Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-25@01:02:24 GMT

رئیس‌جمهور دستور داد که کنکور به تعویق نیافتد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۲۸۶۹

رئیس‌جمهور دستور داد که کنکور به تعویق نیافتد

به گزارش «نماینده»، حسینعلی شهریاری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، گفت: کمیسیون‌های بهداشت و آموزش و معاونت نظارت مجلس موظف شدند ظرف ۴۸ ساعت به بررسی نحوه برگزاری کنکور بپردازند.

وی بیان کرد: این جلسه دو شب گذشته برگزار شد و وزیر بهداشت و درمان پروتکل‌های اجرایی را جهت حفظ سلامت داوطلبان به وزارت علوم ابلاغ کرد و وزیر علوم به صورت کتبی اعلام کرد که تا پایان شهریور ماه امکان اجرای این پروتکل‌ها را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: وزیر بهداشت اعلام کرد اگر منابع مالی در این خصوص وجود ندارد آن را تأمین می‌کند و دو میلیون پَک بهداشتی می‌دهد و اگر برای تأمین مکان برگزاری کنکور مشکل دارند، از مصلی و ورزشگاه‌ها استفاده می‌شود که وزارت علوم اعلام کرد از برگزاری کنکور تا آخر شهریور ناتوان است.

شهریاری با بیان اینکه در عرض ۲۴ ساعت وزیر علوم اعلام کرد که کنکور به تعویق نخواهد افتاد و در موعد مقرر گذشته برگزار می‌شود که علت آن دستور رئیس جمهور است، افزود: دولت باید بداند نمایندگان بر این موضوع نظارت می‌کنند چرا که جان خانواده‌ها و داوطلبان برای ما مهم است.

وی گفت: نمایندگان مجلس با حضور در استان‌ها برچگونگی برگزاری کنکور و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت خواهند کرد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: تذکر شفاهی رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس صحن علنی مجلس کرونا کنکور برگزاری کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۲۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برگزاری فرآیند کنکور سراسری ۱۴۰۳

نوبت اول آزمون سراسری سال جاری پنجشنبه و جمعه در سراسر کشور صبح و عصر برگزار می شود.

بر اساس اعلام سازمان سنجش تمام تمهیدات لازم برای پیشگیری از بروز تقلب در آزمون سراسری در نظر گرفته شده است.

فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸:۰۰  و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ آغاز می‌شود و درب حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ بسته خواهد شد.

در آزمون سراسری نوبت اول  در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آن‌ها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

 گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبین در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • آغاز برگزاری فرآیند کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود
  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟
  • اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود
  • رقابت بیش از ۵۲ هزار داوطلب در کنکور سراسری آذربایجان غربی 
  • دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
  • انتخاب پنجمین رئیس‌جمهور در وقت فوق‌العاده
  • افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است