Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران،  «حسینعلی امیری» معاون پارلمانی رییس جمهوری روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا درباره تصمیم رییس جمهوری برای اداره وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس اختیاری که قانون اساسی به رییس جمهوری داده است اگر به هر دلیلی وزارتخانه ای فاقد وزیر باشد، رییس جمهوری می تواند آن وزراتخانه را با سرپرست اداره کند که به مدت سه ماه «حسین مدرس خیابانی» مسوولیت سرپرستی وزارت صنعت، معدن و تجارت را بر عهده داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مهلت سرپرستی ایشان از امروز منقضی می شود و راهکار باقی مانده این است که رییس جمهوری باید با استجازه از مقام معظم رهبری کسی را تا معرفی وزیر جدید به عنوان سرپرست منصوب کند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: اینکه نفر معرفی شده چه کسی خواهد بود هنوز معلوم نیست و باید از رهبری برای انتصاب اجازه بگیرند.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز-چهارشنبه- مجلس با ۱۰۴ رای موافق، ۱۴۰ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۵۴ نماینده حاضر در مجلس با انتصاب حسین مدرس خیابانی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت مخالفت کردند.

مخالفان تصدی مدرس خیابانی بر وزارت صنعت معدن و تجارت، غلبه بخش بازرگانی و وارد کنندگان بر بخش تولید، معرفی وزیر پیشنهادی در دقیقه آخر، عدم مبارزه جدی با قاچاق کالا ابهام در رزومه کاری را از مهمترین دلایل مخالفت خود با وی عنوان کردند.

این در حالی است که موافقان تلاش‌های مدرس خیابانی در مدت سرپرستی  بر این وزارتخانه و نقش آفرینی وی در شرایط تحریم و کرونا را از نقاط قوت وی عنوان می‌کردند.

 

اخبار مرتبط مدرس خیابانی از مجلس رای اعتماد نگرفت/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟ ارائه 43 هزار خودرو به بازار در هفته‌های آینده 4 برگ برنده پرسپولیس در لیگ برتر امیری: دوتابعیتی‌های دولتی را تکذیب می‌کنم باز هم نساجی و بازگشت علی امیری به باشگاه

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امیری مدرس خیابانی سرپرست وزارت معاون پارلمانی رئیس جمهور سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مدرس خیابانی معدن و تجارت رییس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۲۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان 

 به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، حسین امیر عبداللهیان در این ارتباط در صفحه اجتماعی ایکس نوشت :«در اولین روز سفر جناب آقای دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورمان و در چارچوب پیگیری سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، از کشور برادر و مسلمان پاکستان بازدید کردیم.

گفت‌وگوی مفصل و مهمی در خصوص مسائل بین‌المللی، تحولات منطقه‌ای و ارتقاء وضعیت روابط دوجانبه با آقایان آصف‌علی زرداری، رییس جمهور،  شهباز شریف نخست وزیر، روسای مجالس ملی و سنا و همچنین محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان انجام شد. 

موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و ‌زیارت، همکاری‌های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی، قضایی میان هیئت‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.

در نهایت ضمن هدف گذاری افزایش حجم تجارت رسمی به ده میلیارد دلار، ۸ سند همکاری مشترک به امضا رسید.

هزار کیلومتر مرز مشترک، اشتراکات فراوان تمدنی، فرهنگی و مذهبی، نگاه مشترک در عمده مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، عزم دو کشور را بر ارتقاء و استحکام بیش از پیش روابط دوجانبه استوار ساخته است.»

دیگر خبرها

  • ابهام در میزبانی استقلال در لیگ دسته اول
  • وزیر ورزش: ۵ درصد باقی مانده سهام استقلال و پرسپولیس در اختیار ماست که متعلق به پیشکسوتان است / فیلم
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروی وارداتی دست دوم/ دولت مخالف است؟
  • تبدیل ۴۰۰ هزار مجوز کاغذی به الکترونیکی در کشور
  • روایت امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان 
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالانه خارج شد
  • از این حیوان فقط دو نمونه در جهان باقی مانده