Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه بین الملل: «کامالا هریس» که از سال ۲۰۱۷ یکی از سناتورهای ایالت کالیفرنیا محسوب می شود و به بخش میانه‌رو حزب دموکرات وابسته است روز گذشته از سوی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، به عنوان شریک انتخاباتی یا همان پست معاونت معرفی شد.  

بایدن، سناتور هریس ۵۵ ساله از کالیفرنیا را یک سیاستمدار باتجربه می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پیامی توئیتری هریس را مبارز نترس و از بهترین نیروهای این کشور توصیف کرده است.

«امیرعلی ابوالفتح» کارشناس مسائل آمریکا، در مورد حساسیت انتخاب معاون برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌گوید: بر اساس قوانین آمریکا، در جریان انتخابات ریاست جمهوری، دو فرد از هر حزب وارد رقابت می‌شوند. اولی که منتخب رأی دهندگان حزبی است، در جایگاه نامزد انتخابات ریاست جمهوری قرار می‌گیرد و دومی از سوی فرد نخست به عنوان نامزد معاونت ریاست جمهوری معرفی می‌شود. به عبارت دیگر، بر خلاف نامزد ریاست جمهوری که حمایت اکثریت حزب متبوع را پشت سر دارد، نامزد سمت معاونت ریاست جمهوری در فرآیند سیاسی، توسط سران حزبی و پشت درهای بسته انتخاب می‌شود.

در انتخاب نامزد معاونت ریاست جمهوری، ملاک‌های متعددی مد نظر قرار می‌گیرد. اما در یک جمله می‌توان گفت که نامزد معاونت ریاست جمهوری، تکمیل کننده کمبودها و نقایص نامزد ریاست جمهوری است. به عبارت دیگر، این دو نفر که از آنها به عنوان «هم تیمی» یا Running Mate یاد می‌شوند، باید تا حد ممکن، متنوع‌ترین مطالبات، خواسته‌ها، علایق و تفاوت‌ها را نمایندگی کنند. به همین دلیل، مثلاً اگر نامزد ریاست جمهوری فردی مسن، سفید، لیبرال و متعلق به جنوب آمریکا باشد، فردی جوان، متعلق به گروه‌های اقلیتی، محافظه کار و متولد شمال آمریکا به عنوان نامزد سمت معاونت ریاست جمهوری معرفی می‌شود.

نقاط قوت هریس برای بایدن 

هریس مواضع مهمی درباره برابری جنسیتی و اقتصادی دارد و طرفدار مالیات گرفتن از ثروتمندان است و از این نظر جناح پیشرو یا چپ دمکرات را نیز می‌تواند به خود جذب کند، به ویژه پس از مواضعش در اعتراضات اخیر آمریکا که تحسین گروه‌های مختلف دموکرات را در پی داشت.

نکته ای که نباید از آن غافل شد رابطه کامالا هریس با لابی قدرتمند صهیونیست ها در آمریکا یعنی آیپک است بطوریکه وی در سال ۲۰۱۹ در انجمن سالانه آیپک سخنرانی کرد و همین امر موجب بروز انتقاداتی از وی شد

نقطه قوت دیگر هریس برای بایدن، پدر و مادرش است. مادر او مهاجری از هند و پدر او اهل جامائیکا بود و این هریس را یک مهاجرزاده تبدیل می‌کند که نه تنها رای کسانی چون خود را جلب می‌کند بلکه می‌تواند رای اقلیت‌هایی دیگری هم‌چون سیاه پوستان و حتی لاتین تباران را نیز به خود جلب کند.  به طور کلی کاملا هریس را می‌توان پوشش دهنده نقاط ضعف کمپین بایدن دانست. زنی رنگین پوست و مهاجرزاده که به نسبت بایدن جوان‌تر است و مواضع پیشروانه‌تر نیز دارد.

