Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:32:59 GMT

دمای هوای آذربایجان‌غربی ۵ درجه کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۲۷۱۴

دمای هوای آذربایجان‌غربی ۵ درجه کاهش می‌یابد

اردلان محمدپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق نقشه‌های پیش‌بینی روند کاهشی دما و ریزش هوای خنک در منطقه آذربایجان‌غربی از امروز آغاز و تا روزهای آینده ادامه خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین جوی آرام و پایدار تا روز شنبه هفته آینده در سطح منطقه تداوم خواهد داشت و به غیر از کاهش نسبی دما پدیده جوی دیگری پیش‌بینی نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه‌روز گذشته تکاب و اشنویه هر کدام با ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین و  پلدشت و مهاباد با ۳۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر استان گزارش شده است.

محمدپور اظهار داشت: در این مدت دمای هوای ارومیه بین ۱۴ و ۳۳ درجه سانتی‌گراد و  دمای هوای مهاباد نیز بین ۱۵ و ۳۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوبتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا آذربایجان غربی سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا آذربایجان غربی سازمان هواشناسی تغییرات آب و هوا آذربایجان غربی سازمان هواشناسی درجه سانتی گراد آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۲۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سلطانی گفت: امروز شرایط جوی استان پایدار و آسمان استان در اغلب مناطق صاف است و گاهی به خصوص از بعدازظهر در برخی مناطق با وزش باد ملایم همراه خواهد شد.

وی بابیان اینکه شرایط پایدار جوی فردا نیز ادامه خواهد داشت، افزود: دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت به طوریکه طی روز‌های آخر هفته هوای گرمی در اغلب مناطق استان حاکم می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان دمای فعلی شهر زنجان ۱۰ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۳۱ فروردین
  • درخشش آفتاب مطبوع بهاری در جای جای گیلان
  • رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • دمای هوا در خراسان رضوی افزایش می‌یابد
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین
  • کرمانشاه فردا بارانی است
  • خروج سامانه‌های ناپایدار از اصفهان همراه با باد و باران/ دمای هوای استان کاهش می‌یابد
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین
  • پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان