Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع عالی حکمت اسلامی درباره فلسفه برخی مصیبت‌ها و رنج‌های انسان در دنیا گفت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا،  حجت‌الاسلام علی رضائیان، عضو مجمع عالی حکمت اسلامی در برنامه «بدون توقف»، با اشاره به اینکه یک سری از امتحانات دنیوی امتحاناتی است که از اختیار ما سرچشمه گرفته، گفت: یعنی من بد عمل کردم این اتفاق افتاده، کم کاری مسؤلان و مشکلاتی که پیش می‌آید را پای خدا نمی‌گذاریم؛ این‌ها تاوان رفتار خود ماست، امتحان انواعی دارد، یکی امتحانی است که طرف خودش مانعی جلوی خود ایجاد می‌کند؛ این یک نسبت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما برخی نسبتی است که برای رشد و تعالی اتفاق افتاده، سیدالشهدا (ع) اشرف است، او گناهی مرتکب نشده که در قتلگاه سر از بدنش جدا می‌کنند، پس این برای او ترفیع درجه است، حتی برای بنده خطاکاری مثل من هم رنج تجلی رحمت است.


وی ادامه داد: ما نگاه‌مان به رنج را باید تغییر دهیم؛ ما باید زاویه دیدمان را تغییر دهیم، اگر نگاه‌مان به جهان تغییر کند، زاویه دیدمان هم تغییر خواهد کرد. این نگاه، به داشته‌هاست، نگاه به نعمت‌هاست، ارزش نعمت‌ها و داشته‌ها را بدانیم. اگر نسبت ما با خدا مشخص شود فرق مسلمان و کافر هم مشخص می‌شود، سرمایه انسان متدین این است که در دنیایی که پر از تاریکی است می‌گوید من پدری دارم به معنای خالق که مهربان است و قادر، کسی اگر به سرمایه توحیدی‌اش نگاه نکند گویی از دین هیچ بهره‌ای نبرده است.

این کارشناس مذهبی در پاسخ به این سؤال که «آیا من رنج‌هایی که از ناحیه سیاست‌های اقتصادی به من تحمیل می‌شود باید رنج و محبت خدا بدانم یا نه» گفت: همه اسبابی که در عالم اتفاق می‌افتد، به ید قدرت خداست، اما باید ببینیم او به آنها رضایت دارد یا ندارد، بعضی‌ها می‌گویند این کار درستی است چرا که اگر خدا نمی‌خواست نمی‌شد. بله اگر خدا نمی‌خواست شمر هم در گودال قتلگاه نمی‌توانست سر از بدن امام حسین(ع) جدا کند، خدا یک وجود می‌دهد به کافر و مسلمان، هر دو را امتحان می‌کند به اینکه من چه کاری کنم اثر می‌بخشد، اما رضایتش با وجود بخشی‌اش فرق می‌کند، خدا یک کارهایی را می‌گوید من وجودش را به گنهکار می‌دهم اما از او راضی نیستم، امتحان هم از همین دست است خدا اثرش را می‌بخشد، اما سببش منم خدا از آن راضی نیست.

رضائیان در پاسخ به این سؤل که «چقدر رفتار مسئولان و سیاستگذاری‌های آنها در دین‌گریزی مردم مؤثر است» عنوان کرد: خیلی مؤثر است و در تأثیر آن شکی نیست، اگر منظور این است که اگر تأثیر دارد نسبت دین و سیاست چه می‌شود، باید گفت دنیا دنیای عکس‌العمل به رفتار من است، من اگر ظلمی بکنم باید خودم پاسخگو باشم اگر جایی گفتم او، دقیقا مشکلی که ما داریم می‌گویند به اختیار تو چه ربطی داشت، من در تأثیرش شکی ندارم، اما اگر خودم را این طور توجیه کنم که اگر کسی دزدی کرد پس من هم می‌توانم اشتباه است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان: فلسفه بلاها دلبسته نشدن انسان به دنیا است

انتهای‌پیام/

R1392/P/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سبک زندگی ایرانی اسلامی بیشتر بخوانید... حجت‌الاسلام قمی: با اراده پولادین در مبارزه پیچیده امروز با دشمن به فتوحات بزرگی خواهیم رسید قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... حجت‌الاسلام قمی: با اراده پولادین در مبارزه پیچیده امروز با دشمن به فتوحات بزرگی خواهیم رسید واژه های کاربردی مرتبط سبک زندگی ایرانی اسلامی پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ حضور جمشید هاشم پور در فیلم «برای مرجان» ۲ آیت‌الله فاطمی‌نیا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند ۳ وزیر بهداشت: تکلیف کسانی که در مسئله عزاداری محرم از رهبری جلوتر می‌روند روشن است ۴ آیا وضو یا غسل با وجود خالکوبی صحیح است؟ ۵ «مولان» بالاخره در سینماهای چین اکران می شود ۶ نخستین حضور رسانه‌ای "حسن مغنیه" در همایش بین‌المللی فاطمیون ۷ ماجرای احسان علیخانی و امیر آقایی چه بود؟/ اولین واکنش تهیه‌کننده آقازاده به انتقادات ۸ مجلس راه شبکه‌های خارجی تلویزیون را هموار می‌کند/ آیا برون‌مرزی مستقل خواهد شد؟ مهمترین اخبار فرهنگی تلویزیون در محرم چه برنامه‌هایی دارد؟/ پیگیری تلویزیون برای پخش زنده برنامه‌ها از کربلا حاج قاسم جبهه فرهنگی کیست؟/ خیانت به موسیقی دفاع مقدس/ موسیقی در غرب به نقطه پایان رسیده است مروری بر زندگی میثم تمار/ ماجرای پیشگویی عجیب امام علی(ع) از نام و سرانجام جناب میثم آیت‌الله فاطمی‌نیا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند مهمترین اخبار تسنیم روحانی: دشمنان فکر می‌کردند با فشار تحریم شدید از سال ۹۷ کشور را دچار بحران می‌کنند گزینه جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت کیست؟ سید حسن نصرالله به‌مناسبت جنگ ۳۳روزه سخنرانی می‌کند ‎ لبنان|مواضع گروه‌های سیاسی برای تشکیل دولت/ توافق حزب‌الله، امل و جریان ‌آزاد ملی زنگنه: ناپختگی یکی از مسئولان سازمان خصوصی‌سازی موجب نگرانی مردم شد/ به تصمیم دولت تمکین می کنیم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سبک زندگی ایرانی اسلامی سبک زندگی ایرانی اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۱۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عذرخواهی آرائوخو از هواداران بارسلونا: فوتبال سیلی سختی به من زد / عکس

مقصر شماره یک حذف بارسلونا از لیگ قهرمانان اروپا از هواداران بلوگرانا عذرخواهی کرد.

طرفداری | مدافع اروگوئه‌ای بارسلونا پس از فاجعه پاری سن ژرمن از هم تیمی‌ها و هواداران عذرخواهی کرد

رونالد آرائوخو که در پیروزی در بازی رفت بارسا در پاریس خوش درخشید، به یکباره به بزرگترین مقصر شکست 4-1 و حذف آبی‌اناری‌ها مقابل پاری سن ژرمن تبدیل شد. این نتیجه به پاریسی‌ها اجازه داد با پیروزی 6-4 در مجموع به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کنند. برای بسیاری از هواداران بارسلونا و کارشناسان فوتبال، کارت قرمز آرائوخو نقطه عطفی در این بازی بود که تیم بارسلونا را 10 نفره کرد و به پی‌اس‌جی اجازه داد تا کاملا به بازی مسلط شود.

بیشتر بخوانید: شوک به بارسلونا؛ اخراج رونالد آرائوخو در بازی مقابل پاری سن ژرمن / عکس عذرخواهی رونالد آرائوخو

یک روز پس از بازی، رونالد آرائوخو سرانجام در مورد عملکرد خود مقابل پاری سن ژرمن صحبت کرد. او در اینستاگرام از هواداران و هم تیمی‌های خود عذرخواهی کرد و گفت که از این شکست بسیار ناراحت است. آرائوخو در اینستاگرام خود نوشت:

فوتبال به من شادی‌های زیادی ‏داده و حالا سیلی سختی به من زد. از همه کسانی که بدون قید و شرط در کنارم هستند، هم تیمی‌هایم که همه توان خودشان را در زمین گذاشتند و هوادارانی که تا پایان به این تیم باور داشتند تشکر می‌کنم. خیلی خیلی متاسفم که نتوانستم این شادی را به شما هدیه کنم. ما دوباره سعی خواهیم کرد. فورزا بارسا تا ابد.

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • استقلال صدر را به سختی پس گرفت
  • کوتاهی مسئولان در حمایت از تنها شانس پاراالمپیکی ایران+فیلم
  • اشجاری: پرسپولیس کار سختی نسبت به استقلال دارد
  • باید بدانیم که موشک‌های بالستیک ایران بسیار نقطه‌زن هستند (فیلم)
  • مشهد تابستان سختی را پیش رو دارد، کمبود ۶ هزار لیتر بر ثانیه آب
  • چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • حسینیه تسنیم| چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • عذرخواهی آرائوخو از هواداران بارسلونا: فوتبال سیلی سختی به من زد / عکس
  • اوزونیدیس: در تیم من، قرار گرفتن بین 11 نفر اصلی کار بسیار سختی است / فیلم
  • گفت‌وگو با جوان‌ترین قاضی زن/ آقای قاضی خطابم می‌کنند!