Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@23:00:53 GMT

مرکز صیانت از خانواده در ابرکوه راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۲۷۵۹

مرکز صیانت از خانواده در ابرکوه راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/یزد معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به فعالیت ۳ مرکز صیانت از خانواده در استان گفت: چهارمین مرکز صیانت از خانواده استان در شهرستان ابرکوه راه اندازی می شود.

«محمد حسین رحیمی‌زاده» با اشاره به تقسیم کار صورت گرفته در سطح کشور در بحث خانواده، گفت: به موجب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، رصد و آموزش‌های قبل از ازدواج به سازمان ورزش و جوانان، در مرحله عقد و تحت عنوان آموزش های حین ازدواج به دانشگاه علوم پزشکی محول شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری به عنوان متولی در فرآیند دعاوی خانواده، بحث آموزش های حین طلاق را بر عهده دارد که حسب قانون دعاوی را جهت صلح و سازش به مشاوره ارجاع می دهد.

رحیمی‌زاده تصریح کرد: اما متاسفانه متولیان نسبت به آموز ش های پس از طلاق به ویژه نسبت به فرزندان طلاق غفلت کرده‌اند که آسیب های بسیاری را به همراه دارد.

وی با اشاره به فعالیت اولین مرکز صیانت از خانواده استان در شهرستان میبد، گفت: عملکرد موفق این مرکز باعث شد تا در شهرستان‌های اردکان و بهاباد نیز مرکز صیانت از خانواده راه‌اندازی شود.

رحیمی‌زاده اظهار کرد: طرح مرکز صیانت از خانواده از معدود طرح هایی است که از پایین به بالا اجرا شده به این معنی که ابتدا در شهرستان ها اجرا و سپس در مرکز استان اجرا می شود.

وی با بیان این که متاسفانه در مرکز استان آمار طلاق رو به افزایش است، افزود: در شهرستان ابرکوه و با استفاده از ظرفیت مشاوره شاهد کاهش ۳۰ درصد پرونده دعاوی در حوزه خانواده در سال گذشته بوده‌ایم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، این مقام قضائی در پایان نیز تصریح کرد: همچنین در شهرستان ابرکوه آمار طلاق توافقی ۲۲ درصد کاهش داشته در حالی که در مرکز استان طلاق ها به سمت طلاق توافقی در حال تغییر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ابركوه بنیاد صیانت از خانواده مرکز صیانت از خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۲۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب

سید هادی خاضعی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان لنده افزود: این جلسه با هدف صیانت از منابع آبی و سازگاری با کم آبی با حضور اعضای شورای حفاظت از منابع آب در فرمانداری شهرستان لنده برگزار شد.

وی با توجه به وضعیت افت آب‌های زیرزمینی شهرستان هشدار داد و تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های چند سال گذشته و افت شدید سفره منابع آب زیرزمینی، لزوم بر برنامه ریزی، صیانت، مراقبت و مدیریت منابع آب شرب و کشاورزی بیش از گذشته احساس می‌شود.

رئیس امور آب شهرستان کهگیلویه تاکید کرد: با توجه به اینکه قسمتی از رودخانه مارون در محدوده شهرستان لنده است، جهت تأمین آب اراضی، در صورت داشتن شرایط و پتانسیل آبیاری صدور مجوز با طی مراحل قانونی محدودیت ندارد.

وی در ادامه با یادآوری بر ضرورت و لزوم صیانت از منابع آبی تاکید کرد: همه مسؤولان باید توجه ویژه ای به مدیریت و استفاده‌ی بهینه از آب‌های زیرزمینی و سطحی منطقه داشته باشند.

خاضعی با تأکید بر آگاهی بخشی به مردم در جهت صرفه جویی در مصرف آب، تصریح کرد: باید فرهنگ صحیح مصرف منابع آب به مردم آموزش داده شود تا آنها حداکثر بهره برداری را داشته باشند.

رئیس اداره امور آب شهرستان کهگیلویه بیان کرد: بر اساس اصل ۴۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، بستر رودخانه‌ها در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و تولیت آن به وزارت نیرو و در استان شرکت آب منطقه‌ای گذاشته شده است.

وی تأکید کرد: طبق این قانون، هرگونه تجاوز به اراضی بستر و حریم رودخانه ممنوع بوده و از مردم تقاضا داریم نسبت به تصرف بستر، خاکریزی و تغییر کاربری اراضی واقع در بستر و حریم رودخانه‌ها جداً خودداری کنند.

خاضعی در پایان خاطر نشان کرد: جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز و پر و مسلوب المنفعه نمودن چاه‌های غیر مجاز محفوره و رفع تصرفات اراضی بستر رودخانه‌ها در اولویت کاری این اداره قرار دارد.

کد خبر 6085968

دیگر خبرها

  • راه اندازی بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب
  • رتبه نخست شهرستان کبودراهنگ در فرزندآوری استان همدان