Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: سردار حسین رحیمی صبح امروز در حاشیه اجرای پنجمین مرحله از طرح "ظفر" در ستاد فاتب در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: طرح ظفر در ادامه سلسله طرح‌های مختلف فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برای استقرار نظم و امنیت در پایتخت و مبارزه جدی با برهم زنندگان امنیت و به منظور مبارزه با قاچاقچیان عمده، خُرده‌فروشان و معتادان متجاهر اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس پلیس تهران بزرگ افزود: در پنجمین مرحله از طرح ظفر مأموران پلیس مبارزه بامواد مخدر فاتب موفق به کشف ۲ تن و ۲۲۴ کیلوگرم انواع و اقسام مواد مخدر شدند که تریاک بیشترین کشفیات مربوطه را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه کشت مواد مخدر صنعتی روند صعودی دارد، گفت: در این رابطه نگرانی جدی داریم، زیرا میزان تخریب و ایجاد وابستگی به این مواد بسیار بالاست.

این مقام انتظامی از انهدام ۳ باند بزرگ مواد مخدر و ۲۵ قاچاقچی عمده در طرح مذکور خبر داد و متذکر شد: این قاچاقچیان مواد مخدر را از نقاط صفر مرزی به تهران منتقل می‌کردند.

به گفته رحیمی در پنجمین مرحله از طرح ظفر ۹۲۳ خُرده‌فروش مواد مخدر بازداشت شدند و ۱۲ مرکز توزیع عمده مواد نیز در تهران پلمب شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به جمع‌آوری ۲ هزار و ۱۰۰ معتاد متجاهر از سطح شهر تهران در طرح مذکور، عنوان کرد: معتادان جمع‌آوری شده تحویل مراکز بازرپروری شدند همچنین در این طرح ۸۱ دستگاه خودرو و موتورسیکلت و ۴۲۰ عدد انواع و اقسام ادوات مصرف مواد مخدر مانند پایپ، ترازو و وافور کشف شد.

این مقام انتظامی همچنین از عدم پذیرش معتادان متجاهر جمع‌آوری شده در مراکز بازپروری گلایه و بیان کرد: بالغ ۱۰ تا ۱۵ هزار معتاد متجاهر هم اکنون در سطح شهر تهران رها هستند که می‌توانند مُخل نظم و امنیت باشند، از دستگاه‌های مربوطه انتظار داریم موضوع پذیرش این افراد را انجام دهند و در این رابطه گلایه‌مند هستیم.

وی ادامه داد: بالغ بر ۶ هزار ظرفیت خالی برای پذیرش این افراد در تهران وجود دارد، اما متأسفانه از پذیرش آن‌ها خودداری می‌شود و بار سنگینی برای ما دارد. بیش از ۷۰ درصد این معتادان در ارتکاب جرائم مختلف دخالت دارند و از مسئولانی که در این زمینه کار‌ها را دنبال می‌کنند انتظار داریم اقدامات خود را جدی‌تر انجام دهند.

رئیس پلیس تهران با بیان اینکه باید مقرارت بهداشتی نیز برای جمع‌آوری و پذیرش معتادان متجاهر رعایت شود، خاطرنشان کرد: همکاران عزیز من با سختی این افراد را پس از دیگری جمع‌آوری می‌کنند در صورتی که مسئولیت جمع‌آوری معتادان با نیروی انتظامی نیست و ما به خاطر کم‌لطفی‌هایی که روی می‌دهد گله‌مند هستیم.

رحیمی از برگزاری جلسه در رابطه با جمع‌آوری معتادان متجاهر با یکی از معاونان وزارت بهداشت، مسئولان ستاد مواد مخدر، استانداری و دیگر مسئولان در این رابطه خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد جمع‌آوری این افراد نیاز به عزم جدی دارد اکنون تا یک سال می‌توان معتادان متجاهر را در مراکز بازپروری نگه داشت، اما عدم پذیرش آن‌ها به بهانه کرونا ایراد دارد.

