Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرارداد نوسازی ۵۰۰۰ کامیون فرسوده بین سازمان راهداری و بخش خصوصی امضا شد.در دوره وزیر سابق قرار بود ۶۵ هزار کامیون نوسازی شود که در نهایت ۵۰۰۰ دستگاه نوسازی شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار  اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اواخر سال 94، زمانی که دولتمردان سابق و کنونی دولت یازدهم و دوازدهم از امضای برجام سرخوش بودند، پس از ماه‌ها مانور تبلیغاتی وزارت راه و شهرسازی در زمان ریاست داوود کشاورزیان بر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تفاهمنامه ای برای نوسازی 65 هزار دستگاه کامیون با وزارت نفت امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این تفاهمنامه قرار بود در یک بازه 4 ساله 65 هزار کامیون فرسوده کشور نوسازی شود.

عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی در مراسم امضای این تفاهمنامه با اشاره به 4 ساله بودن این تفاهمنامه، گفته بود: هم‌اکنون ظرفیت تولید کامیون در کشور براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت حدود 25 هزار کامیون در سال است ولی عملکرد تولید بیشتر از 10 هزار کامیون نبوده است. بنابراین، این تفاهم‌نامه برابر 6.5 سال تولید عملکردی سال گذشته صنعت کامیون ایران بوده است.

وی با اعلام اینکه برآورد اولیه از ارزش ریالی این پروژه 20 هزار میلیارد تومان است افزود: دو پارامتر در اجرای این طرح پیگیری می‌شود که کاهش مصرف سوخت و افزایش پیمایش و راندمان کامیون دو هدف ما در این پروژه‌ است.»

اسفند ماه سال 98 و در سیر رسید زمان وعده داده شده از سوی وزیر مستعفی، صدرالله بمانا مشاور رئیس سازمان راهداری گفته بود: با توافقی که میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت امضا شد،‌ طرح نوسازی 65 هزار کامیون با اختصاص 2 میلیارد و 762 میلیون دلار برای 5 سال از محل صرفه جویی کلید خورد. از محل این طرح 5000 کامیون نوسازی شد و 18 هزار قرار داد منعقد شد اما دو عامل تحریم و طرح جدید ریاست جمهوری باعث توقف این طرح شد.

وی افزود: در طرح نوسازی 65هزار کامیون متقاضی برای خرید کامیونی با قیمت میانگین 450 تا 500 میلیون تومان  20 درصد آورده داشت و 80 درصد تسهیلات با سود 9 درصد به وی تعلق می‌گرفت.

به گزارش تسنیم، اوایل خردادماه امسال از طرح جدید رئیس جمهوری برای نوسازی کامیون های فرسوده رونمایی شد، اما پس از گذشت 75 روز خبری از اجرای این طرح نشد. موضوعی که واکنش دبیر کانون سراسری کامیون داران و همچنین رانندگان را به دنبال داشت.

واکنش رانندگان به وعده نافرجام نوسازی کامیون‌های فرسوده/آقای وزیر لطفا شفاف‌سازی کنیدطرح نوسازی ناوگان جاده‌ای در پیچ و خم مسائل اداری/ برنامه دولت نیامده متوقف شد

به گزارش تسنیم در این شرایط خبر می رسد که طی مراسمی بدون حضور رسانه ها قرارداد سه‌جانبه نوسازی 5000 دستگاه ناوگان حمل ونقل برون‌شهری کالا  با حضور وزیر راه، بین عبدالهاشم حسن‌نیا، رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، مدیرعامل بانک داخلی و بخش خصوصی (شرکت ماموت) امضا شده است.

بر این اساس 5000 دستگاه کامیون، کشنده و کانتینرهای یخچالی در یک دوره 20 ماهه نوسازی می‌شود. به گفته مسئولان سازمان راهداری در این مرحله اولویت با کامیون‌های بالای 50 سال خواهد بود و بر این اساس به مالکان این دست از کامیون‌ها، پیامک نیز فرستاده شده است.

میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این قرارداد حدود 14 هزار میلیارد تومان ذکر شده است. بانک عامل معادل 80 درصد قیمت کامیون نو را تسهیلات با نرخ 18 درصد پرداخت خواهد کرد. پرداخت 9 درصد از این سود به عهده خریدار است.

