Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا مجتبی ظفری‌پور روز چهارشنبه در نشست شورای اشتغال شهرستان دزفول در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: این کارگاه‌های خسارت دیده با ظرفیت اشتغال ۲ هزار و ۳۰۷ نفر در سامانه کارا تقاضای تسهیلات کردند.
وی ادامه داد: این کارگاه‌ها تقاضای ۲۶۴ میلیارد ریال تسهیلات کرده بودند که تاکنون ۱۵ میلیارد ریال از این تسهیلات پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دزفول خواستار همکاری بیشتر مسوولان دستگاه‌های اجرایی برای ارائه تسهیلات شد و گفت: اشتغال مهمترین مولفه در سال جهش تولید است.
وی افزود: مرکز آمار کشور در سه ماه نخست امسال نرخ بیکاری را در کشور ۹.۸ درصد، در استان خوزستان ۱۲.۴ درصد، در حوزه شهری دزفول ۱۴ درصد و در حوزه روستایی دزفول ۱۶ درصد اعلام کرده است. 
ظفری به آمار بالای بیکاری دزفول نسبت به متوسط استانی و کشوری اشاره کرد و گفت: شرایط کرونایی مشکلات زیادی در حوزه اشتغال در دزفول  ایجاد کرده که اعطای بیمه بیکاری به کارگران و ارایه تسهیلات بانکی به واحدهای آسیب دیده از جمله اقدامات انجام شده در این زمینع است.
وی افزود: سه هزار و ۶۸ نفر برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از شرایط کرونایی در سامانه ثبت نام کردند که واحدهای آنها به علت کرونا تعطیل شدند.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دزفول با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۳۱ نفر از افراد متقاضی مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند، اظهارداشت: رانندگان درون شهری و برون شهری هم به علت شرایط کرونایی دچار خسارت شده‌اند که در سامانه کارا ثبت نام کردند و طبق مصوبات قرار است به ازای هر نفر ۱۲۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شود.
وی افزود: سال گذشته سهم دزفول برای اشتغال پایدار در حوزه اشتغال روستایی و عشایر ۳۰۰ میلیارد ریال درنظر گرفته شده بود که با همراهی فرماندار و دیگر دستگاه‌های اجرایی ۶۳۰ میلیارد ریال طرح مصوب و بخشی از آن نیز پرداخت شد.
ظفری گفت: سه هزار و ۶۱۰ طرح در حوزه اشتغال روستایی و عشایر در سامانه کارا ثبت شده که ۴۵۱ طرح مصوب شده که وام بین ۱۰۰ میلیون ریال تا چند میلیارد ریال به آنها اختصاص می‌یابد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دزفول درخصوص مشاغل خانگی نیز گفت: برخی قوانین دست و پاگیر سد راه انجمن مشاغل خانگی شده‌اند.
وی با پیشنهاد تشکیل کارگروه مشاغل خانگی در دزفول افزود: فروش محصولات و جذب تسهیلات یکی از مهمترین مشکلات مشاغل خانگی است که قرار بود بازارچه مشاغل خانگی در این خصوص راه اندازی شود.
در این نشست مقرر شد نشستی برای حل مشکلات تسهیلات بانکی برگزار و نسبت به رفع مشکلات مشاغل خانگی اقدام شود.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دزفول نیز گفت: ارایه تسهیلات برای اشتغالزایی اتفاق خوبی بود که برای بهبود وضعیت خانواده‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست دزفول انجام شد.

مهراب عبدالهی با اشاره بع پرداخت ۱۶۱ وام بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون ریالی در حوزه فرش بافی پرداخت شد، افزود: برخی فرش‌های بافته شده در این حوزه با قیمت ۲۰۰ میلیون ریال به فروش رفته است.
وی ادامه داد: بالای ۸۰ درصد تسهیلات صنعت فرش در مسیر درست استفاده شده و فقط ۲۰ درصد انحراف داشته است.

