Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس گفت: زیرساخت‌های اینترنتی که در افق ۱۴۰۰ برای فارس پیش‌بینی‌شده بود، در چند ماه اخیر به دو برابر افزایش‌ یافته و با دسترسی تمام نقاط استان به پوشش شبکه اینترنت دسترسی به فضای مجازی برای همه دانش‌آموزان فراهم شده است.

به گزارش جماران، سیداحمد احمدی‌زاده در آیینی که به منظور رونمایی از سامانه آموزش الکترونیکی جامع هوشمند مدارس باعنوان دانش در دانشگاه صنعتی شیراز برگزار شد، گفت: فارس ازنظر تقسیمات کشوری بزرگ‌ترین استان کشور است و راه‌اندازی چنین طرحی در استان ازلحاظ جمعیت دانش‌آموزی و پراکندگی مراکز آموزشی بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس باور به رسالت آموزش‌وپرورش را رویدادی مهم و بزرگ دانست و گفت: این کار یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در آستانه هفته دولت است که حاصل تلاش، دانش و تخصص دانشگاه صنعتی شیراز و مدیریت آموزش ‌و پرورش استان است.

وی با اشاره به حمایت و پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در دوران کرونا درزمینه کمک‌های مومنانه به اقشار آسیب‌پذیر جامعه، خواستار تداوم این حمایت‌ها از خانواده‌های نیازمند، به‌ویژه درزمینه تأمین بخشی از هزینه‌های اینترنت دانش‌آموزان نیازمند استان شد.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش فارس نیز در این آیین عنوان کرد: این سامانه باهدف هم‌افزایی با سامانه آموزش مجازی "شاد" راه‌اندازی شده و مبنای کار در آموزش مجازی سامانه وزارتی است.

فرهاد اسماعیلی گفت: قبل از کرونا باوجود تلاش‌های انجام‌شده در زمینه آموزش مجازی، باور به این نوع آموزش در کشور وجود نداشت و شیوع این ویروس و تعطیلی مدارس به لحاظ حفظ سلامت دانش آموزان، ضرورت استفاده از آموزش مجازی برای تداوم تعلیم و تربیت دانش آموزان را یادآور شد.

وی با بیان اینکه باور به آموزش مجازی از گذشته در مسئولان استان فارس وجود داشته است، افزود: این امر موجب شد رویدادهای خوبی در زمینه راه‌اندازی زیرساخت‌ها همچون گسترش اینترنت در این استان روی دهد.

بیش از ۹۵درصد مدارس استان فارس مجهز به اینترنت رایگان است

اسماعیلی محتوا، زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و به‌ویژه اینترنت را از ملزومات آموزش مجازی دانست و گفت: با ترکیب صحیح این ابزار می‌توان ساختار مناسبی برای آموزش فراهم کرد و با همت استاندار و هماهنگی‌های انجام‌شده با اداره کل ارتباطات استان، هم‌اکنون بیش از ۹۵درصد مدارس استان فارس مجهز به اینترنت رایگان است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش فارس بیان کرد: در آینده نزدیک در سراسر فارس دانش آموزان به اینترنت رایگان دسترسی خواهند داشت و این‌گونه یکی از نگرانی‌های همه مسئولان استان در زمینه دسترسی نقاط محروم و دورافتاده استان به اینترنت رفع می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم حفظ حاکمیت آموزش‌وپرورش بر نظام تعلیم و تربیت کشور، ابراز داشت: آموزش و پرورش آماده همکاری با هر گروهی است که در ایجاد زمینه مناسب برای آموزش مجازی تلاش کند.

مدیر کل آموزش‌وپرورش فارس با تأکید بر اینکه در هر نوع آموزشی معلم باید محور آموزش باشد، گفت: در این سامانه علاوه بر حفظ محوریت معلم و  شاکله مدرسه، الزامات سند تحول بنیادین رعایت شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز نیز در این مراسم با بیان اینکه عدم توقف آموزش در کشور در چند ماه اخیر دستاورد مهمی است، ابراز داشت: آموزش مجازی به‌خصوص در شرایط کنونی که کشور درگیر ویروس کروناست، بسیار مهم است.

محمدمهدی علویان‌مهر طراحی سامانه آموزش الکترونیکی جامع هوشمند مدارس "دانش" را بر اساس نیاز کشور دانست و خواستار همکاری سایر نهادهای مرتبط با آموزش کشور برای توسعه این سامانه شد.

اخبار مرتبط 47 درصد از دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد به «شاد» دسترسی ندارند «شاد»، بستر مطالبه جدید و عصری جدید در آموزش ثبت‌نام ۷.۲ میلیون دانش‌آموز در «شاد» و تشکیل ۱.۷ میلیون کلاس درس چرا ۵ پیام‌رسان از "شاد" حذف شدند؟ مردم ایران چقدر شاد هستند؟

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا شاد دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد دسترسی دانش آموزان به اینترنت دسترسی دانش آموزان به فضای مجازی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دانش آموزان آموزش مجازی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۱۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند

حسین اسداللهی، دبیر كمیته ملی شیر وزارت آموزش و پرورش در ارتباط تلفنی با برنامه صبح و گفتگو رادیو گفت و گو در مورد توزیع شیر مدارس در ۱۴۰۳ ضمن تبریک سال نو گفت:  طرح توزیع شیر در مدارس پس از توقف ده ساله از سال گذشته مجددا احیا شد.در این طرح بیش از ۸ میلیون دانش‌‌آموز دوره ابتدایی تحت پوشش شیر رایگان قرار گرفتند. امسال نیز این طرح با برنامه منسجم تری پیگیری می‌شود.

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ میانگین توزیع ۲۸ نوبت وعده شیر رایگان در اختیار دانش آموزان ابتدایی مدارس قرار گرفت و در نیمه پایانی سال تحصیلی از پس از تعطیلات عید نوروز، توزیع شیر در مدارس آغاز شده و تا پایان امتحانات نیز شاهد توزیع میانگین ۱۵ نوبت شیر در مدارس خواهیم بود.

دبیر كمیته ملی شیر وزارت آموزش و پرورش اظهار كرد: این برنامه در سال تحصیلی جدید منسجم تر و قوی تر از گذشته برگزار می‌شود و امیدواریم زنگ مهر و مدرسه با زنگ شیر آغاز شود.

وی افزود: از ۲۳ مهر سال گذشته وزارت آموزش و پرورش تمام زیرساخت‌های خود را برای اجرای این طرح فراهم كرد و شركت‌های لبنی در استان‌های مختلف برای كسب آمادگی فرصت خواستند. در برخی از استان‌ها شاهد توزیع شیر از دی آغاز شده اما ۷۰ درصد كشور از آذر تحت پوشش قرار گرفت.

وی با بیان این كه بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد دانش آموز ابتدایی مدارس دولتی كشور شیر دریافت می‌كنند، گفت: در كشور ۵۰۰ واحد تولید لبنی وجود دارد و استانداردهای شیر مدارس بسیار سختگیرانه از شیر بازار است. از بین ۵۰۰ شركت ۸۴ شركت واجد شرایط شدند كه براساس رتبه بندی و تمایل آن‌ها ۲۰ تای آن‌ها وارد طرح شده‌اند. برخی از شركت‌های لبنی نیز در صف انتظار قرار دارند تا در صورت عدم توانایی شركتی در تامین شیر، این مسئولیت بر عهده شركت دیگری نهاده شود.

دبیر كمیته ملی شیر وزارت آموزش و پرورش بابیان این که عمده چالش در تامین شیر مدارس، تامین پاكت استریل است؛ تصریح کرد:  سهم تولید شیر مدارس در كشور تنها ۲۰۰ میلیون پاكت استریل است.  در حالی  كه برای تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاكت استریل نیاز داریم.

وی افزود: به واسطه تامین شیر مدارس، چند واحد لبنی كه با ظرفیت كمتری كار می‌كردند به ظرفیت آن‌ها اضافه شده و تولید پاكت نیز افزایش یافته است. به دلیل كمبود این پاكت‌ها در هفته‌های منتهی به سال ۱۴۰۳ در شهر تهران به جای توزیع شیر در پاكت ۲۰۰ سی‌سی از پاكت یك لیتری استفاده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • اجرای سرود سلام فرمانده توسط دانش آموزان در سروستان
  • برگزاری مسابقه ادبی تاسیمرغ در کشور
  • آزمون‌های نهایی دانش آموزان به سازمان جدید سنجش واگذار می شود
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • ابعاد وعده صادق برای دانش‌آموزان تشریح شود
  • جشن تکلیف دانش آموزان دختر خوانساری
  • دانش آموزان ۱۱ شهرستان فارس، امروز غیر حضوری آموزش می‌بینند