Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@17:41:12 GMT

فصلنامه اخلاق در پله پنجاه و نهم قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۲۹۰۵

فصلنامه اخلاق در پله پنجاه و نهم قرار گرفت

رییس پژوهشکده الهیات و خانواده وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اخلاق گفت: شماره 59 فصلنامه اخلاق منتشرو در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ حجت الاسلام و المسلمین عبدالرسول احمدیان در گفت و گویی با بیان اینکه اخلاق، دانشی است که همه دانش‌ها بدان نیازمندند، اظهار داشت: در جهان هستی هیچ عرصه فعالیت اختیاری انسان نیست جز آن که حضور اخلاق در آن مشاهده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان داشت: هر عرصه از فعالیت‌های اختیاری انسان که به دور از اخلاق انسانی است از جایگاه انسانی و الهی و قرب خود دور شده است و جای خود را به فساد و تباهی و دوری از ارزش‌های انسانی داده است.

رییس پژوهشکده الهیات و خانواده گفت: در این شماره از فصلنامه اخلاق، فرهیختگان صاحب اثر به عرصه‌های مختلف افعال اختیاری انسان وارد شده و از نگاه اخلاقی به واکاوی آن پرداخته‌اند.

وی افزود: نخست راهکارهای عملی و نظری کسب تواضع برگرفته از خطبه قاصعه امیرمؤمنان صلوات الله و سلامه علیه تحلیل محتوایی شده است. حجت الاسلام و المسلمین احمدیان افزود: در اثر نوآورانه بعدی حفظ امنیت و پیشگیری از نقض حریم خصوصی اطلاعات دیجیتال کاربران در صنعت دیجیتال پس از مرگ و چالش‌های اخلاقی آن تبیین شده است.

وی عنوان مقاله سوم را «بررسی اعتدال؛ آثار و موانع آن از دیدگاه شهید مطهری» بیان کرد و گفت: در این مقاله نظریه عدالت و اعتدال و نقش بی‌بدیل آن در اخلاقی‌سازی افعال اختیاری انسان از دیدگاه خاص پرداخته است.

رییس پژوهشکده الهیات و خانواده گفت: اقتصاد عرصه دیگر اخلاق است که در اثر علمی بعدی در کار مقایسه‌ای خود به بیان مناسبات اخلاق و اقتصاد، پرداخته است. همچنین رسانه جمعی عرصه دیگر افعال اختیاری انسان است که عناصر تاثیرگذار در کارآمدی و مصونیت‌بخشی به آن با تاکید بر آموزه‌های اخلاقی و روان‌شناختی کاوش شده است و در پایان در عر صه مهم خانواده، تفاوت‌های اخلاقی در ازدواج؛ آثار و پیامدهای آن از منظر قرآن و حدیث، بررسی شده است. وی تصریح کرد: آنچه در این شماره آمده، مختصری است که گوشه‌ای از گستردگی دانش اخلاق را در عرصه‌های گوناگون، آشکار می‌سازد و ذهن خواننده خوش‌ذوق را برای ورود به عرصه بی‌منتهای اخلاق آماده می‌سازد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدیان گفت: علاقه مندان برای تهیه و مطالعه نسخه الکترونیک این شماره از فصلنامه می توانند به پایگاه اینترنتی فصلنامه به نشانی www.Aakhlagh.Morsalat.ir و پایگاه اینترنتی مرسلات به نشانی www.Morsalat.ir مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان الهیات دینی دفتر تبلیغات اسلامی اختیاری انسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۲۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صد و پنجاه و دومین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد

کاغذ خبر عنوان مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های ایسکانیوز است که در پایان هر روز منتشر می‌شود.

برای دریافت فایل پی‌دی‌اف حاوی لینک مطالب می‌توانید اینجا کلیک کنید.

در این شماره می‌خوانید:

پیوند رباتیک دانشگاه و صنعت

316 تیم دانش‌آموزی و دانشجویی در هجدهمین رویداد بین‌المللی ربوکاپ به رقابت می‌پردازند

ربات‌ها برای‌ نسل چهارم صنعت کاربردی می‌شوند

صنعت اسباب بازی، مسئله جدی دانشگاه‌های جهان

محققان MIT اسکلت‌های منعطف برای ربات‌های نرم می‌سازند

۳۰هزار کودک معلول دسترسی به تحصیل ندارند

رهاسازی حقابه هیرمند از سوی افغانستان

دستاوردهای سفر السودانی به آمریکا پس‌ از یک سال و نیم معطلی

کد خبر: 1227556 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • ارزش‌های اخلاقی و تکالیف الهی تنها مختص به افعال خارجی نیست
  • تاثیر ارتباط با خانواده در حال خوب انسان + فیلم
  • اوج اخلاق اجتماعی غربی «دیگرخواهی» است
  • اخذ مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی در دانشگاه آزاد مرودشت
  • درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه
  • از شاخص‌های هنجاری علم تا ظهور اخلاق علمی
  • اجرای طرح « نور» مطالبه عمومی است
  • صد و پنجاه و دومین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • ۲ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد مفقود شدند
  • واکاوی تقابل علم و اخلاق علمی