Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: تا ۱۵ شهریور ماه سال جاری پنج پروژه ویژه مدارس استثنایی در استان البرز به بهره برداری می رسد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سالار قاسمی در نشستی که با حضور رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور که ظهر امروز در محل اداره کل استان البرز برگزار شد، اظهار داشت:  آموزش و پرورش استان البرز پتانسیل و قابلیت‌های بسیاری دارد و در کنار آن نیز کمبود هایی را نیز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید نگاه راهبردی به آموزش و پروش داشته باشیم، افزود: در این راستا چشم اندازی تا 1404 برای آموزش و پرورش در استان البرز با توجه به نیازها، ظرفیت‌ها و کمبودها ترسیم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه استان البرز بزرگترین مرکز تربیت مربی را در کشور دارد، بیان کرد: در راستای آشنایی همگان با روند فعالیت‌های آموزش و پرورش مدرسه‌ای با قدمت بیش از 100 سال در استان البرز به موزه تاریخی تحول آموزش و پرورش  تبدیل می‌شود.

قاسمی با عنوان اینکه 500 معلم در حوزه استثنایی استان البرز فعال هستند، تصریح کرد: کار آموزش به دانش آموزان در 17 مرکز در استان انجام می‌شود.

همکاری مشترک پژوهشگاه تربیت‌بدنی با سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی و رونمایی از 4 طرح پژوهشیرشته‌های فنی در مقاطع تحصیلی متوسطه برای دانش‌آموزان استثنایی راه‌اندازی می‌شودفرید زکریا: آمریکا در مبارزه با کرونا کشوری استثنایی است اما نه به معنای مثبت

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: تولید محتواهای خوبی در این راستا برای دانش آموزان استثنایی استان ویژه فضای مجازی انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه 5 پروژه ویژه دانش آموزان استثنایی در استان البرز تا 15 شهریور سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: شش پروژه دیگر نیز  ویژه این دانش آموزان در دست اجرا داریم.

استان البرز نیازمند راه اندازی مدرسه ویژه دانش آموزان اتیسمی است

عباس کشاورز نیز در در این جلسه با بیان اینکه  18 مرکز مشکلات ویژه یادگیری در استان وجود دارد، اظهار داشت: در مجموع 3 هزارو 611 دانش آموز استثنایی در استان البرز هستند که از این تعداد هزارو 973 نفر در مدارس استثنایی و هزارو 640 نفر نیز به صورت تلفیقی آموزش دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در طرح سنجش دانش آموزان در بدو ورود به مدرسه در ابتدا 39 پایگاه اولیه و یک مرکز تخصصی راه اندازی شد که با توجه به حجم بالای ثبت نام کنندگان 7 پایگاه به صورت دو شیفت فعالیت کردند، افزود: در حال حاضر 32 هزارو 741 نفر نوبت گیری و 17برای  هزارو 605 نفر نیز تست انجام شده است.

 رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه 100 درصد مدارس استثنایی ما در استان عضو شبکه شاد هستند، بیان کرد: همچنین 76.85  از همکاران و 59.53  درصد از دانش آموزان حوزه استثنایی نیز عضو این شبکه هستند.

کشاورز در خصوص پروژه‌های آماده بهره برداری  ویژه دانش آموزان استثنای در استان البرز ، تصریح کرد: پروژه‌های آماده بهره‌برداری شامل مدرسه استثنایی اشتهار، مرکز مشکلات ویژه اشتهار، مرکز مشکلات ویژه ناحیه 4 کرج، کارگاه و دو کلاس در ناحیه دو، مرکز مشاوره پیوند و استودیوی تولید محتوای می‌شود.

وی  در مورد پروژه‌های در حال اجرا، خاطر نشان کرد: از جمله پروژه‌های در حال اجرا می‌توان به مجتمع بزرگ در حال ساخت نظر آباد، مدارس 12 کلاس فردیس، مدرسه 12 کلاس شهر جدید هشتگرد، سرایداری و کلاس‌ها پیش حرفه‌ای مدرسه پویا و قطعه زمینی نیز شهرداری به آموزش و پرورش  در کمالشهر اهدا کرده که مقرر گردید 4 هزار متر آن به مدرسه استثنایی اختصاص داده شود که در آینده کلنگ زنی آن انجام می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز با عنوان اینکه استان البرز دارای 70 دانش آموز اتیسمی است، گفت:  یکی از نیازهای استان البرز راه اندازی مدرسه ای ویژه دانش آموزان اتیسمی است.

