عکس، میراثی گرانبها از لحظاتی عزیز
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۳۰۷۶
در زندگانی بی شک زمان هایی پیش میآید که دلتنگ خاطرات زیبای زندگی مان میشویم، برای مرور این لحظههای عزیز، دقیقهها و ساعتها چشم به صفحه مانیتور میدوزیم، بیش از آنکه آرامش نصیب لحظههایمان شود، درد و خستگی چشم، گویی که طعم مرور خاطرات را گس میکند؛ اما میان نگاه کردن عکس بر صفحه کامپیوتر، موبایل، تبلت با دیدن عکسی که روی صفحه کاغذ است و در دست میگیریم، تفاوت از زمین است تا آسمان!
به گزارش ایسنا،بنابراعلام عکس اپ، این روزها که دیدنها و بودنها سختتر شده است، همه تمایل دارند که چیزها را بیشتر حس کنند و لمس کنند، به همین دلیل است که لمس عکس چاپ شده و دیدن جزئیات آن روی کاغذ، لذتبخشتر از دیدن آن به صورت مجازی است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
یک آلبوم عکس، کتابی مصور است که داستانی زیبا از لحظاتی دلنشین را به تصویر کشیده است، لذت ورق زدن صفحات آلبوم و دوباره چشیدن طعم خوشبختی از ورای صفحات این داستان، احساسی است که هرگز با دیدن آن بر صفحه مانیتور، تجربه نمیشود.
آیا قبلاً پیش نیامده که عکس های سیاه و سفید قدیمی، که میراث خانواده بوده است در دست گرفته و از نگریستن به این میراث ناب که باشکوهترین داستانهای خانوادگیتان را به تصویر کشیده است غرق در غرور و لذت شده باشید؟ این بار هم شاید زمان آن است که ما هم خاطرات مصورمان را همچون داستانی بر صفحه کاغذ، برای نسلهای آینده به یادگار بگذاریم تا آنان نیز همچون ما از دیدن این میراث خانوادگی گرانبها، لذت ببرند.
اگر با خواندن این متن، شما هم صفحاتی مصور از داستان زندگی را در ذهن دارید و یا فراتر از آن به میراثی باارزش از خانواده برای نسلهای بعد میاندیشید، از ذهن تا لمس این ایدهها در دستانتان، راه بسیار کوتاه است، آسانتر از آنچه که فکر میکنید، چند کلیک ساده در سامانه چاپ عکس آنلاین (عکس اپ)، کتاب مصورتان را در چشم بر هم زدنی به شکل آلبوم دیجیتال در دستان شما میگذاریم. برای خلق آن لحظه زیبا در عکس اپ در کنارتان هستیم.
انتهای رپرتاژ آگهی
منبع: ایسنا
کلیدواژه: آلبوم دیجیتالی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۳۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
چرا دیگر از دیدن سریالهای «نون. خ» و «زیرخاکی» نمیخندیم
آفتابنیوز :
حتما برایتان پیش آمده که در محفل و مجلسی جدی ـــ و حتی بگذارید بگوییم عبوس ـــ حاضر باشید که به هر دلیلی نباید بخندید؛ یعنی در آنجا خندیدن از نظر اخلاقی، عملی نادرست تلقی میشده است، اما ناگهان خنده به زیر پوستتان خزیده و عضلات صورتتان را چنان به هر سو کشیده که چارهای جز خندیدن نداشتهاید. به احتمال زیاد در این وضعیت سعی کردهاید با پرتکردن فکرتان از موضوعی که شما را به خنده میاندازد یا با فشار زبان به سقف دهانتان یا مَکِش قشر درونی چپ و راست لپتان یا با منقبض کردن عضلات صورتتان جلوی خندهتان را بگیرید. بماند که در چنین موقعیتی چهره آدم چقدر خندهدار و مسخره میشود و حتی ممکن است به سوءتفاهم بیشتری دامن بزند. خندیدن خصلتی انسانی است و نمیتوان کسی را به دلیل خندیدن سرزنش کرد. خنده را میتوان مثل سلاحی شخصی یا رویکردی فردی در مقابله با مشکلات بهکار گرفت، اما پرواضح است که هر موضوعی مسبب خنده نمیشود. این نکتهای است که فیلمنامهنویسان سریالها و فیلمهای ایرانی از آن غافلاند.
آنری برگسون (متولد ۱۸ اکتبر ۱۸۵۹ ـ درگذشته ۴ ژانویه سال ۱۹۴۱)، فیلسوف نامدار فرانسوی، رسالهای موجز و مختصر در باب خنده دارد که به فارسی هم ترجمه شده است. برگسون در این اثر کمحجم، اما بدیع و عمیق، سه خصلت اصلی برای خنده برمیشمرد. اول اینکه خنده خصلتی انسانی است. اگر شیء یا حیوانی و بهطور کلی هر پدیدهای انسان را به خندیدن وادارد، به اعتقاد برگسون، به دلیل رفتار یا حالت انسانی آن است. از این منظر، انسان صرفا جانداری نیست که میخندد بلکه جانداری است که میخنداند و اگر ما به چیزی (اعم از جاندار یا غیرجاندار) میخندیم، حتما به سبب شباهتش به انسان یا تأثیر انسان بر آن است. ویژگی دومی که برگسون، آن را با خنده ملازم میداند، بیاحساسی است. منظور برگسون از بیاحساسی، متاثر نشدن است؛ نوعی برخورد عاری از احساس و از سر شعور و منطق برای خندیدن به موضوعی لازم است. اگر ما از زمینخوردن چاپلین یا سقوط باستر کیتون متاثر شویم، توانایی خندیدن به موقعیت آنها را از دست میدهیم؛ پس برخورد سرد و منطقی با پدیدهای احساسی و غیرمنطقی است که ما را به خنده میاندازد. نکته سوم، مسریبودن خنده است. برگسون برای خنده، نقشی اجتماعی قائل است و معتقد است که خنده به نوعی تفاهم و اشتراک نیاز دارد. در واقع خنده به درک متقابلی نیاز دارد تا گروهی از افراد را درگیر کند. از دید برگسون، خنده حاصل غفلت است و نوعی مجازات اجتماعی برای شخصِ غافل محسوب میشود. کسی که به هر دلیلی در اجتماع، موجبات خنده دیگران را فراهم میسازد، غفلتی کرده که او را از وضعی طبیعی که مورد پذیرش اجتماع است خارج کرده و به موضوع خنده سایرین بدل کرده است.
جدا از آشنایی با تکنیکهای فیلمنامهنویسی و نگارش سریالهای تلویزیونی، توجه به این ۳ خصلت خنده در نگارش یک فیلمنامه موفق برای سینما یا تلویزیون بسیار مهم است. نویسندهای که هیچ تلقیای از این خصلتها ندارد مدام دست به دامن کلیشهها برای خنداندن مخاطب میشود و در آخر هم ناکام میماند. بخشی از علت شکست دو سریال کمدی نوروز و ماه رمضان امسال را باید در این ناآشنایی جستوجو کرد.
منبع: همشهری آنلاین