Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه نمی‌توان به اجبار مردم را در خانه نگه داشت، گفت: ارایه توصیه های پیشگیرانه و اقدامات درمانی از وظایف دانشگاه علوم پزشکی گیلان است که باید شهروندان گیلانی آنها را جدی بگیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر آبتین حیدر زاده  سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، امروز در گفت و گویی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا ویروس در استان گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر  استان گیلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و همچنان کرونا در این استان فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مردم در کنترل و شیوع ویروس کرونا نقش به سزا و مستقیمی دارند، افزود: علیرغم اینکه شهروندان در انتقال ویروس کرونا اثر گذار هستند اما مشاهده می شود که برخی همچنان پروتکل‌های بهداشتی و هشدارهای اخطاری را جدی نمی‌گیرند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ساماندهی صنایع و اصناف، گفت: سیاست‌های محدودکننده در بازگشایی صنایع و اصناف نظیر پاساژها، رستوران‌ها، تفرجگاه‌ها و سایر اماکن فرهنگی و ورزشی از سوی ستاد ملی کرونا وضع شده است.

دکتر حیدر زاده با تأکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان یک دستگاه حاکمیتی عضو ستاد کرونا است و تنها در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت می‌کند، تصریح کرد: ما نمی‌توانیم به اجبار، شهروندان را ملزم به ماندن در خانه و یا به دور بودن از کسب‌وکار تکلیف کنیم، بلکه دانشگاه علوم پزشکی موظف به آگاه سازی مردم نسبت به مخاطرات بیماری کووید19 ، ارایه توصیه های پیشگیرانه و  اقدامات درمانی  است.

وی با ابراز نگرانی از وضیعت قرمز کرونایی در گیلان و ضرورت همکاری مردم برای کنترل و ریشه‌کن کردن این بیماری، خاطرنشان کرد: برخی از رسانه‌ها مدعی هستند که دانشگاه علوم پزشکی باید تمهیداتی را به کار بگیرد تا استان از وضعیت قرمز رهایی پیدا کند،  در حالیکه این وضعیت  به دلیل عدم رعایت بهداشت فردی و جدی نگرفتن هشدارها از سوی شهروندان حادث شده است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به فقدان داروی مؤثر در درمان قطعی بیماری کووید19، تصریح کرد: درزمانی که برای درمان بیماری کرونا هیچ واکسن و یا داروی قطعی ساخته نشده و این ویروس بدون مرز قربانی می‌گیرد، تنها راهکار برای مبتلا نشدن،  رعایت بهداشت است، نه تعطیل کردن مشاغل و بستن راه‌ها، چون مردم برای امرارمعاش نیاز به فعالیت‌های اقتصادی دارند و باید زندگی خود را در کنار این ویروس سپری کنند.

دکتر حیدر زاده با اشاره به ابن مطلب که مردم ایران به‌ویژه استان گیلان به فرهیختگی و بافرهنگ بودن شهره هستند، گفت:  اکنون زمان به کار گرفتن راهکارهای اجباری برای کنترل ترددها نیست،  بلکه هر شهروندی بر وظیفه خودآگاه است و دنیا نیز بر این اصل تأکید دارد.

وی همچنین با اشاره به کمبود ملزومات حفاظت فردی نظیر ماسک در داروخانه‌های استان، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز همچون عامه مردم یک مصرف‌کننده ماسک بوده و مطابق مصوبه ستاد کرونا،  سازمان صنعت، معدن و تجارت مسئول تولید ماسک است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین با بیان اینکه توزیع رایگان ماسک گرچه اقدامی پسندیده محسوب می شود اما خود می‌تواند عاملی برای ترویج حضور غیرضروری شهروندان در جامعه شود، تصریح کرد:  در حال حاضر به دلیل برخی سهل‌انگاری‌ها بسیاری از سالمندان و حتی کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند در اجتماعات مختلف ازجمله پارک‌ها حضور دارند که این مسئله بسیار ناگوار و در قرمز شدن استان اثر گذار است.

دکتر حیدر زاده با تأکید بر اینکه رسانه‌ها همیشه بازوان پرتوان مدافعان سلامت بوده‌اند، افزود: اصلی‌ترین عامل برای اطلاع‌رسانی دقیق، به‌موقع و به هنگام در خصوص شیوع کرونا رسانه‌ها ازجمله رسانه‌های سایبری هستند. ازاین‌رو باید با تولید محتوای غنی هشدارهای بهداشتی را منصفانه، صادقانه و مستمراً به اطلاع   عمومی برسانند و در فعالیت حرفه‌ای خود تنها نجات انسان‌ها را ملاک قرار دهند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: افزایش ویروس کرونا اقدامات درمانی توصیه های پیشگیرانه حیدر زاده رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۳۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۵ درصدی حوادث ترافیکی در گناباد و بجستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: ۴۹ حادثه ترافیکی از ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ششم فروردین ماه سال جاری در شهرستان‌های گناباد و بجستان به وقوع پیوست که در مقایسه با میزان مشابه سال قبل کاهش قابل توجهی داشته است.

محمدحسین اسماعیل‌زاده افزود: ۴۸۰ ماموریت توسط اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در این مدت انجام شد که تعداد ماموریت‌ها نسبت به آمار مشابه، ۱۹ درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: از آغاز طرح سلامت نوروزی کلیه پایگاه‌های اورژانس دانشگاه در حالت آماده باش و سه ایستگاه سلامت نیز در محور‌های مواصلاتی به شهرستان‌های گناباد و بجستان در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

اسماعیل زاده گفت: تصادف‌ات جاده‌ای و مناطق روستایی، ۴۳ درصد مجموع ماموریت‌های اورژانس گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی را در سال ۱۴۰۲ شامل شده است.

وی افزود: از مجموع ۱۶ هزار و ۸۱۶ ماموریت اورژانس در شهرستان‌های تابعه (گناباد و بجستان) هفت هزار و ۳۲۲ ماموریت مربوط به خدمات رسانی در تصادف‌های جاده‌ای و محور‌های روستایی بود.

شهرستان‌های گناباد و بجستان با ۱۶ پایگاه اورژانس و یک پایگاه اورژانس هوایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند و به ترتیب در فاصله ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنب و جنوب غربی مشهد واقع هستند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۲ هزار نفر در تعطیلات از مراکز علوم پزشکی سمنان خدمات درمانی گرفتند
  • مراجعه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی فارس
  • مسمومیت پنج نفر با گاز مونوکسیدکربن در اردبیل
  • فعالیت درمانگاه خاتم الانبیاء (ص) مهاباد از سرگرفته می‌شود
  • بهرمندی ۱۵۰ هزار نفر از مراکز سلامت محور گیلان
  • ارائه خدمات درمانی به بیش از ۹۳ هزار نفر در بیمارستان‌های فارس
  • افزایش خدمات بهداشتی و درمانی به شهروندان تهرانی
  • ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • کاهش ۳۵ درصدی حوادث ترافیکی در گناباد و بجستان