به گزارش تسنیم هم اکنون تعداد ناوگان کالا برون شهری هم‌ اکنون 387 هزار دستگاه است که 52 هزار دستگاه از آن عمر بالای 40 سال دارند. به هر حال با توجه به سرنوشت نافرجام طرح دوره وزیر سابق، به نظر نمی رسد طرح جدید رئیس جمهوری برای نوسازی کامیون های فرسوده سرنوشت بهتری داشته باشد.

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT1 واژه های کاربردی مرتبط راهداری قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط راهداری پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۲۲|افت ۱۲۰ دلاری قیمت فلز زرد در یک روز ۲ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۲۲|کاهش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد ۳ خبر خوش برای متقاضیان وام خرید مسکن ۴ دستور وزیر راه برای حذف ۱۲۰۰۰ متقاضی واجد شرایط طرح ملی مسکن ۵ هواشناسی ایران ۹۹/۵/۲۲| پیش بینی آخر هفته بارانی در نیمه شمالی/ دما در ۵ استان ۸ درجه کاهش می یابد ۶ گزینه جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت کیست؟ ۷ سقوط قیمت طلا پس از ناکامی در ثبت رکورد جدید ۸ ۴ راه‌حل پیشنهادی همتی به دولت برای تأمین مالی سالم مهمترین اخبار اقتصادی ۴ راه‌حل پیشنهادی همتی به دولت برای تأمین مالی سالم گزینه جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت کیست؟ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۲۲|افت ۱۲۰ دلاری قیمت فلز زرد در یک روز اصلاح آیین نامه اجرایی مولدسازی یا فروش اموال غیر منقول دستگاههای اجرایی مهمترین اخبار تسنیم روحانی: دولت علی‌رغم فشارهای آمریکا در بخش اقتصادی شکست نخواهد خورد / مقایسه شرایط صلح با شرایط جنگ خطاست سومین مرحله غربالگری کرونا در سراسر کشور کلید می‌خورد مصاحبه|کاظمی قمی : شاهد موج جدید ناآرامی‌‌ها در بیروت خواهیم بود/ لبنان با هوشیاری نصرالله از این مرحله عبور می‌کند گزارش ویدئویی|‌‌ سواحل مکران‌ بر مدار توسعه/ مهندسی توسعه ‌از بندر جاسک تا بندر چابهار/ ابرپروژه‌هایی که منطقه را آباد می‌کند آیت‌الله جنتی: مراسم عزاداری امام حسین(ع) با رعایت کامل مسائل بهداشتی برگزار شود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس سازمان راهداری هزار کامیون کامیون ها امضا شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۳۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه استفاده از ظرفیت حلقه‌های میانی برای نوسازی بافت های فرسوده در کشور از سوی وزیر راه وشهرسازی در تمامی بخش ها و محلات هدف تاکید شده است گفت:  در وزارتخانه با محوریت شرکت بازآفرینی شهری ایران تأکید دارد، تصریح کرد: طبق هدف گذاری های صورت گرفته امسال   حداقل ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در این بافت‌ها در دست نوسازی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون در ۸۶ شهر و ۳۸۱ محله ۳۷۴ حلقه میانی تشکیل شده است افزود:  در ۲۶۱ محله هدف بازآفرینی شهری تعداد ۴۴ هزار و ۸۷۵ مورد بسته تشویقی به صورت چهره به چهره بین ساکنان محلات هدف توزیع و اطلاعات لازم در خصوص انواع تسهیلات شهرسازانه و مالی برای نوسازی مسکن در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

آیینی با بیان اینکه اعضای شوراهای شهر به شکل مستقیم با مردم در ارتباط هستند و می‌توانند نقش موثری در نوسازی بافت های فرسوده داشته باشند افزود:  استفاده از ظرفیت سازمان امور اجتماعی کشور تأکید دارد و باید با برنامه‌ریزی از تمام این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: تشکیل و آموزش حلقه‌های میانی بسیار مهم است؛ زیرا هیچ ارتباطی نمی‌تواند به اندازه ارتباط چهره به چهره تأثیرگذار باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • ۲هزار مسکن فرسوده روستایی قم نوسازی می‌شود
  • ◄ نوسازی تجهیزات فرسوده بنادر با 2 مانع مواجه است
  • سیلاب هیرمند به گودزره انحراف پیدا کرد / تکرار بدعهدی‌ طالبان و وعده‌های نافرجام مسئولین
  • امضای توافقنامه جایگزینی ۲۰۰۰ خودروی برقی مدیران خودرو با تاکسی‌های فرسوده شهر تهران