Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی روز چهارشنبه در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرای  با اشاره به تدوین دستورالعمل‌های برگزاری عزاداری ایام محرم در بوشهر بیان کرد:  براین اساس هیات‌های مذهبی استان بوشهر برای برپایی مراسم عزاداری باید در سامانه بیرق ثبت نام کنند و پس از بررسی کارشناسان و اطمینان از امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی آنها مجوز برگزاری این مراسم برای آنها صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: برگزاری مراسم تعزیه، سینه زنی سنتی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و راه‌اندازی دسته‌ها در خیابان‌ها به منظور پیشگیری از ابتلای عزاداران حسینی به بیماری کرونا ممنوع است و عزاداری پس از نماز مغرب و عشا به مدت ۲ ساعت برگزار می‌شود.

سروستانی افزود: در این مراسم پذیرایی ممنوع است و اطمینان از تهویه مناسب هوا و مراعات فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برای حاضران الزامی است.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی بوشهر درباره توزیع نذورات مومنان، اعلام کرد: نذورات ماه محرم امسال به صورت مواد غذایی خشک  و کمک‌های مومنانه به نیازمندان و محرومان جامعه است.

وی گفت: تهیه اقلام بهداشتی در مساجد و حسینه‌ها ضروری است و  اداره صنعت، معدن و تجرات مواد ضدعفونی مورد نیاز هیات‌ها و مساجد را تامین کند.

سروستانی اضافه کرد: با این حال افراد آسیب پذیر که دارای بیماری زمینه‌ای هستند برای حفظ سلامت خود از حضور در مراسم حضوری عزاداری پرهیز کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر اظهار داشت: رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی در برگزاری عزادرای سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش در سال جاری استفاده از ظرفیت فضای مجازی است و باید از این ظرفیت برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ فرهنگ حسینی استفاده کرد.

وی افزود: فرهنگ‌سازی مراسم روضه خانگی از دیگر رویکردهای سوگواری ایام محرم در سال جاری است که باید با تعداد محدود شرکت کنندگان و رعایت تمامی اصول بهداشتی انجام شود.

سروستانی بیان کرد: شورای تبلیغ استان بوشهر بر ضرورت‌های تبلیغاتی سلامت جامعه در محرم امسال تاکید دارد.

برچسب‌ها بوشهر ویروس کرونا ماه محرم هیأت عزاداری پروندهٔ خبری کرونا و آیین های محرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر ویروس کرونا ماه محرم هیأت عزاداری بوشهر ویروس کرونا ماه محرم هیأت عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۲۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۱۴۹ شناور سنتی و تفریحی در ساحل بوشهر در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمدهادی رستمیان در بازدید از سواحل استان بوشهر بیان کرد: تامین امنیت گردشگران به‌ویژه در سواحل جزو ماموریت‌های مسئولان است و در همین راستان ساماندهی قایق‌ها و شناور‌های گردشکری و تامین امنیت مردم و گردشگران در تور‌های دریایی مورد توجه و تاکید قرار دارد.

وی اضافه کرد: برای تفریح ایمن مسافران در ایام نوروز، مجوز فعالیت ۱۲ موتور لنج سنتی و ۱۳۷ قایق تفریحی برای فعالیت در طرح گردشگری دریایی صادر شده است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: همچنین در تعطیلات نوروزی ۴۰ قایق گردشگری مجاز با عنوان تاکسی دریایی در ایستگاه شهرداری بوشهر فعال هستند که مورد استقبال مسافران قرار گرفته است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز با اشاره به اجرای طرح‌های گردشگری دریایی در سواحل استان، اظهار کرد: در این راستا برای ایمنی بیشتر گردشگران، اسکله‌های تفریحی در سواحل تقویت شده است.

وی تداوم فعالیت ایمن در مراکز مجاز گردشگری دریایی استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: برای ارائه خدمات امداد دریایی در خلیج‌فارس سامانه تلفنی ۱۵۵۰ به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی شرایط اضطرار دریایی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به فعالیت ۴۰ قایق گردشگری مجاز با عنوان تاکسی دریایی، اضافه کرد: این قایق‌های تفریحی علاوه بر داشتن تأییدیه بازرسی فنی و ایمنی دارای نشان شهرداری، تجهیزات ایمنی مناسب مانند جلیقه و حلقه نجات و جعبه کمک‌های اولیه هستند و به‌صورت مستمر تحت نظارت بازرسان بنادر استان بوشهر قرار دارند.

وی باتأکید بر ضرورت هوشیاری گردشگران برای قرار نگرفتن در دام افراد سودجو، گفت: گردشگران برای دریافت خدمات دریایی از استفاده از قایق‌های بدون مجوز در مکان‌های غیرمجاز اجتناب کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه قایق‌های غیرمجاز پوشش بیمه‌ای ندارند، تاکید کرد: استفاده از این قایق‌ها عواقب ناگواری در پی دارد و حتی می‌تواند منجر به پیگیری قضایی شود.

دیگر خبرها

  • مراسم احیاء شب های قدر و عزاداری شهادت امام علی(ع) در کرمانشاه
  • برنامه مراسم معنوی احیای شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران
  • برنامه مراسم معنوی احیاء شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران
  • برگزاری نوروزگاه خوی در جوار کاروانسرای تاریخی خان
  • برگزاری آیین سنتی سمنوپزان در قزوین+ فیلم
  • برگزاری مراسم شب قدر در بیش از ۹۵ مسجد شهرستان بهار
  • برگزاری جشنواره حلوا و شیرینی‌های محلی در اروندکنار
  • فعالیت ۱۴۹ شناور سنتی و تفریحی در ساحل بوشهر در ایام نوروز
  • جشن سنتی "گم تلا" در روستای تاریخی استان یزد (+عکس)
  • آیین سنتی سمنوپزان در دولتخانه صفوی قزوین برگزار می‌شود