Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@04:58:21 GMT

خراسان رضوی؛ رتبه نخست شبکه‌گذاری گاز ایران

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۲۵۷۳

خراسان رضوی؛ رتبه نخست شبکه‌گذاری گاز ایران

خبرگزاری آریا - مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی اعلام کرد که این شرکت با 35 هزار کیلومتر شبکه‌گذاری رتبه نخست این بخش را در کشور دارد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن افتخاری گفت: کسب این رتبه در حالی است که این استان با 2 میلیون و 400 هزار مشترک پس از استان تهران در رتبه دوم است.
وی ادامه داد: استان خراسان رضوی از منظر خانوار روستایی بهره‌مند از نعمت گاز طبیعی پس از استان مازندران رتبه بعدی را دارد، همچنین از منظر تعداد انشعاب نیز با بیش از یک میلیون انشعاب، پس از استان‌های تهران و اصفهان مقام سوم را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی با بیان اینکه سال 98 بالغ بر 12 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در این استان مصرف شده، با اشاره به آغاز پویش استان سبز از خراسان رضوی، گفت: ضریب بهره‌مندی روستایی استان هم‌اکنون به 92 درصد رسیده و از منظر شهری هم 100 درصد یعنی تمامی شهرها از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند و در مجموع حدود 98 درصد جمعیت استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارد.
افتخاری افزود: در بخش صنایع هم تاکنون از مجموع 2 هزار و 900 واحد مشمول گازرسانی در حوزه مصوبه شورای اقتصاد، بالغ بر 900 واحد گازدار شده‌اند و گازرسانی به 900 واحد دیگر هم در حال اجرا است و ان‌شاءالله پیمان‌سپاری باقی‌مانده صنایع را امسال انجام خواهیم داد.
وی تأکید کرد: امیدواریم با حمایت‌های وزیر نفت و معاون ایشان در امور گاز بتوانیم طرح‌های گازرسانی به روستاهای واجد شرایط و صنایع مشمول مصوبه شورای اقتصاد استان خراسان رضوی را تا پایان سال آینده تکمیل کنیم.
مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی همچنین اظهار کرد: برنامه‌های این شرکت همسو با برنامه‌های تبیین‌شده وزارت نفت است و امیدواریم در دو بخش برنامه گازرسانی به یک میلیون خانوار شهری و روستایی کشور و گازرسانی به 7 هزار و 122 واحد صنعتی و تولیدی بتوانیم اهداف تعیین‌شده را محقق کنیم.
افتخاری تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های راهبردی شرکت ملی گاز ایران که توسط وزیر نفت ابلاغ‌شده، تکمیل گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان است که با توجه به توانمندی و تجربه‌ای که در خراسان رضوی وجود داشته، اجرای 420 کیلومتر شبکه و احداث 12 ایستگاه تقلیل فشار سی‌جی‌اس و تی‌بی‌اس شهر زاهدان به‌عهده ما گذاشته شد که امیدواریم این مهم را به‌صورت کامل در نیمه اول امسال به اتمام برسانیم و در تحقق این مهم نیز نقش خود را به‌خوبی ایفا کنیم.
وی درباره آغاز عملیات اجرایی پروژه خط انتقال ملک‌آباد - مشهد هم گفت: با توجه به عبور حدود 40 کیلومتر از خط انتقال عبوری سرخس - نکا از داخل شهر مشهد و دستور وزیر نفت برای مدیریت این خط به‌صورتی که حریم آن تقلیل یابد، اجرای خط انتقال 36 اینچ به طول 40 کیلومتر همراه با نصب تجهیزات بین راهی آغاز شده که با اجرای این خط انتقال، شهر مشهد از نظر پدافند غیرعامل و تأمین گاز، شرایط بهتری پیدا می‌کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استان خراسان رضوی گاز طبیعی خط انتقال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۲۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه تورمی ایران در جهان مشخص شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های ۱۳۹۴،۱۳۸۴،۱۳۷۴،۱۳۶۴،۱۳۵۴ از هر دهه انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اقتصاد ایران رو به بهبود است

در سال ۱۴۰۳، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

شرکت ملی نفت همراه دو شرکت دیگر انگلیسی و نروژی برنده مزایده نفتی فلات قاره جزیره گرینلند شدند.