وی تصریح کرد: من چندین بار در رابطه با جمع‌آوری این افراد با دیگر مسئولان و ارگان‌ها مکاتبه داشتم، این افراد در سرقت، خفت‌گیری و جرائم دیگر تأثیرگذار هستند، باید مراکز بازپروری توسعه یابد و برای ساخت و ساز، نگهداری و کارآموزی معتادان متجاهر اقداماتی انجام شود.

این مقام انتظامی افزود: پیش از کرونا در زمان جمع‌آوری معتادان متجاهر یک مرحله غربالگری صورت می‌گرفت، اکنون نیز یک پروتکل جدید درباره آزمایش مربوط به کرونا انجام شده که کار پیچیده‌ای نیست و ما در مراکز بازپروری کمترین آلودگی از حیث کرونا را داشتیم.

رحیمی با تأکید بر اینکه مصرف کنندگان مواد مخدر و افرادی که به این سمت و سو گرایش پیدا می‌کنند، قطعاً گرفتار می‌شوند، یادآور شد: اکثر مواد مخدر گُلی که در ایران تولید می‌شود تراریخته است، بذر آن از خارج کشور وارد می‌شود و میزان تخریب آن‌ها که به شدت بالا است، مواد صنعتی روز به روز در نوع‌های جدید تولید می‌شود تا میزان تخریب آن‌ها بالاتر برود که این موضوع نگران کننده است و تا اراده جمعی نباشد و مسئولان با تمام قدرت و همت و حساسیت پای کار نیایند این قضیه برطرف نمی‌شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: پلیس معتاد کرونا جمع آوری معتادان صراط جمع آوری معتادان معتادان متجاهر مراکز بازپروری مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۱۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار غلامعباس محمدیان، در دیدار با رئیس کل دادگستری استان تهران به تشریح گزارشی از عملکرد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ پرداخت و گفت: برخورد با سرقت یکی از اولویت‌های اصلی پلیس است و در همین راستا نیز تمهیداتی را برای کاهش سرقت، افزایش قدرت کشف و قطع جریان‌های واسط نظیر مال‌خران و … اتخاذ کردیم. در نهایت نیز خوشبختانه با اقدامات و تلاش‌های صورت‌گرفته در سال گذشته شاهد کاهش ۱۲ درصدی سرقت در پایتخت بودیم.

وی با بیان اینکه اقدامات خود برای مقابله و مبارزه با سرقت را در سال ۱۴۰۳ نیز با قوت و جدیت ادامه دادیم، افزود: در نتیجه اقدامات انجام شده نیز تا این لحظه شاهد کاهش ۱۸ درصدی سرقت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هستیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: در حوزه سرقت خودرو شاهد کاهش ۲۲ درصدی و همچنین کاهش ۲۰ درصدی در حوزه سرقت موتورسیکلت هستیم. تعداد تماس‌ها با ۱۱۰ نیز در این مدت ۲۲ درصد کاهش داشته است.

محمدیان از افزایش ۲۰ درصدی کشف مواد مخدر در پایتخت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: دغدغه و اولویت دیگر ما موضوع مواد مخدر است. در این راستا چندین اقدام را در دستورکار قرار دادیم و همزمان با برخورد با باندها و قاچاقچیان دانه‌درشت، دستگیری خرده‌فروشان و جمع‌آوری معتادان متجاهر را نیز در دستورکار قرار دادیم.

وی افزود: در سال جاری و صرفاً در فروردین ماه کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۹ درصد افزایش داشته که این توفیق بدون شک با همراهی دستگاه قضائی استان و دادسرای عمومی و انقلاب و دادستان تهران حاصل شده است.

محمدیان در پایان گفت: اگر توفیقی حاصل شده بدون شک بخش اعظمی از آن مدیون سیاست گذاری و تدابیر ابلاغی توسط مدیریت و مسئولان دستگاه قضائی در استان تهران است که به‌رغم تحمل تمامی فشارها، سارقان را در زندان نگهداشته و در مراقبت‌های بعد از خروج زندانیان نیز در زمینه پیشگیری از وقوع جرم مساعدت و همکاری صورت گرفت که به همین دلیل نیز از مجموعه قضائی تهران تشکر می‌کنم.

کد خبر 6086709

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • جمع‌آوری و دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل