Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد حمزه زاده روز چهارشنبه در دیدار با دبیر شبکه توسعه اجتماعی بانک رسالت استان، افزود: آذربایجان شرقی دارای بیش از ۸۰ رشته هنری با بیش از ۱۳ هزار هنرمند فعال در حوزه صنایع‌دستی است که بخش عمده آنها را هنرمندان روستایی تشکیل می‌دهند و به دنبال شرایط ویژه کشور در دوران کرونایی متحمل خسارات سنگین مالی متعددی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: شرایط حاضر اگرچه تأثیری بر تولید آثار هنری داشته است، اما با توجه به توقف صنعت گردشگری طی ۶ ماه گذشته، شرایط عرضه و به تبع آن چرخه اقتصادی این حوزه با چالش‌ها و موانع متعددی روبرو شده است که راه برون‌رفت از این چالش اعطای تسهیلات ویژه به هنرمندان در راستای بهبود وضعیت معیشتی و عرضه محصولات است.

حمزه زاده با بیان اینکه رفع موانع و چالش‌های اقتصادی هنرمندان صنایع ‌دستی آذربایجان شرقی با مشارکت و همیاری بانک رسالت قابل حل است، خواستار مشارکت این مجموعه در این زمینه شد.

وی مشارکت و همیاری بانک رسالت با اداره کل میراث فرهنگی استان را فرصتی مناسب برای ایجاد تسهیلات ویژه هنرمندان صنایع‌ دستی و فعالان حوزه بومگردی برشمرد و ادامه داد: مشارکت بانک رسالت در این امر می‌تواند بسیاری از چالش‌ها و موانع هنرمندان صنایع‌دستی استان را با اعطای تسهیلات و همچنین تعریف سازوکاری مناسب برای حمایت و فروش آثار تولیدی هنرمندان از میان بردارد.

حمزه زاده اضافه کرد: برای رونق بخشی به فعالیت حوزه بومگردی آذربایجان شرقی، تعریف تسهیلات ویژه برای فعالان این حوزه در روستاها می‌تواند اقدامی مؤثر در توسعه این صنعت و ارتقای سفرهای داخلی با تمرکز بر ظرفیت‌های طبیعی و روستایی باشد.

به گزارش ایرنا، ابوطالب اسحاقی، دبیر شبکه توسعه اجتماعی بانک رسالت آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با تشریح اهداف این شبکه و مزایای استفاده از خدمات کانون‌های همیاری اجتماعی، خواستار تعامل و مشارکت بیشتر میراث فرهنگی در قالب تفاهم‌نامه در راستای ترویج فرهنگ همیاری اجتماعی و قرض‌الحسنه شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا آذربایجان شرقی صنایع‌دستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آذربایجان شرقی صنایع دستی ویروس کرونا آذربایجان شرقی صنایع دستی آذربایجان شرقی صنایع دستی بانک رسالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۲۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع دستی روستای قلعه بالا

دریافت 18 MB

به گزارش خبرنگار مهر، روستای قلعه بالا در بخش بی ارجمند شاهرود در ۱۲۰ کیلومتری جنوب شاهرود قرار دارد. در این فیلم، بخشی از صنایع دستی این روستا را مشاهده می‌کنید.

کد خبر 6080372

دیگر خبرها

  • چرا پدافند هوایی در تبریز فعال شده بود؟
  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • موانع پرداخت نشدن تسهیلات به واحدهای تولیدی شناسایی شود
  • برپایی میز ارتباطات مردمی وزارت میراث فرهنگی در سمنان
  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد
  • صنایع دستی روستای قلعه بالا
  • دستورالعمل حمایت از زنجیره‌های ارزش در آذربایجان شرقی تدوین شود