فلات این جزیره بزرگ که در نزدیکی‌های قطب شمال و غرب کانادای شمالی قرار دارد اخیرا به مناطق مختلف نفتی تقسیم و به مزایده گذارده شد. در مورد این مزایده اطلاعیه شرکت ملی نفت ایران با مشارکت شرکت نفت انگلیس و شورون و شرکت ساگا نروژ در مزایده بین‌المللی عملیات اکتشاف و تولید در فلات قاره غرب گرینلند برنده شناخته شده و قرارداد امتیاز اکتشاف و بهره‌برداری در سه ناحیه شامل ۱۰ قطعه با وزارت گرینلند دولت دانمارک به امضا رسیده است.

سهم شرکت ملی نفت ایران و هر یک از شرکت‌های سه‌گانه نامبرده در این مشارکت ۲۵ درصد می‌باشد.

شرکت ملی نفت ایران به منظور انجام عملیات مربوط به قرارداد مزبور یک شرکت فرعی در دانمارک تاسیس و به ثبت رسانده است.

میرزاده، معاون اجرایی رئیس‌جمهور گزارش پیشرفت روابط اقتصادی و بازرگانی ایران و چین را به اطلاع هیات‌وزیران رساند.

میرزاده که ریاست کمیسیون مشترک ایران و چین را برعهده دارد، گفت: قرارداد طرح‌های تجهیز مترو تهران، ساخت ۴ فروند کشتی، ساخت ۵ کارخانه تولید سیمان، طرح ساخت فروآلیاژها و کارخانه شیشه آذربایجان و مشارکت در تجهیز طرح برداشت آب را برای کشت نیشکر و نیز طرح نیروگاه‌های برقابی با مشارکت طرف‌های ایرانی و چینی امضا شده است و تعدادی از آنها نیز به مرحله اجرا درآمده‌اند.

هیات وزیران در این جلسه که به ریاست آقای هاشمی‌رفسنجانی، رئیس‌جمهوری تشکیل شد، مقرر داشت براساس تفاهم‌های دو کشور، دستگاه‌های اجرایی برای اجرای کامل طرح‌ها، اقدام و تسریع کنند.

ایران در رده نهم بالاترین نرخ تورم جهان

صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین گزارش چشم‌انداز اقتصاد جهانی سال ۲۰۰۵ پیش‌بینی کرد، ایران در سال ۲۰۰۵ میلادی (سال ۱۳۸۴) با یک رده تنزل، نهمین نرخ بالای تورم جهان را به میزان ۱۵ درصد کسب خواهد کرد.

IMF در گزارش چشم‌انداز اقتصاد جهان افزود، ایران در سال ۱۳۸۶ با ۵ رده تنزل پنجمین نرخ بالا تور مرا در بین ۱۸۰ کشور جهان به میزان ۱۵ درصد به خود اختصاص دهد.

بنابراین گزارش، در حالی که ایران در سال ۲۰۰۴ میلادی با کسب نرخ تورم ۱۵.۶ درصدی، دهمین نرخ بالای تورم را پس از کشورهای آنگولا، بلاروس، دومینیکن، اریتره، گینه، هائیتی، ونزوئلا، زامبیا و زیمبابوه کسب کرده بود در سال ۲۰۰۶ میلادی (۱۳۸۵) نیز با همین نرخ تورم پس از کشورهای اریتره، میانمار، ونزوئلا و زیمبابوه رتبه پنجم بالاترین نرخ تورم را در جهان به خود اختصاص خواهد داد.

اکنون زمان کاهش نرخ سود تسهیلات است

رضا ویسه، معاون وزیر صنایع و معادن و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تاکید کرد: اکنون به‌صورت قطعی می‌توان نرخ بهره بانکی را کاهش داد.

وی ضمن اینکه طرح کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی را متعلق به خود می‌داند، تصریح می‌کند: بحث جدیدی در میان نیامده، بلکه چنین طرحی از ۲ سال قبل در دولت خاتمی مطرح بوده است. با این توضیح اکنون مطمئن شدیم که با درآمدهای نفتی وضع اقتصادی کشور خوب شده و هم می‌توان نرخ تورم را کاهش داد و هم نرخ بهره را.

منبع: اقتصاد نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1227321 برچسب‌ها تورم

دیگر خبرها

  • برخورداری ۴۸ روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی
  • هوشمندسازی بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی
  • بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی هوشمند شد
  • نصب ۱۳ هزار کنتور هوشمند برق در خراسان رضوی
  • توقیف ۱۴۲ شرکت فاقد اعتبار مالیاتی در خراسان رضوی
  • اجرای ۲۰۲ کیلومتر عملیات شبکه خط تغذیه گاز در همدان
  • کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور
  • مصرف ۱.۹ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در خراسان جنوبی
  • رتبه تورمی ایران در جهان مشخص شد
  • مصرف سه میلیارد و ۶۹۵ میلیون مترمکعب گاز در کردستان