Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون کوهنوردی را به برنامه ریزی ویژه برای موفقیت در صخره نوردی و همچنین توسعه گردشگری ورزشی رهنمون ساخت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مهدی علی نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در مجمع عمومی سالیانه فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی که در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد، از این فدراسیون به عنوان فدراسیونی که در ابعاد قهرمانی و همگانی حرف های زیادی برای گفتن دارد، نام برد و توضیح داد: کوهنوردی در ایران از دیرباز به دلیل برخورداری کشورمان از کوهها، ارتفاعات و قلل مورد توجه بوده و در اشعار و تاریخ ایران نیز کوهها جایگاه خاصی دارند بطوریکه در اشعار فردوسی نبردهای رستم در دماوند اشاره شده است ، به همین دلیل کوهنوردی برای ایرانیان موضوعی است که سابقه تاریخی دارد و از قهرمانان و علاقمندان زیادی در سراسر کشور بهره می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه وررش قهرمانی و حرفه ای وزارت وررش و جوانان بحث گردشگری ورزشی در قالب برنامه ریزی های فدراسیون کوهنوردی را بدلیل برخورداری تهران و دیگر نقاط ایران که دسترسی به کوهها از لحاظ زمانی میسر است مورد توجه قرار داد و اظهار داشت : بدلیل موقعیت خوب جغرافیای ایران و فاصله نزدیک ارتفاعات و کوهها به شهرهای ایران از جمله ایران ، زمینه خوبی را برای جذب گردشگر و توریست خارجی وجود دارد که مَی تواند موجب رونق اقتصادی را هم در این فدراسیون به ارمغان آورد که در این زمینه فدراسیون کوهنوردی می تواند با توجه به ارتباطات خوب با فدراسیون های کشورهای دیگر ، اتفاقات خوبی را رقم بزند.

علی نژاد در ادامه صخره نوردی را به عنوان یک رشته مدال آور این فدراسیون مورد توجه قرار داد و اظهار داشت : از زمانی که فدراسیون کوهنوردی در رشته صخره نوردی در بازی های آسیایی ٢٠١٨ مدال ارزشمندی بدست آورد ، اتفاق بسیار میمون و مبارکی رخ داد و این فدراسیون با توجه به اینکه به سبد مدال آوری ایران اضافه شد،در حوزه قهرمانی برای وزارت ورزش و جوانان اهمیت زیادی دارد.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت : بودجه فدراسیون ها بر اساس عملکرد سال گذشته به آنها تعلق می گیرد که بودجه سال ٩٩ فدراسیون کوهنوردی افزایش یافته است.

علی نژاد از مدیریت رضا زارعی در فدراسیون کوهنوردی با توجه به درخشش صخره نوردی در جاکارتا به نیکی نام برد و ابراز امیدواری کرد که این فدراسیون با اولویت حفظ قهرمان ها، کشف و پرورش استعدادها و حمایت از قهرمانان همچنان افتخار آفرینی کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فدراسیون کوهنوردی ورزش و جوانان صخره نوردی علی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۳۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات فرهنگی درست هزینه نمی‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، صادق قهرمانی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان با بیان اینکه اعتبارات تخصیص داده شده به حوزه فرهنگی بسیار ناچیز است، افزود: دغدغه اصلی این است که همین اعتبارات ناچیز درست هزینه نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی مسائلی چون اعتبارات، فضای کافی و از همه مهم‌تر تعاملات فرهنگی از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار کرد: در همین راستا دولت سیزدهم برنامه جامعی برای حوزه فرهنگی در قالب پنج مسئله اصلی فرهنگی تدوین و برای هر کدام از این مسائل نیز چندین اقدام استانی مدنظر قرار گرفته است.

این مسؤول در خصوص مسائل فرهنگی که در استان مورد اجماع قرار گرفته است، یادآور شد: مسائلی از قبیل نبود توجه کافی به فرهنگ کار، کمبود فضای کار و تعاملات فرهنگی، ضعیف شدن بنیان خانواده و به تبع آن کاهش جمعیت، کمرنگ شدن هویت تاریخی و تمدن ایرانی – اسلامی و … از جمله این موارد بوده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود اعتباراتی که برای حوزه‌های فرهنگی تخصیص داده می‌شود، برای همان حوزه در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: در هزینه‌کرد این اعتبارات نباید برش استانی مدنظر بوده، بلکه باید بدون توجه به این مسئله و فقط برای برنامه‌ای که در نظر گرفته شده است، هزینه شود.

قهرمانی همچنین از تدوین بیش از ۳۴۰ برنامه فرهنگی در استان و ارائه آن به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان خبر داد.

کد خبر 6084521

دیگر خبرها

  • تدوین ۶۱ رقابت قهرمانی کشور در تقویم ورزش کارگری کشور برای سالجاری
  • فرهنگسازی گسترش ورزش در جامعه کارگری ضروری است
  • کیومرث هاشمی: اساس نظام جمهوری اسلامی بر پایه مسائل فرهنگی است
  • اسبقیان: تلاش دوومیدانی‌کاران در میادین بین‌المللی ستودنی است
  • کلانتری: اقدامات انجام شده در حوزه همگانی خانواده محور است
  • سردار شفائی: تمرکز دشمن مقابله با انقلاب و ضربه زدن به ایران در جنوب شرق کشور است
  • تمرکز تروریست‌‌ها در جنوب شرق کشور برای ‌ضربه زدن به ایران
  • رئیس هیات ورزش دانش آموزی استان بوشهر انتخاب شد
  • فعالیت ۳۵ رشته در فدراسیون ورزش دانش‌آموزی
  • اعتبارات فرهنگی درست هزینه نمی‌شود