Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@23:18:09 GMT

دستور رئیس جمهور علت اصلی برگزاری کنکور؟

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۲۶۵۴

دستور رئیس جمهور علت اصلی برگزاری کنکور؟

به گزارش افکارنیوز،

 حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه، 22 مرداد 99) پارلمان در تذکری نسبت به نبود برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری به موقع درباره برگزاری کنکور سراسری در شرایط شیوع بیماری کرونا انتقاد کرد و گفت: وزیر علوم به صورت کتبی اعلام کرد که تا پایان شهریور امکان اجرای پروتکل‌ها برای برگزاری کنکور سراسری وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در جلسه‌ای که دو شب پیش برگزار شد، وزیر بهداشت پروتکل‌های اجرایی را جهت حفظ سلامت داوطلبان به وزارت علوم ابلاغ کرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس ادامه داد: در هر صورت، در عرض 24 ساعت وزیر علوم اعلام کرد که کنکور به تعویق نخواهد افتاد و در موعد مقرر قبلی برگزار می‌شود که علت آن دستور رئیس‌جمهور است.

شهریاری اضافه کرد: دولت باید بداند نمایندگان بر موضوع برگزاری کنکور سارسری در شرایط شیوع بیماری کرونا نظارت می‌کنند، زیرا جان خانواده‌ها و داوطلبان مهم است.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس با حضور در استان‌ها و چگونگی برگزاری کنکور سراسری و رعایت پروتکل‌ها و بر مکان‌هایی که وزارت علوم پیش‌بینی کرده، نظارت خواهند کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به تذکرات قالیباف رئیس مجلس برای پیگیری موضوع کنکور سراسری از سوی کمیسیون‌های بهداشت و آموزش مجلس اشاره کرد و گفت: بر این اساس، کمیسیون‌های بهداشت و آموزش و معاونت نظارت مجلس موظف شدند ظرف 48 ساعت به بررسی نحوه برگزاری کنکور و تشکیل جلسه‌ای با حضور وزارتخانه‌های بهداشت، علوم و آموزش اقدام کنند تا نحوه اجرای پروتکل‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

اخبار سیاسی- شهریاری افزود:نمایندگان آقای قالیباف در این جلسه جهت تعویق کنکور حضور نداشته‌اند، بلکه برای بررسی نحوه حفظ جان و سلامت داوطلبان و خانواده‌های آنها و اجرای دقیق پروتکل‌ها در جلسه حضور داشتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت اعلام کرد اگر منابع مالی در این خصوص وجود ندارد آن را تأمین می‌کند و دو میلیون پک بهداشتی می‌دهد، همچنین اگر برای تأمین مکان برگزاری کنکور مشکل دارند، برای استفاده از مصلی و ورزشگاه‌ها هماهنگی صورت می‌‌گیرد، اما وزارت علوم اعلام کرد از برگزاری کنکور تا آخر شهریور ناتوان است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کنکور سراسری رئیس جمهور دستور رئیس جمهور دولت رئیس جمهور کمیسیون بهداشت و درمان مجلس کنکور برگزاری کنکور کنکور سراسری پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۲۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور مخبر برای امدادرسانی همه‌جانبه در مناطق سیل‌زده

معاون اول رئیس جمهور در تماس با استاندار سیستان و بلوچستان بر امدادرسانی همه‌جانبه در مناطق سیل‌زده استان تاکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در تماس تلفنی با استاندار سیستان و بلوچستان ‌پیگیر‌ آخرین وضعیت مناطق تحت تأثیر سیلاب شد و بر بسیج همه دستگاه‌های امدادرسان تاکید کرد.

معاون اول رئیس جمهور ‌بر ضرورت بسیج همگانی همه دستگاه‌های امدادرسان برای حل مشکلات مردم تاکید کرد.

‌مخبر در این تماس که پیرو پیگیری رئیس جمهور صورت گرفت، ضمن اعلام آمادگی برای رفع نیازهای ضروری استان، از استاندار سیستان و بلوچستان خواست تا آخرین وضعیت مناطق تحت تأثیر سیل را بصورت مستمر گزارش کند.

محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این ارتباط تلفنی ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت موجود، از آماده باش همه دستگاه های امدادی و نهادهای اجرایی برای امدادرسانی به مردم تا رسیدن به وضعیت پایدار خبر داد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دستور مخبر برای امدادرسانی همه‌جانبه در مناطق سیل‌زده
  • کارت ورود به جلسه کنکور دوشنبه منتشر می شود
  • رئیس سازمان سنجش: عده‌ای اجیر می‌شوند در جلسه کنکور غایب باشند
  • تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد
  • برگزاری آزمون المپیاد‌های علمی کشور در خراسان رضوی
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • دستور کار مجلس برای بررسی وضعیت بازار ارز
  • کنکور ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان در دستور کار مجلس
  • زمان‌ بندی برگزاری نوبت نخست کنکور ۱۴۰۳