Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد کریمی دبیر کانون کامیون داران کشور در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان این که اطلاع رسانی درباره طرح واردات کامیون سه ساله بسیار ضعیف بوده است، گفت: بسیاری از رانندگان ثبت نام در این طرح را با ثبت نام در طرح دیگر نوسازی اشتباه گرفته و اقدام به ثبت‌نام کامیون و اتوبوس‌های دیگری کرده بودند که این خود باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای رانندگان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: به گفته وزیر راه و شهرسازی بیش از ۸۰۰ نفر در این طرح ثبت نام کرده اند، اما به نظر بنده اگر ۷ یا ۸ هزار نفر هم در این طرح ثبت نام کنند با توجه به مشکلات بسیار زیادی که در طرح واردات و ثبت نام کامیون‌های سه ساله اروپایی وجود دارد به نتیجه نخواهد رسید.

بیشتر بخوانید

زمان ثبت نام واردات کامیون های کار کرده سه ساله مشخص شد

کریمی به قیمت بسیار بالای کامیون‌های سه ساله هم اشاره کرد و گفت: قیمت یک کامیون ۴۰ هزار یورو است که برابر با ارز کشور واردکننده، متقاضی باید پرداخت کند؛ بنابراین راننده‌ای که یک کامیون فرسوده دارد از کجا چنین مبلغی را باید پیدا کند که متاسفانه سازمان راهداری چندان در این طرح موفق عمل نکرده و به نوعی به  این  موارد توجهی نداشته است.

دبیر کانون کامیونداران کشور با اشاره به اینکه طرح واردات کامیون‌های سه ساله طرح بسیار خوبی است، اما به شرط آنکه به درستی اجرا شود افزود: راهکار‌های بسیار زیادی برای برون رفت از کامیون‌های فرسوده وجود دارد و اگر سازمان راهداری به درستی و با مشورت از تشکل‌های حمل و نقلی برای اجرای این طرح  عمل می‌کرد، می‌توانست موفق باشد.

او با اشاره به اینکه اجرای این طرح اگر به درستی انجام نشود نه تنها باعث کاهش قیمت خودرو در بازار نمی‌شود بلکه در آینده شاهد افزایش قابل توجه قیمت‌های کامیون هم خواهیم بود گفت: آثار روانی این طرح در ماه‌های آینده و در بازار مشخص خواهد شد.

دبیر کانون کامیونداران با اشاره به اینکه سال گذشته قیمت کامیون اسکانیا، ۵۰۰ میلیون تومان بود، اما هم اکنون قیمت آن به ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است گفت: ممکن است با اجرای این طرح ۲۰۰ میلیون تومان از قیمت کامیون‌ها در بازار کاسته شود که این کاهش به طور طبیعی از طریق اثرات روانی در بازار ایجاد می‌شد، اما در آینده اگر این طرح درست اجرا نشود با افزایش‌های چشمگیر قیمت‌ها به ویژه در بخش کامیون رو به رو خواهیم شد.

او در پایان تصریح کرد: این طرح بسیار بزرگ و عظیم است که باعث ایجاد تحول در بخش حمل و نقل جاده‌ای می‌شد اما متاسفانه بدون حضور تشکل‌ها و کامیون‌ها اجرایی شده و البته آینده درخشانی را برای این بازار به وجود نخواهد آورد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت راه وشهرسازی حمل و نقل کامیون وارداتی قیمت کامیون کامیون ها ثبت نام سه ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۱۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید برنج اعلام شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت انواع برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار به شرح ذیل است:

بیشتر بخوانید: سقوط قیمت برنج ایرانی به ۸۰ هزار تومان

هر کیلوگرم انواع دودی پر محصول غیرتنظیم بازار ۹۳ هزار تومان
هر کیلوگرم هاشمی غیرتنظیم بازار ۱۱۵هزار تومان
هر کیلوگرم دمسیاه غیرتنظیم بازار ۱۱۵ هزارتومان
هر کیلوگرم شیرودی غیرتنظیم بازار ۸۱ هزار تومان
هر کیلوگرم طارم اصل غیرتنظیم بازار ۱۱۵هزار تومان
هر کیلوگرم فجر غیرتنظیم بازار ۹۲ هزار تومان
هر کیلوگرم قهوه ای غیرتنظیم بازار ۹۴ هزار تومان
هر کیلوگرم معطر ایرانی سایر انواع (گرده، چمپا، عنبر بو ...) غیرتنظیم بازار ۷۶ هزار تومان
هر کیلوگرم ندا غیرتنظیم بازار ۴۸ هزار تومان
هر کیلوگرم نیمدانه پر محصول غیرتنظیم بازار ۳۸ هزار تومان
هر کیلوگرم نیمدانه معطر غیرتنظیم بازار ۶۱ هزار تومان
هر کیلوگرم وارداتی پاکستانی غیرتنظیم بازار ۳۸ هزار تومان
هر کیلوگرم هندی وارداتی دانه بلند ۱۱۲۱ غیرتنظیم بازار ۵۲هزار تومان
هر کیلوگرم وارداتی هندی دانه بلند غیرتنظیم بازار برندهای طبیعت، محسن، مژده و غیره ۶۲هزار تومان

انتهای پیام/

کد خبر: 1228337 برچسب‌ها قیمت کالا

دیگر خبرها

  • هشدار جدی پزشکیان به مسئولان /بترسید از اینکه.../نیاز به گشت ارشاد مدیران نیست، در آمریکا هم می‌دانند ما در اینجا چه می‌کنیم!
  • پیشنهاد پزشکیان به مسئولان بعد از فعال شدن گشت ارشاد
  • نظراتم را در مورد طرح حجاب صریح با مقامات و حاکمیت می‌گویم/ بلای جان طرح‌های خوب نبود رویه‌های درست اجراست
  • پزشکیان: اجبار و گشت ارشاد نتیجه عکس می‌دهد
  • قیمت جدید برنج اعلام شد
  • افزایش چشمگیر سطح اجرا‌ها در جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی
  • افزایش چشمگیر سطح اجراها در جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی
  • ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی/ جدول افزایش قیمت نسخه‌ها
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی