Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@07:57:55 GMT

سرپرست باشگاه ذوب آهن از خبرگزاری ایمنا بازدید کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۳۴۲۰

سرپرست باشگاه ذوب آهن از خبرگزاری ایمنا بازدید کرد

سرپرست باشگاه ذوب آهن به مناسبت روز خبرنگار در دفتر خبرگزاری ایمنا حضور یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دقایقی پیش احمد جمشیدی، سرپرست، سخنگو و عضو هیئت مدیره باشگاه ذوب آهن با حضور در دفتر خبرگزاری ایمنا ضمن بازدید از این رسانه، روز خبرنگار را به کارکنان این رسانه تبریک گفت. در این برنامه بازدید مجتبی فریدونی، عضو هیئت مدیره و همچنین کامران شیرزادی، مدیر روابط عمومی باشگاه ذوب آهن نیز جمشیدی را در این دیدار همراهی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد خبر 438464

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تیم فوتبال ذوب آهن ذوب آهن باشگاه ذوب آهن مدیرعامل باشگاه ذوب آهن ذوب آهن اصفهان احمد جمشیدی خبرگزاری ایمنا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق باشگاه ذوب آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۳۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع به‌ظاهر دستی که روح هنر را زیر سوال می‌برد

صنایع دستی به‌عنوان سفیران یک ملت، جایگاه ویژه‌ای در اصالت و فرهنگ یک کشور دارد و نشان‌دهنده ذوق، خلاقیت و تاریخ یک ملت است اما اقدام برخی سودجویان باعث شده این اصالت با برخی از صنایع به‌ظاهر دستی و یا به عبارتی، تقلبی زیر سوال رفته و هویت دیرینه مردم تحت‌الشعاع قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، صنایع دستی، قسمتی از وجود هر شهری است که می‌توانی به یادگار با خود بیاوری و هر بار که چشمت به آن می‌افتد، بگویی یاد آن روز به خیر! اما به این سادگی‌ها هم نیست؛ صنایع دستی درواقع مانند یک سفیر است، سفیری که اصالت، هویت و فرهنگ هر منطقه را با هنر آمیخته و بهترین شکل ممکن پیش چشم همگان به نمایش می‌گذارد.

با تمام این اوصاف، صنایع دستی هم مانند خیلی چیزهای دیگر در دام «تقلبی شدن» افتاده و به جای اینکه نوع اصل آن به دست مصرف کننده برسد، به واسطه یک سری افراد سودجو، دچار مشکلاتی می‌شود که صدای بسیاری از هنرمندان و هنردوستان را در آورده است؛ رسول غلامی رنانی، هنرمند صنایع دستی در رشته قلم‌زنی برجسته سیاه قلم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در همین رابطه می‌گوید: در همین رهنان‌، کارخانه‌هایی وجود دارد که سینی می‌سازند و آن را پِرِس هم می‌کنند؛ این‌ها افرادی هستند که حتی چند تُن مس خریداری و با آن‌ها کار می‌کنند؛ فکر نمی‌کنم به این راحتی‌ها بتوان جلوی این اتفاقات را گرفت طوری که در سال‌های اخیر، قوی‌تر هم شده‌اند.

صنایع دستی که روح ندارند

وی ادامه می‌دهد: اگر کسی اهل ذوق و هنر باشد به محض دیدن صنایع دستی تقلبی متوجه این می‌شود که آن محصول، روح ندارد، با این حال شنیده‌ام بعضی، این نوع صنایع دستی را در همین میدان امام (ره) به نام کار دست به مردم فروخته‌اند؛ برای تشخیص جنس تقلبی، می‌توان عکس آن را برای افراد آگاه‌تر بفرستند هرچند بیشتر مردم توجه زیادی به این موضوع ندارند و تنها با دیدن طرح و نقش، فکر می‌کنند که کار دست است.

این هنرمند خاطر نشان می‌کند: صنایع دستی تقلبی نه تنها در اصفهان، بلکه در شهرهای دیگر هم بسیار زیاد است و نیاز به اقدام کارشناسی شده دارد؛ حتی پیش آمده که یک سری از این افراد از ما می‌خواهند طرحی برایشان بکشیم تا روی قالب بزنند و حتی می‌گویند که پول این کار را به ما می‌دهند در حالی که با انجام این خواسته، به ضرر ماست و اگر بخواهم طرحی که خودم روی کاری می‌زنم به آن‌ها بدهم، به دلیل بی اطلاعی نود درصد مردم درباره هنر، نمی‌توانند اصل و تقلبی بودن آن را تشخیص دهند.

متولیان نظارت داشته باشند

اکبر شهنواز، هنرمند دیگری که در رشته معرق و منبت فعالیت دارد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار می‌کند: صنایع دستی تقلبی عموماً برچسب و چاپ است و نهادها متولی باید بر این موضوع نظارت داشته باشد اجازه چاپ آن را ندهد؛ مثلاً گاهی عکس مینیاتور، خاتم و معرق را می‌گیرند و طرح‌های مختلف آن را روی جعبه‌هایی مثل گز یا چوب می‌چسبانند و چاپ می‌کنند؛ به نظر من باید برخورد قانونی صورت گیرد زیرا این افراد، ارزش هنر را از بین برده‌اند.

وی ادامه می‌دهد: ممکن است گاهی صنایع دستی با کیفیت پایین تولید شود که از نظر هنری یا مواد اولیه سطح پایینی داشته باشد اما هنرمند نمی‌تواند صنایع دستی تقلبی تولید کند مگر اینکه چاپ شود؛ بسیاری از افراد، اصل و تقلبی را تشخیص نمی‌دهند؛ مدتی پیش مانع رخ دادن این اتفاق شدند اما مجدداً تکرار شد و نظارتی هم وجود ندارد؛ به طور کلی فکر می‌کنم باید برای این جرایم، تنبیه مالی و حتی پلمب صورت گیرد.

از فروشگاه‌های منتخب صنایع دستی خرید کنید

بر اساس این موضوعات، شهرام امیری، مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار می‌کند: میدان نقش جهان با ۵۰۰ فروشگاه در پیرامون میدان و تعداد زیاد دیگری در بازار قیصریه، بزرگ‌ترین مجموعه عرضه صنایع دستی در جهان محسوب می‌شود و به طور سالانه اجناسی که ارائه می‌شود توسط کارشناسان صنایع دستی ما و شورای اصناف، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی می‌افزاید: در ایام عید که شلوغ‌ترین زمان برای خرید و فروش صنایع دستی است، گروه کارشناسان اصناف، میراث فرهنگی و یگان حفاظت، همه فروشگاه‌ها را بررسی می‌کنند و می‌توان گفت تقریباً از عرضه درصد زیادی از اجناس تقلبی در این میدان جلوگیری شده است.

روابط عمومی اداره میراث فرهنگی خاطرنشان می‌کند: برای اینکه این بحث به حداقل برسد، از چند سال پیش طرحی به‌عنوان فروشگاه منتخب صنایع دستی در حال اجراست و بر همین اساس در محدوده میدان امام (ره)، بیش از ۷۰ فروشگاه، این نشان را دریافت کردند؛ در واقع آن‌ها این نشان را در معرض عموم قرار می‌دهند و کسانی که قصد خرید دارند با دیدن این مجوز، با اطمینان کامل صنایع دستی را با قیمت و کیفیت بالا خرید می‌کنند البته که جوایزی هم برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود و در طول سال، تشویق هم می‌گیرند.

امیری یادآوری می‌کند: برچسب قیمت و مشخصه‌های محصول از دیگر ویژگی‌هایی است که قبل از کرونا در میدان امام خمینی (ره) انجام شده و برای فروشگاه‌ها، شماره پلاک‌هایی در نظر گرفته شده که گردشگران می‌توانند به صورت الکترونیکی و اسکن کی‌یوآر کدها، ویژگی‌های آن فروشگاه را هم دریافت و شکایات خود را ثبت کنند.

وی بیان می‌کند: در طول تعطیلات عید، بازرسی فروشگاه‌های میدان امام خمینی (ره) در کاخ عالی‌قاپو راه‌اندازی شده که تا گردشگران بتوانند به راحتی شکایات خود را ثبت کنند.

روابط عمومی اداره میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر عرضه اجناس تقلبی و هم اجناس خارجی به حداقل رسیده و اقدام دیگری که برای حمایت از هنرمندان و گردشگران صورت گرفته، این است که یک بازارچه موقت صنایع دستی در محل باغ کاج کاخ چهل ستون با ۳۸ غرفه راه اندازی شده که صنایع دستی اصفهان و سایر نقاط کشور را ارائه می‌دهند.

به گزارش ایمنا، با تمام این صحبت‌ها، افزایش صنایع دستی تقلبی، تهدید به تدریجی است که شاید امروز سر و صدای زیادی از خود نشان ندهد اما فرهنگ غنی و تاریخ اصیل کشورمان را هدف گرفته و دودش در چشم همه ما می‌رود، امید است که با اقدامات برنامه‌ریزی شده توسط مسئولان و البته آگاهی روز افزون مردم درباره هنر و صنایع دستی کشور، این تهدید به خطر جدی‌تری تبدیل نشود.

کد خبر 738838

دیگر خبرها

  • هیئت بررسی و رفع مشکلات بیمارستان رازی ایلام تشکیل شود
  • بازدید ۴۰ هزار مسافر از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی نهبندان
  • ۳ کشته و ۲ مصدوم در تصادف تریلی و پژو پارس
  • ۳ کشته و ۲ مصدوم در پی تصادف تریلی و پژو پارس
  • ثبت بیش از ۲۶۰۰ مأموریت اورژانس کرمانشاه
  • بررسی روندآماده سازی زیرساخت های جشنواره ورزش‌های آبی در دریاچه ارومیه
  • استعفای مدیرعامل بزرگترین سازنده هواپیما در جهان
  • محمد کریمی رئیس هیات مدیره گروه شرکت‌های “ایرانیان پوشش” شد
  • معرفی هیات مدیره برخی بانک‌ها به هیات انتظامی بانک مرکزی
  • صنایع به‌ظاهر دستی که روح هنر را زیر سوال می‌برد