Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@16:11:47 GMT

هوشمند سازی ۶۰۰مدرسه روستایی در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۲۱۹۸

هوشمند سازی ۶۰۰مدرسه روستایی در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر عامل مخابرات منطقه خراسان شمالی از اجرا و بهره برداری پروژه هوشمند سازی بیش از ۶۰۰ مدرسه در استان طی هفته دولت خبر داد.

علیرضا هاشمی اظهارکرد: به مناسبت هفته دولت تعداد ۸۰۸ طرح مخابراتی در استان آماده بهره‌برداری است که از این میزان تعداد ۶۶۱ پروژه مربوط به هوشمند سازی مدارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت مخابرات استان، وی افزود: در پروژه هوشمند سازی مدارس روستایی که با هدف تامین و برقراری سرویس ADSL در بیشتر از ۳۰ هزار روستای کشور اجرا می‌شود و به شرکت مخابرات ایران واگذارشده است بر اساس هماهنگی های انجام شده واطلاعات اخذ شده تعداد۶۶۱ مدرسه روستایی در استان در این طرح به سرویس اینترنت پرسرعت تجهیز می شوند.

هاشمی ادامه داد: عملیات اجرایی این پروژه اعم از فراهم نمودن امکانات فنی ، تعریف سرویس و … درنهایت تحویل سرویس در حال انجام است .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خراسان شمالی هفته دولت شرکت مخابرات ایران هاشمی هوشمند سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۲۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کفش هوشمندی که به کمک افراد آلزایمری می‌آید

آرمیتا عبداللهی، سرپرست تیم سینا دمو هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: آلزایمر یک بیماری عصبی، پیشرونده و همه‌گیر است. طبق گزارش‌های انجمن ملی آلزایمر ایران هر هفت دقیقه یک نفر به این بیماری مبتلا می‌شود؛ بنابراین پروژه ما امسال  طراحی یک کفش هوشمند مخصوص افراد آلزایمری است.

وی با بیان اینکه میلیون‌ها بیمار آلزایمری در سراسر جهان زندگی می‌کنند که چالش‌ها و مشکلات فراوانی دارند، تصریح کرد: به عنوان مثال مشکلات زبانی نوسانات خلقی گوشه‌گیری و اجتماع‌گریزی فراموشی و عدم آگاهی از موقعیت که تمرکز پروژه ما روی مورد آخر است؛ این کفش با هدف حفظ سلامتی بیماران ساخته شده است.

عبداللهی با اشاره به اینکه این کفش که دارای یک ماژول GPS است، ابراز کرد: این کفش هوشمند لوکیشن فرد را به اپلیکیشن مربوطه ارسال می‌کند.

سرپرست تیم سینا دمو هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران ادامه داد: ایده این پروژه از جایی به ذهنمان رسید که مادر یکی از مسئولان مدرسه به این بیماری مبتلا شد و یک روز به صورت ناگهانی و بدون اطلاع دیگران از خانه خارج شد و خانواده مدت زمان زیادی را صرف پیدا کردن وی کردند؛ برای همین این سوال برایمان به وجود آمد که آیا راه حلی برای این موضوع وجود دارد؟ و در آخر تصمیم به ساخت این کفش گرفتیم؛ این کفش می‌تواند مورد استفاده افراد آلزایمری خانواده‌ بیماران موسسه‌های آلزایمر خانه‌های سالمندان و متخصصان مغز و اعصاب قرار گیرد.

وی اضافه کرد: این کفش به منظور کم کردن مشکلات این قشر و سختی‌های نگهداری از آنها برای خانوار‌ها طراحی شده است تا اگر روزی بیمار بدون اطلاع از خانه خارج شد بتوان او را سریع‌تر پیدا کرد و تا جای ممکن از وقوع اتفاقات ناگوار جلوگیری کرد.

عبداللهی با اشاره به هدف اصلی کفش هوشمند، خاطرنشان کرد: هدف اصلی این محصول کمک به این قشر و خانواده‌های بیماران است. با توجه به نرخ بالا و رو به رشد بیماری آلزایمر در این ایران اهمیت چنین کالاهایی روز به‌روز در حال افزایش است. این محصول سعی دارد در عین سادگی و هم‌خوانی بـا ســن اعضای گروه تا جای ممکن مفید و کارآمد باشد و تا حد امکان از اتفاقات بد جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کفش هوشمندی که به کمک افراد آلزایمری می‌آید
  • آماده‌سازی بزرگ‌ترین پروژه نهصت ملی مسکن در اشتهارد
  • مردمی سازی در خراسان شمالی باید به جایگاه اصلی خود دست یابد
  • افزایش ۳۷ درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی
  • محرومیت‌زدایی سپاه با ۶۵ کیلومتر راه‌سازی در اردبیل
  • نصب ۵۲ دستگاه کنتور هوشمند حجمی توسط شرکت آب‌منطقه‌ای
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • ۸۰ درصد محورهای مواصلاتی استان بوشهر به سامانه‌ های هوشمند مجهزند
  • طرح نظارتی بازار نورزو و رمضان در خراسان شمالی به پایان رسید
  • بازدید خبرنگاران از سد «بش قارداش» بجنورد + تصاویر