین سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرده است: تنها واکسنی مورد تایید قرار خواهد گرفت که از ۵۰ درصد اثربخشی لازم برخوردار باشد.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز اعلام کرد که در تماس با مقامات و محققان روس هستند تا جزئیات آزمایش و تحقیقات واکسن جدید بیماری کووید-۱۹ مورد بررسی قرار گیرد. طبق اعلام این سازمان ۲۸ واکسن در سراسر جهان در مرحله تست انسانی قرار دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمریکا کرونا در جهان کروناویروس روسيه کووید 19 واکسن کووید 19 مورد تایید ایمن بودن کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۱۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در استان البرز از دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

به گزارش جام جم آنلاین البرز،معصومه جودکی با اعلام این خبر افزود:از سال۲۰۰۱ تا کنون با تلاش همکاران مراکز بهداشت، پوشش بالای واکسیناسیون جاری و انجام با کیفیت عملیات ایمن سازی تکمیلی سالیانه، وضعیت عاری از فلج اطفال در کشور تداوم داشته است. اما احتمال ورود و انتشار مجدد این بیماری با وجود دو کشور همسایه افغانستان و پاکستان که بیماری فلج اطفال در آن‌ها بومی می‌باشد، وجود دارد که برنامه ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال ویژه کودکان اتباع در استان البرز انجام می‌شود.
وی ادامه داد: عملیات سالیانه ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال که بر اساس توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت به منظور حفظ دستاورد بزرگ ریشه کنی این بیماری و به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش مجدد ویروس فلج اطفال انجام می‌شود، امسال نیز در دو مرحله ۲ تا ۴ اردیبهشت ماه و ۳۰ اردیبهشت تا ۱ خرداد ماه در استان انجام می‌شود.
معاون بهداشت دانشگاه گفت: برنامه ایمن سازی تکمیلی جهت کودکان زیر ۵ سال اتباع غیر ایرانی به ویژه کودکانی که در کلونی‌ها و محل تجمع عمده مهاجرین مستقر هستند و کلیه نقاطی که پوشش واکسیناسیون کمتر از حداقل انتظار را دارند انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در استان البرز از دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آغاز ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز
  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی
  • سندروم پس از کرونا چیست؟