Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل ۷۹ قانون اساسی گفت: ستاد کرونا به چه مجوزی بدون اخذ تصویب مجلس مراسم‌های عزاداری را محدود کرده است؟

به گزارش ایسنا، محمد تقی نقدعلی در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی اظهار کرد: از این که ستاد کرونا در اقدامی تبعیض آمیز به آقای روحانی نامه خصوصی می‌دهد که به خاطر کرونا در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی صمت شرکت نکنند تعجب نمی‌کنیم بلکه از ریاست مجلس تعجب می‌کنیم که متن قانون آیین نامه مجلس را با یک دستور اجرایی تخصیص می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیات رئیسه برای این مطلب چه پاسخی دارد؟

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس با بیان این که «امروز در جامعه جنگ فقر و غنا حاکم است»  خطاب به رئیس جمهور گفت:  صدای مجلس در عدم رای اعتماد به وزیر معرفی شده را بشنوید امروز در واقع جلسه کوچکی از استیضاح شما رقم خورد و عملکرد شما به قضاوت گذاشته شد.

نقدعلی در مورد مصوبه ستاد مبارزه با کرونا در مورد مجالس ماه محرم گفت: ستاد کرونا به چه مجوزی بدون اخذ تصویب  مجلس مراسم‌های عزاداری را محدود کرده است؟ اصل ۷۹ قانون اساسی هر گونه محدودیتی را منوط به تصویب مجلس می‌داند.  اعمال هر گونه محدودیت در ایام محرم بدون تصویب مجلس خلاف قانون اساسی است.

این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان خطاب به ریاست مجلس شورای اسلامی گفت: در شورای عالی سران سه قوا چه می‌گذرد؟ چه گفت وگوهایی صورت می‌گیرد؟ چرا مذاکراتی مقدماتی از طرف رئیس جمهور به عنوان مصوباتی صد درصدی ارائه می شود؟ مثلا این ماجرای اعلان گشایش اقتصادی نه به بار است  و نه به دار. اگر هم خبری باشد باید به تصویب مجلس برسد.

نقدعلی در پایان تذکر خود گفت: ما امروز با رای قاطع محرومیت مردم را به گوش مسوولان رساندیم. در مورد وزیر شدن یا نشدن آقای مدرس خیابانی در راهروهای مجلس خبرهایی بود؛ با همین فرمان جلوی لابی گری را خواهیم گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محرم قانون اساسی تصویب مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۱۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیصات فعلی اعتبارات به صورت علی الحساب است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، علی بابایی کارنامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با بیان اینکه هنوز بودجه ۱۴۰۳ ابلاغ نشده، جداول تخصیص آن اعلام شده است، گفت: تخصیص‌های اعلام شده برای سال آینده در حالی صورت گرفته که جداول بر اساس ماده ۱۵۲ قانون بودجه هنوز تصویب نشده است. در این بین سازمان برنامه و بودجه تا یک ردیف قید می‌گذارد، اما قانون را اجرا نمی‌کند. در چنین شرایطی چگونه می‌توان توقع داشت شاهد توسعه متوازن در مجموعه‌های مختلف کشور باشیم.   نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه باید به دولت و سازمان برنامه تذکر داد که قانون را تغییر دهد نه اینکه احساسی عمل کند و قید بگذارد و هر کس می‌خواهد تحت عنوان مصوبه سفر و یا هر بحث دیگری در کشور بخواهد آن را اداره کند، گفت: دولت به کار بنیادی مجلس شورای اسلامی خدشه وارد می‌کند از این رو رئیس مجلس باید به سازمان برنامه و بودجه تذکر دهد که در غیر این صورت حقوق شهرستان‌های محروم تضییع می‌شود.   عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن درخواست ورود مسئولان به موضوع تنش آبی در مازندران که وضعیت این استان را بحرانی کرده است، خاطرنشان ساخت: تورم و گرانی نهاده‌های کشاورزی در سال زراعی جدید بسیار نگران کننده است. آیا با این سازوکار می‌خواهید از کشاورز حمایت کنید؟ نهاده‌ها گران شده اند و یا حتی وجود ندارند از این رو وزیر جهاد کشاورزی باید موضوع را مدیریت کند.   محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر با بیان اینکه قطعا این موضوع با سازمان برنامه و بودجه مطرح خواهد شد، گفت: طبیعتا برای سال ۱۴۰۳، جداولی مبنا خواهد بود که طبق بند ب ماده ۱۸۲ در مرحله دوم در جلسه هفته آینده صحن مجلس تصویب خواهد.   رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اگر هم تا کنون تخصیصی داده شده علی الحساب بوده و وقتی جداول به تصویب برسد حتماً بر اساس آن تنظیم می‌شود، عنوان کرد: طبیعتاً هم نباید در جداول تخصیص ها، قید گذاشته شود که اعتباری برای این ردیف یا آن ردیف است و دوستان در سازمان برنامه باید این موضوع را رعایت کنند.

دیگر خبرها

  • جامعه در انتظار تصویب قانون جامع حجاب
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران
  • محدودیت «تیک‌تاک» در آمریکا احتمالاً هفته آینده به تصویب سنا می‌رسد.
  • تخصیصات فعلی اعتبارات به صورت علی الحساب است
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • رای منفی مجلس به بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵
  • مجلس با بررسی «طرح نظام قانون‌گذاری» طبق اصل ۸۵ مخالفت کرد
  • رفتار‌های خلاف قانون پذیرفتنی نیست/ آمادگی گلستان برای دور دوم انتخابات