Web Analytics Made Easy - Statcounter

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: در راستای توسعه شهر، صنایع با رعایت ملاحظات زیست محیطی باید فعالیت داشته باشند و رسانه ها نیز نسبت به استقرار صنایع در شعاع کمتر از ۳۰کیلومتر حساسیت نشان دهند .

 به گزارش برنا از اراک مهدی زندیه وکیلی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار گفت: حق مردم شهر اراک و استان مرکزی داشتن شهری آباد، توسعه یافته و پیشرفته است و سیاست گذاران و تصمیم‌گیران استانی خود را موظف می دانند خواسته مردم را عملی نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه حوزه عمرانی از بخش‌هایی است که مطالبات مردمی و شهروندی زیادی در این بخش وجود دارد ابراز داشت : یکی از مسائلی که مورد توجه و خواسته عموم هم استانی هاست مبحث آلودگی و پیامدهای ناشی از آن است.

زندیه وکیلی افزود: آلودگی این روزهای استان که در شرایط بهتری نسبت به قبل قرار دارد تفاوت عمده‌ای با آلودگی سالهای گذشته دارد و از حالت سمی و صنعتی به سمت و سوی آلودگی خودروها و وضعیت ترافیکی تغییر حالت داده است.

وی با اشاره به وجود کارخانه ها و واحد های صنعتی که مسبب آلودگی های گذشته شهر بوده‌اند ابراز داشت: یکی از این واحد ها شرکت آلومینیوم سازی (ایرالکو)  بود که با خارج کردن تجهیزات و دیگ های فرسوده و مستهلک شرایط نسبتاً بهتری نسبت به گذشته پیدا کرد.

ممنوعیت استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شازند، تغییر نوع سوخت مورد استفاده کوره های آجر پزی اراک و گازسوز کردن آن، ایجاد ۶۰۰ هکتار فضای سبز شهری و ۲۰۰۰ هکتار فضای سبز در منطقه چپقلی از اتفاقات مثبتی بود که در جهت عمل به مصوبات طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک انجام شد.

معاون امور عمرانی استانداری اضافه کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در راستای زیباسازی شهر و همچنین رفع مشکل آلودگی صورت گرفت اجرای پروژه شهرک خودرو به منظور انتقال صنوف خودرویی و کاهش بار ترافیکی تحمیلی بر محورهای اصلی شهر بود که اکنون فاز نخست آن به بهره برداری رسیده و تعدادی از صنایع خودرویی در واحدهای آن مستقر شده‌اند.

وی تاکید کرد: به نظر می رسد برای انتقال بقیه صنوف به این مرکز نیاز به و رایزنی هایی توسط شهرداری با صاحبان واحد های خودرویی باشد تا کار هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

زندیه وکیلی سپس اجرای طرح دوبانده کردن جاده اراک -خمین، خمین-محلات و محلات- دلیجان را از اقدامات عمرانی مهمی دانست که در استان انجام شده و افزود: طرح جاده اراک فرمهین نیز با ۹ تقاطع غیر همسطح در حال انجام است که انتظار می‌رود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

وی تلاش برای جذب اعتبارات لازم جهت تکمیل تالار مرکزی و کتابخانه مرکزی به عنوان دومین کتابخانه مهم کشور و همچنین انجام پیگیری های ضروری به منظور تکمیل باغ موزه دفاع مقدس را از برنامه های اولویت دار استان در امور فرهنگی و عمرانی عنوان کرد.

اجرای طرح عمرانی منطقه گردشگری دره گردو از موضوعات مورد توجه دیگر در این نشست بود که به گفته معاون امور عمرانی استانداری مشکل عمده در جهت انجام و اجرای آن وجود ندارد و به اراده شهرداری و دستگاه‌های متولی دیگر وابسته است تا هر چه زودتر شتاب گیرد. لازم به توضیح است که ۴۸ هزار از مجموعه ۱۱ هزار هکتار دره گردو موقوفه می باشد و در این اراضی موقوفه طرح خاصی تدوین نشده است.

