Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@22:44:58 GMT

تحقق عدالت اقتصادی، زمینه ساز پیشرفت کشور است

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۳۲۳۵

تحقق عدالت اقتصادی، زمینه ساز پیشرفت کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، اولین جلسه از سلسله نشست‌های گفتار روز با موضوع جایگاه عدالت در نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت الاسلام علی ذو علم رئیس سابق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و حسین راغفر اقتصاددان در مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسعه اقتصادی بدون عدل محقق نمی‌شود

حجت الاسلام علی ذو علم رئیس سابق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در آغاز اولین جلسه از سلسله نشست‌های گفتار روز در مؤسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی بیان کرد: برگزاری جلساتی از این دست که صاحب نظران در آن پیرامون مسائل روز جامعه بحث و تبادل نظر کنند در گام دوم انقلاب ضروری است و می‌تواند به رشد و تعالی جامعه کمک کند. اولین جلسه از سلسله نشست‌های گفتار روز درباره عدالت اقتصادی برگزار می‌شود که از اهمیت فراوانی در جامعه امروز و مبانی دین مبین اسلام برخوردار است. تأکید امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بر جایگاه عدالت در اقتصاد بیانگر اهمیت این موضوع است. باید قبول کنیم که توسعه اقتصادی بدون عدالت محقق نمی‌شود. بنابراین برای پیشرفت در همه زمینه‌ها نیازمند عدل هستیم.

عدالت اقتصادی؛ حداکثر استفاده از حداقل امکانات

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست جایگاه عدالت در نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران گفت: ما در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنیم. در دین مبین اسلام به عدالت در همه زمینه‌ها به ویژه اقتصاد توجه ویژه ای شده است. عدالت اقتصادی وقتی محقق می‌شود که مردم در هر طبقه اجتماعی به طور مساوی قدرت خرید و تأمین نیازهای شأن را داشته باشند.

وی افزود: در عدالت اقتصادی، اجرای عادلانه توزیع و مصرف از اهمیت فراوانی برخوردار است که این موضوع زمینه ساز عدالت اقتصادی است. عدالت اقتصادی یعنی حداکثر استفاده از حداقل امکانات که در نهایت منجر به شکوفایی اقتصادی می‌شود.

عدالت، دغدغه جهانی و بشری است

حسین راغفر اقتصاددان در نشست جایگاه عدالت در نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: عدالت از گذشته تا امروز دغدغه جهانی و بشری بوده است. اقتصاد بر کوچک‌ترین بخش‌های زندگی افراد تأثیر می‌گذارد و همین موضوع اهمیت تحقق عدالت را در آن نمایان می‌کند. وقتی وضع اشتغال و تولید درست باشد عدالت اقتصادی محقق می‌شود که باعث می‌شود افراد جامعه به آینده امیدوار شوند.

وی در ادامه صحبت‌هایش اظهار کرد: اصل و اساس قانون اساسی کرامت انسانی است که در راستای عدالت اقتصادی قرار دارد. بدون تردید عدالت اقتصادی زمینه ساز بهبود وضعیت همه حرفه‌ها است و می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات باشد.

کد خبر 4997010

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب عدالت اجتماعی حسین راغفر غلامرضا مصباحی مقدم علی ذوعلم موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی عید غدیر خم ویروس کرونا کنفرانس بین المللی ماه محرم و صفر معرفی کتاب محرم 99 برنامه تلویزیونی بدون توقف پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم سازمان تبلیغات اسلامی عید سعید قربان شهید صدر حجت الاسلام محمد قمی فعالیت های قرآنی ماه محرم جایگاه عدالت عدالت اقتصادی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۳۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود

به گزارش «نماینده»، فداحسین مالکی گفت: سفر رئیس جمهور به پاکستان بسیار حائز اهمیت است چون این سفر در شرایطی صورت گرفته که منطقه آبستن تحولات است؛ از یک طرف با کشتار بی‌رحمانه اسرائیل در غزه روبه‌رو هستیم و از طرف دیگر این رژیم دست به عملیات مغایر با قوانین بین‌المللی به حمله به کنسولگری ایران در دمشق زده است؛ در این بین تحولات قفقاز و خیلی موضوعات دیگر در منطقه وجود دارد. این موارد به خوبی اهمیت سفر رئیس جمهور را نشان می‌دهد.

وی با بیان این‌که باید مسائل دوجانبه ایران و پاکستان ارتقاء پیدا کند، تصریح کرد: ایران و پاکستان روابط بسیار خوبی دارند آنها می‌دانند شیطنت‌های خارج از مرزهای دو کشور در مرزهای ایران و پاکستان به وجود می‌آید که باعث مشکلاتی در مرزهای شرقی شده است؛ بر این اساس این سفر می‌تواند دستاوردهای خوبی را به همراه داشته باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید براساس موافقت‌نامه‌های قبلی بر روی موضوعات تجاری و اقتصادی تمرکز شود چون زمینه برقراری امنیت پایدار در مرزهای شرقی دو کشور را ایجاد می‌کند. در همین راستا است که در همین سفر هشت سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان امضاء شد.

مالکی یادآور شد: توجه پاکستان بر روی کراچی و ایران بر روی چابهار است این دو بندر در کنار هم می‌توانند زمینه‌ساز ارتقاء سطح تجارت و اقتصاد دو کشور باشند. موضوع راه‌آهن و خط انتقال و ساختن شهرک‌های صنعتی مشترک بین ایران و پاکستان در نوار مرزی حائز اهمیت است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: موضوعات دوجانبه و بین‌المللی بین ایران و پاکستان می‌تواند سطح مناسبات را تعریف کند قطعا حضور کشورهایی مثل ایران، پاکستان، چین و روسیه در منطقه نشان دهنده اهمیت این روابط است.

وی در پایان و در جمع‌بندی بیان کرد: اراده ایران و پاکستان بر افزایش ارتقاء سطح کیفی و کمی اقتصاد دو کشور است پس باید مبادلات مرزی از حد پنج میلیارد دلار هم عبور کند که این به افزایش روابط تجاری و اقتصادی و بازرگانی و همچنین ارتقاء سطح روابط فرهنگی و سیاسی نیاز دارد.

دیگر خبرها

  • پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال
  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود
  • حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • طعنه سنگین روزنامه جمهوری اسلامی به رئیسی و پرونده چای دبش: در کشوری که یک فسادبزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • آیا با عدالت نسبتی داریم؟/ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به پاکستان/اشاعه ايران‌هراسي يا تبليغ بازدارندگي؟
  • لزوم حفظ ثبات و امنیت پایدار به‌عنوان لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • رئیس‌ جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است
  • رئیس‌جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است
  • در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان چه گذشت؟
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد