Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@13:50:26 GMT

نیوزیلند در پی کشف منشأ خوشه جدید کرونا پس از ۱۰۲ روز

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۲۹۲۹

ساعت24-مقامات نیوزیلند ضمن اعمال قرنطینه مجدد و سراسری، در حال بررسی احتمالات مختلف برای کشف منشأ خوشه جدید ابتلا به کرونا در این کشور پس از بیش از سه ماه هستند.

کشف ابتلای چهار عضو یک خانواده به کرونا در اوکلند، جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند را بر آن داشته تا به سرعت مجدداً محدودیت‌های حرکتی را در بزرگترین شهر نیوزیلند و محدودیت‌های مسافرتی را در کل کشور به کار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات ‌ضمن بررسی احتمالات مختلف در مورد منشأ ابتلای این خانواده به کرونا، احتمال ورود کروناویروس از طریق حمل و نقل را نیز مورد بررسی قرار داده‌اند.

منبع شیوع این بیماری مقامات بهداشتی نیوزیلند را سردرگم کرده است. این مقامات اطمینان دارند که هیچ گونه انتقال محلی ویروس در نیوزیلند به مدت ۱۰۲ روز انجام نشده است و نیز این خانواده به خارج از کشور سفر نکرده‌اند.

به گفته مقامات، تحقیقات در مورد پتانسیل وارد شدن ویروس توسط حمل و نقل باری صفر بوده است. آزمایش سطوح در یک فروشگاه واقع در اوکلند که یکی از مردان خانواده مبتلا به کرونا در آن مشغول به کار بود، انجام شده است. با توجه به اینکه کروناویروس قادر به زنده ماندن تا مدتی در محیط سرد یخچال است، یخچال‌های این فروشگاه نیز مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

بنا بر گزارش رویترز، چین نیز نمونه‌هایی از کروناویروس را در بسته‌بندی غذاهای دریایی منجمد وارداتی گزارش کرده است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۲۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی

آهنگری گفت: گندم به عنوان یک محصول عمده از زراعت در شهرستان ارزوئیه است و در سال زراعی جاری بیش از ۱۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت این محصول رفته و پیش بینی می‌شود، بیش از ۸۰ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد از کشت گندم در این شهرستان به گندم دوروم با کیفیت عالی برای کارخانجات ماکارونی کشور اختصاص دارد.

مدیر زراعت استان کرمان بیان داشت: برای افزایش عملکرد و نفوذ بذر رسمی به چرخه تولید در مزارع گندم در این شهرستان، ۱۸ هکتار مزارع بذری پرورشی، ۹۵ هکتار مزارع مادری و ۹۳۰ هکتار مزارع گواهی شده که ظرفیت تولید به ترتیب ۳۲ و ۳۸۰ و ۴ هزار ۷۰۰ تن را دارند، وجود دارد و محصول تولیدی به شهرستان‌های استان و حتی خارج از استان ارسال می‌شود.

 وی در ادامه گفت: شهرستان ارزوئیه با دارا بودن ۴۶ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی قابل کشت و قریب به ۵ هزار بهره بردار، اقلیم مناسب و خاک زراعی مطلوب، سالانه بیش از ۵۰۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و ۴۸۷ هزار تن محصولات زراعی، قطب مهم کشاورزی در شمال استان می‌باشد.

آهنگری گفت: بخش عمده تولیدات این شهرستان مربوط به محصولات زراعی است و در سال‌های اخیر در مجموع بیش از ۴۸۷ هزار تن انواع محصولات زراعی تولید شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بررسی امکان جریمه افراد بی‌خانمان در آمریکا
  • یک گل شصت متری در سکوت مطلق!
  • برداشت خوشه‌های طلایی گندم از مزارع کشاورزی خرمشهر
  • آغاز برداشت خوشه های طلایی در خراسان جنوبی 
  • برداشت خوشه‌های طلایی گندم از یک هزار و ۱۲۵ هکتار گندم زارهای آبادان
  • اجرای تکالیف قانون مبارزه با پولشویی وارد فاز جدیدی شد
  • رودخانه های رشت یک گام به احیا نزدیک تر شدند
  • رودخانه های رشت یک گام به احیا نزدیک تر شد
  • مراقب بیماری‌ها با منشأ اشعه رادیواکتیو باشیم
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی