Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از مردم از فروش پوشاک نامناسب در فضای حقیقی و مجازی و عدم‌نظارت گلایه دارند و معتقدند لازم است در کنار برخورد با تولید و توزیع این نوع پوشاک، فرهنگ‌سازی مناسب نیز صورت گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، استفاده از پوشاک نامناسب، مانتوهای جلو باز، شال‌های نازک، ساپورت و شلوارهای جذب و بدن‌نما ،این روزها در سایه غفلت مسئولان فرهنگی و دستگاه‌های نظارتی رو به افزایش است و متأسفانه هیچ اقدام مناسب جهت مبارزه با این افراد هنجارشکن و فروشندگان و توزیع‌کنندگان صورت نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر این روزها سری به بازار بیرجند بزنیم، گلایه کسبه، از کسادی بازار حکایت دارد اما موضوع گزارش ما کسادی بازار نیست بلکه برای بررسی وضعیت ارائه پوشاک در بازار است که همین ابتدا با مانکن‌های بسیار زننده روبرو می‌شویم.

ارائه پوشاک نا‌مناسب مدتی است که به عنوان مسئله‌ای حائز اهمیت مطرح می‌شود اما وقتی وارد بازار می‌شویم با حجم انبوهی از مدهای لباس روبرو می‌شویم.

مسئله ورود این لباس‌ها و فروش آن در بازار استان خراسان جنوبی و چگونگی افزایش گرایش جوانان به استفاده از این نوع لباس‌ها، جزو مسائل جامعه‌شناسی بوده که همیشه سوالاتی را به همراه داشته است.

استفاده از پوشاک نامتعارف، مانتوهای بدون دکمه، ساپورت و شلوارهای بدن‌نما در سایه غفلت مسئولان فرهنگی استان خراسان جنوبی، روزبه‌روز روبه افزایش است. اگر امروز در این موضوع به کلان کشور نگاه کنیم، با طفره رفتن مسئولان کشوری روبرو خواهیم بود اما سوال اینجاست که در یک استان فرهنگی با ایمان و اعتقادهای دینی چرا هر روز شاهد افزایش مدهای غربی و زننده هستیم؟

مسئله‌ای که کمتر مورد توجه مسئولان کشور و به طبع آن در خراسان جنوبی قرار می‌گیرد، عدم‌نظارت بر ورود و توزیع این پوشاک در فضای مجازی یا در فروشگاه‌ها است که این امر باعث شده این پوشاک به راحتی در اختیار مغازه‌دار و خریدار قرار گیرد.

در بازار بیرجند که قدم می‌زنیم و به یک پوشاک‌فروشی بزرگ وارد می‌شویم، فروشنده که متوجه می‌شود که خبرنگاری و برای تهیه گزارش آمدی، با گلایه و انتقاد، از کسادی بازار و وضعیت اقتصادی می‌گوید.

جنسی که در بازار کشور وجود دارد می‌فروشم

رضایی از فروشندگان لباس در بازار بیرجند در پاسخ به خبرنگار ما در خصوص ارائه پوشاک نامتعارف و مدل‌های زننده، با ناراحتی می‌گوید: شما دنبال چی هستید؟ من جنسی را که در بازار کلی کشور وجود دارد و مد روز است، می‌فروشم و این موضوع به من فروشنده مربوط نیست.

وی می‌گوید: باید پوشاکی را بفروشم که مشتری من بپسندد و قیمت و کیفیت آن مناسب باشد. اگر منظور شما کالای ایرانی اسلامی است، بروید از مسئولان مربوطه بپرسید.

به گفته رضایی، پوشاک نامتعارف، زننده و غربی در فروشگاه‌های غیرمجاز و از طریق فضای مجازی به فروش می‌رسد.

پوشاک نامتعارف در فضای مجازی به فروش می‌رسد

زارع یکی دیگر از کسبه بازار پوشاک بیرجند نیز با بیان این‌که تمام پوشاک او ایرانی است به خبرنگار خاورستان می‌گوید: در فروشگاه ما فقط کالای ایرانی عرضه می‌شود.

وی با اشاره به کیفیت و قیمت کالا نیز می‌گوید: کیفیت کالاها خوب است اما قیمت‌ها مناسب نیست و استقبال بسیار پایین است.

زارع با بیان این‌که بیشترِ پوشاک غیرمتعارف از طریق فضای مجازی به فروش می‌رسد افزود: باید برای ارائه این پوشاک از طریق فضای مجازی و فروشگاه‌های غیرمجاز و زیرزمینی اقدام صورت گیرد.

فرهنگ‌سازی و نظارت صورت گیرد

وی با گلایه از برخی برخوردهای دستگاه‌های فرهنگی و نظارتی عنوان کرد: باید برای این موضوع، فرهنگ‌سازی صورت گیرد و دستگاه‌های نظارتی در چهارچوب قانون و انصاف عمل کنند نه‌این‌که با یک مغازه با کوچکترین موضوع برخورد و پلمپ شود و برخی بنکداران و واردکنندگان به صورت گسترده اقدام به توزیع پوشاک کنند و هیچ برخوردی نشود.

لباس مناسب یافت نمی‌شود

یکی از مشتریان این فروشگاه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان می‌گوید: در داخل فروشگاه‌ها، بیشتر، لباس نامناسب یافت می‌شود و بسیاری از لباس‌های مدنظر خانواده‌ها، داخل فروشگاه‌ها موجود نیست.

وی ضمن گلایه از وضع موجود پوشاک گفت: قیمت، کیفیت و مدل پوشاک مناسب نیست و در استان فرهنگی خراسان جنوبی جای تأسف دارد که هر روز شاهد افزایش مدل‌های غربی و زننده هستیم.

فروشگاه‌های فاقد پروانه از مشکلات پیش‌روی اصناف

علیزاده رئیس اتاق اصناف بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان اظهار کرد: اتاق اصناف و اتحادیه بیشتر در حوزه نظارت بر قیمت‌ها، گران‌فروشی و بازرسی‌های صنفی خود فعالیت دارد و موضوع ارائه پوشاک غیرمتعارف توسط اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره اماکن نیروی انتظامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده اتحادیه پوشاک در قالب گشت‌های مشترک انجام می‌شود.

وی، واحدهای صنفی پوشاک فاقد پروانه که اقدام به ارائه پوشاک غیرمتعارف می‌کنند را یکی از مهم‌ترین مشکلات پیش‌روی مجموعه اصناف بیان و تأکید کرد: ساماندهی و رفع مشکلات قانونی واحدهای صنفی فاقدپروانه کسب، از اقدامات جدی اتاق اصناف است.

تشدید نظارت برای صیانت از عفاف و حجاب است

اسماعیل‌زاده رئیس اتحادیه پوشاک بیرجند نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان گفت: اتحادیه به طور دائمی به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کند و در صورت تخلف جزئی، تذکر کتبی و در صورت ادامه تخلف، برخورد و پلمپ انجام می‌شود.

وی همچنین از آغاز طرح تشدید نظارت بر پوشاک نامتعارف و اجرای گشت‌های بازرسی از واحدهای صنفی پوشاک‌فروشی و جمع‌آوری البسه مغایر با شئونات و ارزش‌های جامعه اسلامی در واحدهای صنفی شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: طرح نظارتی ویژه البسه غیرمتعارف و منافی شئونات اسلامی با حضور پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، هیئت رئیسه اتاق اصناف، بازرسی اصناف و اداره اماکن عمومی نیروی انتظامی اجرا شد.

رئیس اتحادیه پوشاک بیرجند با بیان این‌که طرح تشدید نظارت بر لباس‌های نامتعارف برای حفظ و صیانت از عفاف و حجاب است گفت: علت تشدید این نظارت، خدشه‌دارشدن وضعیت ظاهری شهر از لحاظ عفاف و حجاب در پوشش خانم‌ها و آقایان است.

فقط 5 درصد فروشنگان تخلف داشتند

اسماعیل‌زاده با بیان این‌که در حال حاضر 900 واحد پوشاک‌فروشی در شهرستان بیرجند فعالیت دارند، عنوان کرد: تنها 5 درصد واحدهای صنفی در خصوص پوشاک نامتعارف تخلف داشته‌اند.

وی ادامه داد: خرید لباس نامتعارف مردم بیشتر توسط فضای مجازی و فروشگاه‌های خانگی غیرمجاز صورت می‌گیرد.

سوءاستفاده از خلأ قانونی

اسماعیل‌زاده با اشاره به این‌که در بحث تولید و توزیع پوشاک به ویژه در فضای مجازی نظارت‌های لازم باید اعمال شود، افزود: متأسفانه برخی افراد سودجو دنبال سوءاستفاده از خلأ‌های موجود قانونی هستند و با بی‌نظمی‌های موجود اقدام به فروش غیرقانونی می‌کنند.

در ادامه بررسی، این موضوع را از اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت پیگیر شدیم که متأسفانه پاسخ‌گوی خبرنگار ما نبودند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پوشاک نامتعارف خراسان جنوبی واحدهای صنفی ارائه پوشاک اتاق اصناف فروشگاه ها فضای مجازی صورت گیرد لباس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۲۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس امروز ۳ اردیبهشت با افزایش ۳ هزار و ۹۲۲ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۳۱۶ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۴ هزار و ۳۲۱ واحدی در ارتفاع ۷۵۷ هزار و ۷۰۹ واحدی قرار گرفت تا بازار شاهد روند مثبت باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات امروز سهام و حق تقدم ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی ۴ هزار و ۱۳۲ میلیارد تومان ثبت شد. همچنین سرانه خرید حقیقی‌ها ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سرانه فروش امروز ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود.

او افزود: امروز شاهد ورود نقدینگی ۴۲ میلیارد تومانی حقیقی‌ها به بازار سهام بودیم. در جریان معاملات امروز ۵۲ درصد بازار یعنی ۴۱۲ نماد در وضعیت مثبت و ۴۸ درصد بازار به عبارتی ۳۷۴ نماد در محدوده منفی به کار خود پایان دادند. امروز صنعت استخراج کانه‌های فلزی شاهد بیشترین میزان ورود نقدینگی بود و بیشترین خروج نقدینگی حقیقی‌ها هم به صنعت فرآورده‌های نفتی اختصاص یافت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: از جمله عوامل اثرگذار بر روند امروز بازار سهام را می‌توان روند کاهشی نرخ دلار، تصویب فوریت اصلاح بند س تبصره ۶ قانون، ثبات منطقه و ... نام برد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟
  • اسنپ شاپ یا دیجی استایل؟ کدام برای خرید لباس بهتر است؟
  • افزایش عرضه پوشاک مستعمل تاناکورایی در مشهد
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس
  • زیان ۳۵ درصدی پوشاک قاچاق به تولیدکنندگان در بازار شب عید
  • علت آتش سوزی در بازار بندرعباس اعلام شد | تلاش برای مهار آتش در یک منزل مسکونی ادامه دارد | ویدئو
  • نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش مشتریان | این لباس رو یک نفری نمی تونی بپوشی ...! | ویدئو
  • ۲۹۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شد
  • رکود در بازار برخی اقلام غذایی با تخفیف‌ هم شکسته نشد
  • این ماشین های بی در و پیکر کلی خاطر خواه دارند