انتهای پیام/ی

R7810/P/S6,50/CT11 بیشتر بخوانید... ۲ مدرسه استثنایی شرق استان کرمان به بهره‌برداری رسید تولید ۷۲ هزار ساعت آموزش مجازی ویژه دانش آموزان استثنایی در استان البرز سرانه فضای آموزشی مدارس استثنایی قم بالاتر از سطح استاندارد قرار دارد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ۲ مدرسه استثنایی شرق استان کرمان به بهره‌برداری رسید تولید ۷۲ هزار ساعت آموزش مجازی ویژه دانش آموزان استثنایی در استان البرز سرانه فضای آموزشی مدارس استثنایی قم بالاتر از سطح استاندارد قرار دارد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان ۲ یکی از بزرگان طایفه‌ای سیستان و بلوچستان درگذشت ۳ جانشین فرمانده ناجا: برای برخورد با اراذل و اوباش جدیت داریم / اجرای طرح "نگهبان محله" برای برقراری نظم و امنیت ۴ میزان اثربخشی واکسن ویروس کرونا چه میزان خواهد بود؟ / آیا تزریق واکسن ایمنی دائمی ایجاد می‌کند؟ ۵ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۶ واکنش سخنگوی کمیسیون آموزش‌ مجلس به تعویق ‌کنکور سراسری/ این موضوع به‌نفع دانش‌آموزان نیست‌ ۷ افزایش هزینه‌های تولید باغداران قیمت میوه را گران کرد ۸ تلاش مجلس برای توزیع کالاهای اساسی سبد خانوار / گرانی ‌فشار بسیار مضاعفی ‌به مردم وارد می‌کند مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی|‌‌ سواحل مکران‌ بر مدار توسعه/ مهندسی توسعه ‌از بندر جاسک تا بندر چابهار/ ابرپروژه‌هایی که منطقه را آباد می‌کند گزارش ویدئویی| واکاوی ماجرای دختر گمشده در ارتفاعات جهان‌نما / چرا جسد «سها رضانژاد» یک ماه بعد پیدا شد؟ استفاده از ماسک جواب داد/ روند کرونا در مشهد کاهشی شد سردار اشتری: از نظر بودجه ‌در فشار هستیم/ ‌اعتبارات‌ ‌نیروی انتظامی ‌کفاف کارها را نمی‌کند‌ مهمترین اخبار تسنیم روحانی: دولت علی‌رغم فشارهای آمریکا در بخش اقتصادی شکست نخواهد خورد / مقایسه شرایط صلح با شرایط جنگ خطاست مصاحبه|کاظمی قمی : شاهد موج جدید ناآرامی‌‌ها در بیروت خواهیم بود/ لبنان با هوشیاری نصرالله از این مرحله عبور می‌کند گزارش ویدئویی|‌‌ سواحل مکران‌ بر مدار توسعه/ مهندسی توسعه ‌از بندر جاسک تا بندر چابهار/ ابرپروژه‌هایی که منطقه را آباد می‌کند آیت‌الله جنتی: مراسم عزاداری امام حسین(ع) با رعایت کامل مسائل بهداشتی برگزار شود واعظی: مردم می‌توانند به اندازه توان خود بشکه نفت بخرند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس آموزش و پرورش استان البرز استثنایی در استان البرز دانش آموزان استثنایی ویژه دانش آموزان دانش آموزان پرورش استثنایی مدرسه استثنایی مدارس استثنایی بهره برداری گزارش ویدئویی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۳۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند

شهردار یزد گفت: پارک آموزش ترافیک شهرداری روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است و دانش‌آموزان مدارس استثنایی، رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی در بازدید از پارک آموزش ترافیک شهرداری و روند آموزش رفتارهای ترافیکی با بیان اینکه باید برای ارتقای ایمنی ترافیک و رعایت حقوق شهروندی آموزش در تمام مقاطع سنی وجود داشته باشد، اظهار کرد: پارک آموزش ترافیک شهرداری روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است.

وی افزود: علاوه بر دانش‌آموزان مهدکودک، پیش دبستانی و سایر مقاطع تحصیلی، دانش‌آموزان مدارس استثنایی استان نیز آموزش‌های لازم را در خصوص رفتارهای ترافیک، مقررات ایمنی و عبور و مرور و خطرهای ناشی از بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی فرا می‌گیرند.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: آموزش در این پارک به منظور نهادینه کردن و رعایت قانون و مقررات هنگام رانندگی و آشنایی کودکان با علائم ترافیکی است؛ بنابراین آموزش کودکان در هر زمینه‌ای که باشد اثرگذاری بیشتری نسبت به آموزش بزرگسالان دارد زیرا کودکان در رده سنی قرار دارند که به راحتی آموزش‌های مختلف را فرا می‌گیرند و به خوبی رعایت می‌کنند.

به گزارش ایمنا، پارک آموزش ترافیک شهرداری یزد روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است که این آموزش با همکاری پلیس راهور به دو صورت تئوری و عملی انجام می‌شود، به نحوی که در بخش تئوری، آموزش در کلاس و با حضور مربی به صورت تصویری (پخش انیمیشن‌های ترافیکی)، برگزاری مسابقه و پرسش و پاسخ در خصوص مسائل ترافیکی و در بخش عملی در محوطه پارک، برنامه‌های آموزشی همچون نحوه آشنایی با چراغ‌ها، تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، راه‌ها، پیاده‌رو و خیابان‌ها و دیگر نشان‌ها که در مقیاس کوچک‌تر طراحی و احداث شده است، انجام می‌شود.

کد خبر 747073

دیگر خبرها

  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • مدرسه استثنایی دهگلان صاحب زمین چمن می شود
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • هدیه ۲۰۰ میلیون ریالی معلم قزوینی برای بازسازی سالن اجتماعات مدرسه
  • بازماندگی از تحصیل، بهانه آموزش‌وپرورش برای حفظ نهضت سوادآموزی/ سوخت‌بری، دانش‌آموزان را برای فرار از مدرسه وسوسه می‌کند
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • توجه ویژه به ساحت تربیت زیست بدنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش