Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مصطفی مجیدی ظهر چهارشنبه به مناسبت روز خبرنگار با حضور در دفتر خبرگزاری مهر استان قزوین از نقش خبرنگاران در ترویج فرهنگ وقف تجلیل کرد.

مصطفی مجیدی در این دیدار گفت: بدون شک رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف و شکل گیری موقوفات نقش کم نظیری داشته اند که تداوم این همکاری‌ها می‌تواند به موفقیت در کارها منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: وقف صدقه جاریه است که می‌تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کاهش داده و به زدودن چهره فقر از جامعه کمک کند و اگر از ظرفیت رسانه برای اطلاع رسانی درست و به موقع استفاده می‌کنیم می‌توان بخشی از ابهامات را برطرف کرد.

مجیدی یادآور شد: اوقاف با گستردگی و بخش‌های مختلفی که دارد افراد زیادی را درگیر فعالیت‌های خود می‌کند اما شاید به دلیل یک تفکر اشتباهی که از سال‌های گذشته باقیمانده برخی وقف را مانع توسعه و پیشرفت می‌دانند در حالی که ما در این مسیر جدی هستیم اما توجه به نیت واقفان و صیانت از منابع موقوفات یک اصل اساسی در این نهاد است.

وی گفت: رسانه‌ها چشمان بیدار جامعه هستند و با تیزبینی خود می‌توانند به مدیران اجرایی کمک کنند و با رصد همه فعالیت‌ها و نکات مغفول مانده کمک کنند تا مشکلات برطرف شود.

مجیدی اظهار داشت: اگر رسانه‌ها در روشنگری در عرصه وقف تلاش بیشتری کنند و مردم را با اهمیت وقف و دستاوردهای آن آشنا کنند شاهد همراهی بیشتری در جامعه خواهیم بود و مشکلات و چالش‌ها نیز کمتر خواهد شد.

وی بیان کرد: رسالت رسانه‌های گروهی متعهد، روشنگری است و شما باید بر اساس واقعیت‌ها و به دور از جناح بندی سیاسی و نگاه سلیقه‌ای در بیان واقعیت‌ها و دغدغه‌های مردم همت کنید و در این راه وجدان و انصاف را مورد توجه قرار دهید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: کسانی که قلم می‌زنند باید به حساسیت و مسئولیت سنگین خود در این عرصه واقف باشند و با جلا دادن و گرفتن غبار از واقعیت‌ها و بیان درست و منطقی آن کمک کنند تا مردم با اصل یک موضوع و واقعیت‌ها آشنا شوند و درست قضاوت کنند.

مجیدی اظهار داشت: وقف بسیار مظلوم واقع شده و گاهی اوقات برای احقاق حق شرعی یک موقوفه زیر سوال می‌رویم و ما را محکوم می‌کنند که ما از رسانه‌ها انتظار داریم با شفاف سازی و روشنگری کمک کنند تا با رفع تصرفات بتوانیم حق واقفان را بگیریم و در مسیر کار خیر و نیازمندان و توسعه و عمران استان از آن استفاده کنیم.

وی افزود: هر چقدر بتوانیم درآمد موقوفات را بالا ببریم و حق شرعی را دریافت کنیم بدون شک با هزینه شدن آن در امور نیازمندان شاهد دستاوردهای خوبی در استان خواهیم بود.

مجیدی اظهار داشت: برخی به وقف مانند یک بنگاه اقتصادی درآمدزا نگاه می‌کنند و اجازه نمی‌دهند با فرهنگ سازی زمینه گرایش بیشتر خیرین به این سمت مهیا شود در حالی که این سنت حسنه می‌تواند مانند صدقه و کارهای خیر دیگر در جامعه نهادینه شده و به کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی کمک کند.

وی بیان کرد: به گفته مقام معظم رهبری برای برون رفت از تحریم باید از «تحریف» خارج شویم و رسانه‌ها در تحقق این مهم بویژه در عرصه وقف می‌توانند نقش تعیین کننده داشته باشند.

مجیدی بیان کرد: در طرح کمک‌های مومنانه بیش از ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فقط از درآمد موقوفات برای کمک به نیازمندان هزینه کردیم و بزودی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان دیگر لوازم التحریر تهیه شده و میان نیازمندان توزیع خواهد شد.

وی گفت: همچنین در روزهای آینده ۴ هزار بسته معیشتی و مواد غذایی و بسته فرهنگی شامل کتب دعا و نیایش، سی دی سخنرانی مذهبی، روضه، مداحی و زیارت عاشورا و سخنرانی مقام معظم رهبری در خصوص عاشورا و قیام امام حسین در میان مردم توزیع خواهد شد.

کد خبر 4997039

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل اوقاف قزوین روز خبرنگار ویروس کرونا روز خبرنگار شیراز بوشهر شیوع کرونا عید غدیر خم آمار کرونا گرگان ماه محرم محرم 99 شهرکرد کمک مومنانه قزوین بیرجند واقعیت ها کمک کنند رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۳۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) رونمایی فرهاد مجیدی از چهره جدیدش در برج خلیفه

فرهاد مجیدی در زمستان پارسال پس از اینکه نتوانست با اتحاد کلبا آنطور که مدیران این باشگاه می‌خواهند نتیجه بگیرد، به صورت توافقی از این تیم جدا شد و حالا دوران آرامش خود را سپری می‌کند و در فوتبال فعالیتی ندارد. فرهاد چند ساعت قبل از چهره جدید خودش هنگام حضور در برج معروف خلیفه دبی در فضای مجازی رونمایی کرد و نشان داد که با عینک به دنیا می‌نگرد.

فرهاد مجیدی از جمله مربیانی است که شایعات فراوانی پیرامون احتمال بازگشتش به لیگ برتر و هدایت تیمی غیر از استقلال در موردش شنیده می‌شود، اما برخی اطرافیان او می‌گویند سرمربی اسبق استقلال قصد دارد همچنان خارج از کشور کار کند.

دیگر خبرها

  • ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه
  • کاهش ۳۵ درصدی سرقت در شهرستان ارومیه
  • کاهش ۳۵ دردصدی سرقت در شهرستان ارومیه
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • «وقف رضوی» راهکاری برای تحقق شعار سال 1403
  • با برنامه ریزی دنبال کار جدیدی در دانشگاه خواهم بود
  • برگزاری دهمین سالگرد درگذشت باستانی پاریزی در بنیاد موقوفات افشار
  • غیورمردان سپاه با عملیات «وعده صادق» خواب را از چشمان صهیونیست ها ربودند
  • (عکس) رونمایی فرهاد مجیدی از چهره جدیدش در برج خلیفه
  • آیت‌الله اعرافی: موقوفات در اختیار ادارات تعیین تکلیف شود