هریس و ایران 

کامالا هریس که از نامزدهای ابتدایی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بود، در مناظرات انتخاباتی و همچنین مصاحبه های متعدد بارها مخالفت خود با خروج آمریکا از برجام را اعلام و عنوان داشته بود که در صورت پیروزی در انتخابات، ایالات متحده را به این توافق هسته ای باز می گرداند.

کامالا هریس در واکنش به تنش‌های آمریکا و ایران سعی کرده از شعار همیشگی ترامپ استفاده کند. او به جای بازگرداندن عظمت به آمریکا، در توییتی نوشته که رفتارهای ترامپ، «آمریکا را ضعیف‌تر و ناامن‌تر می‌کند.»

همچنین هریس در توییتی نوشته بود که «دولت ترامپ یا به سمت جنگ فاجعه‌بار دیگری می‌رود یا آنکه دو سال است هیاهو به راه انداخته و هیچ برنامه‌ای برای پایان آن ندارد.»

هریس همچنین در یک گفتگوی تلویزیونی گفته که نباید به ترامپ برای جلوگیری از درگیری خودساخته‌اش با ایران آفرین گفت.

او گفته بود که راه برون‌رفت از تنش موجود بازگشت به برجام است.

کامالا هریس در یکی از مصاحبه های خود گفته بود گفت: «اگر آمریکا بتواند راستی آزمایی کند که ایران به ملزومات سختگیرانه مشروح در توافق پایبند است، ما به توافق با ایران باز می گردیم.» 

هریس همچنین بعد از ترور «سردار سلیمانی» که به دستور دونالد ترامپ انجام شد،  از لایحه «نه به جنگ علیه ایران» در سنای آمریکا حمایت کرد.

هریس همچین در مصاحبه‌ای با تلویزیون «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفته است : «به دنبال توسعه دادن برجام خواهم بود. اگر بخواهم صادق باشم، دوست دارم این توافق آزمایش‌های موشک‌های بالیستیک [ایران] را هم پوشش دهد.»

هریس و آیپک 

نکته ای که نباید از آن غافل شد رابطه کامالا هریس با لابی قدرتمند صهیونیست ها در آمریکا یعنی آیپک است بطوریکه وی در سال ۲۰۱۹ در انجمن سالانه آیپک سخنرانی کرد و همین امر موجب بروز انتقاداتی از وی شد 

البته خود شخص بایدن نیز رابطه ای صمیمی با لابی صهیونیست ها دارد.  

همسر کامالا هریس نیز یک وکیل یهودی است و اگر بایدن در انتخابات ماه نوامبر به پیروزی برسد، همسر هریس اولین فرد یهودی خواهد بود که عنوان «مرد دوم» (معادل بانوی اول و دوم) آمریکا را بدست می آورد.  

با وجود رابطه خوب با آیپک، هریس اما از طرح الحاق کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی حمایت نمی کند و صراحتا از دونالد ترامپ نیز خواسته بود که از این طرح حمایت نکند.  

البته صهیونیست ها یک لابی قدرتمند دیگر در آمریکا دارند که جی استریت (J street) نام دارد. این لابی از هریس حمایت نمی کند.

هریس و مسائل خاورمیانه 

در خصوص خاورمیانه هریس نظراتی متفاوت از جمهوریخواهان دارد. برای مثال وی به طرح لغو صادارت سلاح به عربستان سعودی به موجب جنگ یمن رای مثبت داده بود.  

در خصوص سوریه وی مخالف حمایت آمریکا از ترکیه برای حمله به کردهای سوری است. البته او مواضع تندی درباره «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه دارد.  

هریس بعد از ترور «سردار سلیمانی» که به دستور دونالد ترامپ انجام شد،  از لایحه «نه به جنگ علیه ایران» در سنای امریکا حمایت کرد.

در جنگ یمن نیز هریس معتقد است که آمریکا نباید از ائتلاف عربستان سعودی حمایت کند.  

هریس یک موضع جنجالی دیگر نیز دارد و آن اینکه با نسل کشی خواندن کشتار ارامنه از سوی امپراطوری عثمانی موافق است؛ طرحی که به مذاق ترکیه به هیچ وجه خوش نمی آید.  

هریس و ریاست جمهوری آمریکا 

انتخاب کاملا هریس از سوی جو بایدن، وقتی اهمیت مضاعفی پیدا می‌کند که بدانیم جو بایدن ۸۲ ساله می‌تواند تبدیل به پیرترین رئیس جمهور آمریکا شود و معاون او شانس این را دارد که پس از پایان دور اول انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به عنوان نامزد اصلی دموکرات‌ها برگزیده شود و برای دو دوره چهار ساله در کاخ سفید حضور داشته باشد.

البته در این رابطه «میشله اوباما» بانوی اول سابق آمریکا، یک رقیب احتمالی برای او محسوب می شود.

کد خبر 4996947 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: کامالا هریس ایالات متحده آمریکا ایران خاورمیانه ایالات متحده آمریکا لبنان انفجار بیروت عراق رژیم صهیونیستی ویروس کرونا دونالد ترامپ عربستان سعودی ایران بیروت روسیه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 امارات متحده عربی فلسطین انتخابات ریاست جمهوری معاونت ریاست جمهوری کامالا هریس صهیونیست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۳۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه قلم آمریکا با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد

پس از آنکه ده‌ها نویسنده نامزد جوایز قلم آمریکا (پن) در اعتراض به جنگ غزه از شرکت در این مراسم انصراف دادند، این انجمن ادبی مراسم اهدای جوایز سالانه خود را لغو کرده است.

به گزارش فارس به نقل از گاردین، این گروه بخش عمده‌ای از تلاشش را به آزادی بیان معطوف کرده است، روز گذشته اعلام کرد که مراسم هفته آینده را لغو می‌کند.

بر اساس بیانیه این گروه، از ۶۱ نویسنده و مترجم نامزد دریافت جایزه، ۲۸ نفرشان در مرحله بررسی آثار انصراف دادند.

سوزان نوسل، عضو هیأت مدیره انجمن قلم آمریکا گفت: «این یک رویداد دوست‌داشتنی است و زحمت زیادی برای آن کشیده می‌شود، بنابراین همه ما از این نتیجه متاسفیم، اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که برگزاری مراسم به روشی که امیدوار بودیم و برنامه‌ریزی کرده بودیم ممکن نیست.»

۹ نفر از ۱۰ نویسنده‌ای که برای جایزه کتاب انجمن قلم آمریکا نامزد شده بودند، به دلیل عدم حمایت این مجموعه از نویسندگان فلسطینی، از این رقابت انصراف دادند.

کلاریس روزاز شریف، مدیر برنامه‌های ادبی انجمن قلم آمریکا، هم گفت: «ما به این که نویسندگان از وجدان خود پیروی کرده‌اند بسیار احترام می‌گذاریم، چه در بخشی که کتابشان نامزد شده است باقی بمانند یا نه».

او اضافه کرد: «متاسفیم که این وضعیت بی‌سابقه به وجود آمد، به ویژه که توجه از آثار خارق‌العاده‌ای که داوران محترم، با بصیرت و سخت‌کوش انتخاب کرده بودند، برداشته شد.»

نامزد‌های قلم در هفته‌های اخیر چندین نامه سرگشاده امضا کردند و به دلیل آنچه گرایش این نهاد علیه غزه خوانده‌اند انتقاد کردند.

در نامه‌ای که ماه گذشته چندین نویسنده به نام از جمله میشل الکساندر، نائومی کلاین و زینا عرفات امضا کردند، آمده است: «ما معتقدیم در چارچوب جنگ مداوم اسرائیل علیه غزه، انجمن قلم آمریکا به تعهد خود این سازمان برای صلح و برابری برای همه، و آزادی و امنیت برای نویسندگان خیانت کرده است.»

دیگر خبرها

  • اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
  • اوضاع بی‌بی حسابی بیخ پیدا کرده است 
  • اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است 
  • دلیل انصراف نامزد‌های جایزه قلم آمریکا چه بود؟
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • جایزه قلم آمریکا با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود