Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:53:11 GMT

نقش رسانه‌ها در ارتقای سلامت غیرقابل انکار است

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۲۵۶۳

نقش رسانه‌ها در ارتقای سلامت غیرقابل انکار است

دکتر پیمان نامدار روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قزوین که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار انجام شد،افزود: رسانه ها می توانند با ارایه گزارش و خبر و محتواهای آموزشی نقش مهمی در پیشگیری از بیماری ها و همچنین حفظ و ارتقای سلامت شهروندان باشند.

وی با بیان اینکه رسانه هایی که از سوی معاندین و دشمنان حمایت و هدایت می شوند تلاش دارند جو یاس و ناامیدی را در جامعه حاکم کنند،افزود: به عنوان نمونه BBC با ارایه آمارهای غیرواقعی از فوتی های کرونا در کشور تلاش دارد تا عملکرد وزارت بهداشت و کادر درمان کشور را زیر سوال ببرد و در چنین شرایطی رسالت رسانه های داخلی به ویژه ایرنا برای انعکاس اخبار و خدمات ارایه شده حساس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین خاطرنشان کرد: رسانه ها بازوی دستگاه های اجرایی برای خدمت رسانی بهتر و بیشتر به مردم هستند و با اطلاع رسانی به موقع، شفاف و روشنگری خود می توانند در توسعه کشور در ابعاد مختلف از جمله در حوزه سلامت به ایفای نقش بپردازند. 

وی در ادامه از تلاش ها و خدمات رسانه ها و خبرنگاران استان قزوین به ویژه ایرنا بابت اطلاع رسانی از اخبار مربوط به کرونا و پوشش و انتشار اخبار خدمات کادر درمان در خصوص مقابله با این ویروس و درمان بیماران قدردانی کرد. 

این مسوول با بیان اینکه دشمنان تلاش دارند تا کارآمدی نظام و دولت را در حوزه های مختلف از جمله بهداشت و درمان زیرسوال ببرند،افزود: این در حالی است که در همه بخش ها از جمله سلامت خدمات فراوان و قابل توجهی پس از انقلاب اسلامی و به ویژه در دولت فعلی ارایه شده که از جمله آنها باید به طرح تحول سلامت که موجب ارتقای زیرساخت های بهداشت و درمان شده نام برد که انتظار می رود رسانه ها به تبیین آنها بپردازند.

مدیران از اضلاع مهم اطلاع رسانی هستند

علی حیدری رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان قزوین نیز در این دیدار گفت: برای اینکه رسانه ها به وظایف خود بهتر عمل کرده و در خصوص مسایل و رخدادهای روز جامعه به شکل صحیح جریان سازی کنند، مدیران باید محتوای صحیح و لازم را در اختیار خبرنگاران قرار دهند.

وی از مدیران به عنوان یکی از اضلاع مهم اطلاع رسانی یاد کرد و فعالیت رسانه ها در این عرصه را بدون مشارکت این قشر معیوب و ناقص دانست و اظهار داشت: اگر مدیران، نخبگان و کارشناسان محتوای لازم و مناسب را در اختیار خبرنگاران قرار ندهند، رسانه ها اطلاعات را از منابع دیگر که چندان قابل اتکا نیستند کسب می کنند و ممکن است آمار و اخبار ناصحیح به جامعه منعکس شود که پس از این اتفاق، ارایه اخبار صحیح در جهت اصلاح چندان موثر و اثربخش نیست.

برچسب‌ها روز خبرنگار استان قزوین بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز خبرنگار استان قزوین بهداشت و سلامت روز خبرنگار استان قزوین بهداشت و سلامت اطلاع رسانی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۲۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد از نشان‌دار یک هزار و ۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت استان و استفاده از خدمات درمانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، فروغ شباهنگ، امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک هزار و ۳۹۱ زوج نابارور در سامانه‌های بیمه سلامت جهت دریافت خدمات درمان ناباروری نشان‌دار شده‌اند و ۳۰۴ مادر باردار از پوشش بیمه خدمات تخصصی درمان ناباروری استفاده کرد.

وی افزود: خدمات درمان ناباروری شامل ۶۶ قلم دارو، ۲۹ قلم لوازم و تجهیزات پزشکی، ۵۷ خدمت آزمایشگاهی و هفت خدمت تصویربرداری در تعهد سازمان بیمه سلامت است.

سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: محدودیت تعداد در یکسال برای بسته‌های خدمتی IUI, IVF, ICSI ,FET برداشته شده و آزمایش‌های تشخیص ژنتیک برای مادران دارای سقط مکرر در تعهد بیمه پایه قرار گرفت.

وی نداشتن قرارداد پزشکان متخصص نازایی با بیمه‌های پایه را مشکل زوجین دانست و تصریح کرد: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با ابلاغ مصوبه هیئت وزیران در اسفند ۱۴۰۲ همه خدمات درمانی کودکان زیر هفت سال (به استثنای داروی سرپایی) در بخش دولتی دانشگاهی رایگان شد و ۱۰۰ درصد هزینه توسط سازمان بیمه سلامت قابل محاسبه و پرداخت است‌.

کد خبر 747490

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد
  • شکاف بین دولتمردان صهیونیست‌زده با افکار عمومی در غرب غیرقابل‌انکار است
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • اجرای ۲۱ پروژه زیرساختی و توسعه‌ای در حوزه لجستیک ایران‌خودرو در سال۱۴۰۳
  • وضعیت خدمات رسانی پایانه نوردوز غیرقابل قبول است
  • ۲۸ مرکز درمانی به جانبازان و ایثارگران خدمات رسانی می کنند
  • تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند
  • ارائه خدمات درمانی سپاه به هزار و ۶۰۰ شهروند قزوینی