زندیه وکیلی در ادامه در ارتباط با طرح های عمرانی انجام شده در طول در روستاهای استان بیان داشت: شواهد حاکی از این امر است که در طول حیات دولت تدبیر و امید، چندین برابر سالهای گذشته پروژه های عمرانی در روستاها اجرا شده و به موجب آن بیش از یک هزار و ۳۷۰ فرصت شغلی در روستاهای استان رقم خورده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استانداری مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۱۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰میلیون دلار پروژه توسط متخصصان ایرانی در سریلانکا اجرا شده است

سخنگوی دولت خبر داد که رییس‌جمهور فردا به سریلانکا سفر خواهد کرد.

به گزارش امتداد، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت، امروز در نشست خبری خود با حضور خبرنگاران اظهار کرد: سالروز شکست آمریکا در عملیات طبس را گرامی می‌داریم. در عین حال جا دارد از مردم خوب سمنان برای استقبال از آقای رییس‌جمهور و هیأت همراه در سفر استانی هفته گذشته، تشکر کنم.

وی افزود: امروز رییس‌جمهور در سفر به پاکستان در جهت فعال کردن همه ظرفیت‌ها برای تحقق شعار سال و رشد دیپلماسی به سر می‌برد؛ امروز روز آخر سفر به پاکستان است و آقای رییسی فردا به دعوت رییس‌جمهور سریلانکا به سفر یک روزه به این کشور خواهد رفت که توافقات خوب و افتتاحی را شاهد خواهیم بود.

سخنگوی دولت در ادامه اظهار کرد: در سفر رییس‌جمهور به پاکستان، ۸ سند همکاری در حوزه‌های مختلف میان مقامات دو کشور امضا شد و افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور برای رسیدن به ۱۰ میلیارد دلار، هدف‌گذاری شده است.

وی‌ادامه داد: همچنین در سفر سریلانکا نیز علاوه بر امضای تفاهم‌هایی در حوزه‌های کشاورزی، اقتصادی و تجاری، از ابرپروژه چندمنظوره دو سد و نیروگاه و انتقال آب که از سوی پیمانکاران ایرانی احداث شده است، افتتاح و بهره‌برداری خواهد شد؛ در سفرهای خارجی و برای تحقق شعار سال یعنی «جهش تولید» اقداماتی در دستور کار قرار می‌گیرد.

بهادری جهرمی افزود: از توانمندی‌های کشور ما، صادرات خدمات فنی مهندسی است که در گذشته شاهد صادرات پهپادهای کشاورزی، ربات‌های جراحی و… بودیم. به خاطر داشتن توانایی در صادرات خدمات فنی مهندسی، شاهد ساخت پروژه‌های انتقال آب، سدسازی و نیروگاه توسط متخصصان و نخبگان ایرانی در کشور سریلانکا هستیم که اجرا شده است و نمونه عینی از اثرگذاری نخبگان ایرانی در سایر کشورها محسوب می‌شود.

سخنگوی دولت افزود: این پروژه‌ها در سریلانکا به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار بوده است که بار مالی آن تماماً توسط دولت این کشور تأمین شده است که در سفر رییس‌جمهور افتتاح خواهد شد.

بهادری جهرمی با اشاره به اهمیت توجه به شعار سال گفت: معاون محترم اول رییس‌جمهور در روزهای اخیر برای سومین‌بار از ابتدای سال، با اعضای اتاق بازرگانی و نمایندگان بخش خصوصی در حوزه صنعت و معدن و کشاورزی جلسات مشترکی برگزار کرد؛ در این جلسات برای تحقق شعار سال و رفع چالش‌های فعالان اقتصادی، بحث و بررسی و تصمیم‌گیری به عمل آمد.

در حال تکمیل…

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • صدای میرسلیم هم درآمد: رئیسی تدبیر مناسبی بیندیشد
  • ۵۰۰میلیون دلار پروژه توسط متخصصان ایرانی در سریلانکا اجرا شده است
  • از گسترش فضای سبز تا انجام تحولات مثبت عمرانی در سطح منطقه یک شیراز
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • خرید بتن آماده در تهران | با مقاوم‌ترین بتن پروژه‌های خود را اجرا کنید
  • تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۲
  • تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه پنج در سال ۱۴۰۲
  • ۳۰۰کیلومتر راه روستایی استان کرمان در دولت سیزدهم احداث شد