Web Analytics Made Easy - Statcounter

ذوالفقاری در حاشیه جلسه کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران گفت: مدیریت و کنترل هوشمند فاصله اجتماعی از مدت‌ها قبل مطرح بود که درهمین راستا چند سامانه در جلسه امروز ارائه و در نهایت مقرر شد مرکز دیتابیسی آماده شود تا در صورت تصویب ستاد ملی این سامانه‌ها با استفاده از این دیتابیس، کنترل هوشمند بیماری و فاصله گذاری اجتماعی را اجرایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: دو کار اساسی پیش روی ماست نخست آن که سامانه‌های هوشمند اجرایی شود و دیگر آنکه برنامه یک ساله سازمان‌ها و نهاد‌ها برای همزیستی با کرونا تدوین شود. ستاد ملی این موضوع را تصویب کرده لذا سازمان‌ها باید ظرف مدت یک ماه برنامه یک ساله خود را با درنظر گرفتن کاهش شیوع بیماری پس از تصویب در کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مصوب و در مرحله بعد این برنامه توسط ستاد ملی مصوب شود تا لازم الاجرا باشد.

ذوالفقاری ادامه داد: در این برنامه باید موضوعاتی همچون صیانت از کارکنان، صیانت از مراجعان، نحوه استفاده از امکانات و تجهیزات، باید‌ها و نباید‌هایی در ارتباط با بیماری و همچنین معرفی متولی هر سازمان و نهاد برای پیگیری و نظارت برنامه مشخص شود. همچنین ضمانت‌های اجرایی برنامه نیز باید با همکاری وزارت بهداشت و درمان مشخص شود.

وی تاکید کرد: با توجه به گزارشی که در جلسه امروز ارائه شد، روند اپیدمی و مرگ و میر در دو هفته گذشته در تهران کاهشی بوده و پیشنهادکمیته امنیتی اجتماعی لغو طرح ترافیک و حضور یک سومی کارمندان در محل کار خود تا پایان مرداد ماه بوده است که در صورت تصویب ستاد ملی این امر اجرایی خواهد شد.

معاون وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در اردیبهشت ماه گفت: دستورالعمل بهداشتی این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی که در ۲۱ اردیبهشت ماه در ۱۱ حوزه برگزار خواهد شد تدوین می‌شود که در آن وظایف کاندیدا‌ها، ستاد‌های انتخاباتی آن‌ها و مجریان برگزاری انتخابات و همچنین ضمانت‌های اجرایی و ضوابطی که باید رعایت شود تدوین می‌شود تا برگزاری انتخابات از لحاظ بیماری آسیبی به مردم وارد نکند. همچنین مواردی همچون استفاده از اثر انگشت نیز در این انتخابات حذف شده است. این دستورالعمل در جلسه امروز مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: در حوزه‌های مختلف، شیوع بیماری کرونا آسیب‌هایی را برای صنوف و همچنین کارکنان بخش درمان ایجاد کرده که دستگاه‌های ذیربط مأموریت پیدا کردند تا ظرف یک هفته گزارشی از وضعیت جامعه در حوزه‌های مختلف اصناف و کادر پزشکی و درمانی تهیه و به ستاد ملی ارائه کنیم.

ذوالفقاری ادامه داد: ما سه حوزه داریم حوزه اداری و دستگاه‌های دولتی که اگر کسی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرد در مراحل مختلف از تذکر تا سه ماه انفصال از خدمت برای آن‌ها پیشنهاد شده. در حوزه اصناف نیز در ۴ مرحله از تذکر تا پلمب واحد صنفی برای سه ماه پیشنهاد شده است. در مورد مردم نیز پیشنهاد کمیته این بوده که چنانچه افراد به دستگاه‌ها مراجعه کنند و استفاده از ماسک رعایت نکردند ارائه خدمات به آن‌ها ممنوع باشد.

ب. تردید اجرای همه این موارد در صورت تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا اجرایی خواهد شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ستاد ملی کرونا پارسی خبر لغو طرح ترافیک کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۳۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست شورای اجتماعی استان کرمانشاه با حضور معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و مدیران استان؛ مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یکی از مهم‌ترین نهاد‌های فرهنگی و اجتماعی توصیف کرد و گفت : کودکان و نوجوانان بخش بسیار مهم و آینده ساز جامعه محسوب می‌شوند و در این حوزه، کانون پرورش فکری باید بسیار فعال و اثرگذار ظاهر شود.

وی خاطرنشان کرد: هر استانی نیاز‌ها و اقتضائات خاص خود را دارد که در برنامه‌ریزی‌های ملی باید در نظر گرفته شود و کرمانشاه هم باید با توجه به اقلیم جغرافیایی و فرهنگی و عوامل داخلی و خارجی اثرگذار، برای آن برنامه ریزی شود.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: پرداختن به کار‌های عمیق فرهنگی و پرهیز از مناسبت زدگی یک ویژگی مثبت می‌تواند باشد ولی این توقع وجود دارد که کانون پرورش فکری در مناسبت‌های عظیمی مانند اربعین و بازی دراز که هرساله هزاران کودک و نوجوان را در استان کرمانشاه گرد هم می‌آورد، با برنامه‌های ویژه و بزرگ خود حضوری فعال و اثرگذار داشته باشد.

صحرایی افزود: باید بستر‌های فرهنگی را فراهم کرد تا کودکان و نوجوانان کرمانشاهی با جریان‌های عظیم تمدنی و هویت ساز اربعین و بازی دراز پیوندی همیشگی و ناگسستنی پیدا کنند.

وی اضافه کرد: آمار‌هایی که در نشست امروز در حوزه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی ارائه شد باید مبنای تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌های دستگاه‌های مختلف قرار گیرد و با برنامه‌ریزی‌های مناسب به دنبال تغییرات مثبت و ملموسی در این حوزه‌ها باشیم.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: دستگاه‌های عضو باید با هماهنگی با دبیر خانه شورای اجتماعی استان، متناسب با وظایف و تکالیف قانونی خود به این حوزه بپردازند.

وی بیکاری را یکی از معضلات شهرستان‌های استان کرمانشاه دانست و گفت: مجموعه‌های بزرگی در شهرستان‌هایی مانند هرسین در مراحل نهایی بهره برداری قرار دارند.

صحرایی تاکید کرد: مسئولان شهرستان‌ها باید با برگزاری دوره‌های مهارت آموزی امکان به کارگیری جوانان جویای کار در این مجموعه‌ها را فراهم آورند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد
  • نایین پیشانی تامین کننده امنیت مرکز استان و کشور است
  • تلاش مدیریت شهری اصفهان برای تسریع در حرکت وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهر
  • ضوابط اجرایی تأمین مالی جمعی ارزی تصویب شد
  • خیابان نوبهار پیاده‌راه می‌شود
  • خیابان نوبهار پیاده‌راه میشود
  • برگزاری ششمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • ارسال ۳ لایحه دولت به مجلس