با افرادی که تسهیلات گرفته و اقدامی نکرده‌اند، برخورد می‌شود
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز گفت: موارد تخلف و انحراف تسهیلاتی که ارائه شده بررسی و با افرادی که تسهیلات دریافت کرده و هیچ اقدامی انجام نداده‌اند برخورد قضایی می‌شود.
علی فرهمندپور افزود: نباید اجازه دهیم مشکلات و موانعی در حوزه اشتغال و معیشت مردم ایجاد و مردم سردرگم شوند.
وی دغدغه مردم را اشتغال دانست و گفت: ادارات در برخی موارد به بهانه‌های مختلف سنگ جلوی پای مردم می‌اندازند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه اعتراضات زیادی درخصوص همکاری نکردن مسوولان وجود دارد، افزود: درصورت اجرای برخی پروژه‌ها، گره‌های زیادی از مردم باز می‌شود لذا هر مسوولی که دغدغه‌ رفع مشکل مردم را نداشته باشد، عزل خواهد شد.
حجت اله آریایی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول نیز گفت: در سال ۹۹ در بخش سرمایه گذاری و گردشگری ۱۹۳ نفر اشتغالزایی و بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

برچسب‌ها تعاونی توسعه اقتصادی دزفول

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تعاونی توسعه اقتصادی دزفول تعاونی توسعه اقتصادی دزفول شرایط کرونایی میلیارد ریال حوزه اشتغال مشاغل خانگی میلیون ریال پرداخت شد نیز گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۳۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۲ هزار بسته معیشتی میان مددجویان کمیته امداد مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: در ایام ماه رمضان تاکنون ۲۲ هزار بسته معیشتی با ارزش ۹ میلیارد تومان با کمک خیرین، مشارکت مردمی و کمیته امداد میان خانواده های مددجوی کمیته امداد توزیع شد.

معافی افزود: در سال گذشته در جشنی ۱۰۰ هزار سرپرست خانواده کمیته امداد در کشور با حضور رئیس جمهور با کمک کمیته امداد و دریافت وام ۱۵۰ میلیون تومانی اشتغال و آموزش‌های مهارتی به خودکفایی رسیدند که سهم مازندران ۴ هزار سرپرست خانواده بوده که اکنون به توانمندی اقتصادی رسیدند و دیگر مددجو نیستند.

او از توانمندسازی و استقلال اقتصادی ۲۳ هزار سرپرست خانواده در طرح آموزش، مهارت، کارآفرینی و استفاده از تسهیلات اشتغال در آینده نزدیک خبر داد و گفت: جذب هزار و یکصد میلیارد تومانی تسهیلات اشتغال توسط این اداره کل که بیش از ۷۰ درصد این تسهیلات به جوانان جویای کارغیر مددجو این نهاد اختصاص داده شد و متقاضیان جوان جویای کار دهک ۱ تا ۵ می‌توانند با مراجعه به سایت (حیات) ثبت نام و از تسهیلات بهره‌مند شوند.

حجت السلام حیدری مدیر کل اوقاف مازندران نیز در این آیین از اجرای طرح "قرار یار یازدهم" خبر داد و گفت: در هر ماه این سبد معیشتی میان خانواده های کم برخوردار توزیع می‌شود.

وی افزود: از اسفند سال گذشته تا کنون حدود ۱۰ هزار بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۵/۱ میلیون تومان میان خانواده‌های کم بر خوردار توزیع شد.

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۲ هزار بسته معیشتی میان مددجویان کمیته امداد مازندران
  • پنج هزار میلیارد ریال برای جبران سیل سیستان و بلوچستان اختصاص یافت
  • پرداخت ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های تولیدی
  • فعال کردن کارگاه‌های راکد برای حفظ اشتغال مورد توجه باشد
  • بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مناطق سیل زده کهگیلویه و بویراحمد
  • فعالیت ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر
  • ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر فعال است
  • بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مناطق سیل زده استان
  • ایجاد اشتغال برای ۱۳۰۰ نفر در کارگاه‌های سنگ‌شکن مجتمع سنگ آهن سنگان
  • اشتغال هزار و ۲۴۸ نفر از زندانیان استان کردستان در ۴۶ کارگاه فعال