Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی صنعت برق گفت: پیش بینی می شود، با جایگزینی یک میلیون کولر گازی پربازده، ۱۶۰۰ مگاوات از بار شبکه مناطق گرمسیری کاهش یافته و حدود ۲ هزار مگاوات صرفه جویی در مصرف برق حاصل شود. تاریخ انتشار: 12:21 - 22 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۶۰۹۶ خبرگزاری میزان - بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی توانیر؛ مصطفی رجبی مشهدی جایگزینی یک میلیون کولر گازی پرمصرف که تا ۲ برابر بیشتر برق مصرف می‌کند را مبتنی بر مجوز شورای اقتصاد ذکر کرد و افزود: یک میلیون کولر گازی پربازده از سازندگان داخلی تامین و برای جایگزینی با کولر‌های پرمصرف در اختیار مناطق گرمسیر جنوب کشور قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی صنعت برق هزینه تعویض این کولر‌ها برای مشترکان را یک سوم قیمت تمام شده ذکر کرد که مابقی آن از محل صرفه جویی در مصرف سوخت، از سوی شرکت توانیر و دولت پرداخت می‌شود و هدف آن کاهش بار سرمایشی و تلفات مربوط به این بخش است. بیشتر بخوانید: صرفه جویی ۳۵۰۰ مگاواتی برق رجبی مشهدی افزود: انتظار می‌رود با جایگزینی یک میلیون کولر گازی پربازده، ۱۶۰۰ مگاوات از بار شبکه در این مناطق کاهش یافته و حدود ۲ هزار مگاوات صرفه جویی در مصرف برق حاصل شود.

وی از مردم خواست هنگام خرید لوازم برقی ضمن اطلاع از برچسب انرژی و رتبه بندی مصرف، لوازم برقی با رتبه A و+A را که در کاهش صورتحساب برق مصرفی تاثیر مثبت دارد، خریداری کنند.
رجبی فرهنگ استفاده از لوازم برقی را مهم ارزیابی کرد و از مشترکان خواست در زمان‌های اوج مصرف که بین ساعات ۱۳ تا ۱۷ اعلام شده، استفاده از لوازم برقی پر مصرف را به ساعات دیگر منتقل و دمای لوازم سرمایشی را روی عدد ۲۴ تنظیم کنند.

وی نرخ شدت انرژی در کشورمان را ۶۰ درصد بیشتر از متوسط جهانی عنوان کرد که از بالا بودن میزان مصرف انرژی برای تولید هر واحد کالا و خدمات در کشور حکایت دارد و از جمله برنامه‌های صنعت برق، کاهش تلفات شبکه‌ها است که در سال‌های اخیر توانسته متوسط تلفات شبکه را از ۱۵ درصد به ۹.۷۶ درصد کاهش دهد.

سخنگوی صنعت برق توسعه نیروگاه‌های چرخه ترکیبی را از دیگر اقدامات در جهت کاهش تلفات انرژی عنوان کرد و در این رابطه از به مدار آمدن واحد ۱۶۵ مگاواتی چرخه ترکیبی نیروگاه ارومیه در روز‌های اخیر خبرداد که بدون مصرف سوخت و با بازیافت حرارت گاز‌های خروجی از ۲ واحد گازی، ۱۶۵ مگاوات برق بیشتر تولید می‌کند.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: توانیر یک میلیون کولر گازی لوازم برقی صرفه جویی صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۱۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲ هزار و ۶۹ دستگاه لوازم ضروری زندگی بین مددجویان

سید مهدی هاشمی قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری از توزیع دو هزار و ۶۹ دستگاه لوازم ضروری زندگی میان مددجویان استان طی پارسال خبر داد.

وی افزود: لوازم ضروری زندگی توزیع شده میان مددجویان شامل کولر آبی و گازی، آبگرمکن، بخاری گازسوز، یخچال و ماشن لباسشویی است.

بیشتر بخوانید

توزیع ۳۸۶ سری جهیزیه بین مددجویان چهارمحال و بختیاری

هاشمی اضافه کرد: در ابتدای فصول گرم سال یخچال و کولرآبی و گازی و فصول سرد سال آبگرمکن گازی و بخاری گازسوز طی چند مرحله به دست خانواده‌های فاقد این لوازم رسیده است.

وی ادامه داد: پارسال ۴۱۹ دستگاه کولر آبی، ۵۲۲ دستگاه یخچال، هزار و ۸۸ دستگاه بخاری گازسوز و ۳۶۲ دستگاه آبگرمکن و ۲۱۸ دستگاه ماشین لباسشویی خریداری و توزیع شده است.

هاشمی اضافه کرد: این لوازم در راستای بهبود وضعیت زندگی مددجویان و براساس بررسی‌های انجام شده توسط مددکاران و نیاز مددجویان توزیع می‌شود.
شایان ذکر است: کد دستوری #۰۳۸*۸۸۷۷* برای پرداخت غیرحضوری کمک‌های نقدی مردم نیکوکار و خیر استان در نظر گرفته شده است. همچنین مراکز نیکوکاری و ادارات کمیته امداد در سراسر استان آماده دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • برق کولرهای گازی شما را نگیرد! | بالاخره کولر گازی بخریم یا نه؟
  • هشدار به مصرف کنندگان | هوای برق را داشته باش
  • صرفه جویی سه میلیون متر مکعبی در مصرف آب‌های زیرزمینی اردبیل
  • 5 کولر گازی و برقی برای مغازه
  • مرکز فروش کولر گازی کریر در ایران
  • توزیع ۲ هزار و ۶۹ دستگاه لوازم ضروری زندگی بین مددجویان
  • نمایندگی رسمی فروش کولر‌های آمریکایی کریر
  • صرفه جویی ۱۰۷ میلیون لیتر بنزین با مصرف سی ان جی در خراسان شمالی
  • مصرف برق کولر‌های گازی ٦ تا ١٠ برابر کولر‌های آبی
  • مدیریت ۹ هزار مگاواتی مصرف برق با نصب کنتور‌های هوشمند