Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@21:15:35 GMT

جزییات عرضه ETF پالایشی در شهریور ماه

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۳۶۲۴

جزییات عرضه ETF پالایشی در شهریور ماه

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شادا؛ فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفتگو با شبکه خبر از عرضه سهام صندوق دارا دوم در بورس خبر داد و در این خصوص گفت: همانطور که مطرح شده بود بنا بود در اوایل شهریور ماه امسال صندوق دارا دوم عرضه شود و چون دولت یک برنامه زمان بندی شده برای عرضه سهام دولتی در طول سال دارد، تاکید داریم که بر اساس برنامه تنظیم شده عمل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اقتصاد اظهار داشت: برنامه ما در وزارت امور اقتصادی و دارایی این است که واگذاری سهام و شرکت‌های دولتی را با هماهنگی کامل با دستگاه‌های اجرایی انجام دهیم. در همین زمینه نیز هماهنگی های خوبی داشتیم اما در اجرای کار یک مشکلی به وجودآمد و بر داشت این بود وزارت امور اقتصادی و دارایی می تواند نسبت به تاسیس صندوق دارا دوم اقدام کند، اما در قانون بودجه تصریح شده است که این اقدام باید توسط دستگاه تخصصی ذیربط باشد و در مورد صندوق دارا دوم، دستگاه تخصصی ذیربط وزارت نفت است و مدیر صندوق باید توسط وزارت نفت معرفی می شد.

دژپسند در ادامه گفت: خوشبختانه با هماهنگی خوبی که بین من و آقای مهندس زنگنه وجود داشت این مشکل با هماهنگی  بین دو دستگاه حل شده است.

شرایط عرضه بلوکی؟

وی افزود با توجه به مصوبه هیات عالی واگذاری در صورتی که تا تاریخ مورد اشاره در این مصوبه مدیریت صندوق از طرف دستگاه ذیربط تشکیل نشود، سازمان خصوصی سازی میتواند نسبت به عرضه بلوکی اقدام کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه گفت: با صحبت هایی که امروز با جناب آقای مهندس زنگنه وزیر محترم نفت داشتم، قرار شد در اولین فرصت نسبت به معرفی مدیر صندوق دارا دوم اقدام شود، بنابراین عملا مشکلات مربوط به عرضه صندوق دارا دوم مرتفع شده است و امیدوار هستم در اولین چهارشنبه شهریور ماه در هفته دولت نسبت به عرضه این صندوق اقدام شود و بنابراین عرضه بلوکی شرکت های مشمول دارا دوم هم از امروز متوقف می شود تا بتوانیم  طبق برنامه در اولین چهارشنبه شهریور ماه امسال دارا دوم را عرضه کنیم.

همه مردم می‌توانند دارا دوم را بخرند

وزیر اقتصاد خطاب به فعالان بازار سرمایه نیز گفت: امیدوارم فعالان بازار سرمایه نیز متناسب با این رویداد اقداماتی انجام دهند که بدون هیچ مشکلی این عرضه انجام شود.

دکتر دژپسند در ادامه گفت: از ویژگی های این صندوق این است که همه آحاد مردم ایران می توانند نسبت به خرید واحدها (یونیت های سرمایه گذاری) این صندوق اقدام کنند.

سقف خرید ۵ میلیون تومان است

وی از افزایش سقف خرید واحدهای دارا دوم به ۵ میلیون تومان خبر داد و گفت : در مورد صندوق  دارا دوم  تلاش می کنیم مجوز لازم را از هیات دولت  در زمینه سقف خرید، دریافت کنیم به نحوی که افراد بتوانند تا ۵ میلیون تومان در این صندوق سرمایه گذاری کنند. با توجه به اقدامات به عمل آمده در مورد این صندوق هم، همه افراد با کارت ملی می توانند برای خرید واحدهای صندوق اقدام کنند.

وی همچنین از تخفیف ۳۰ درصدی این سهام خبر داد و افزود: بر اساس مصوبه دولت قانون گذار اجازه داده است تا ۳۰ درصد عرضه به خریدارن تخفیف داده شود.

ویژگی‌های صندوق جدید

دژپسند در توضیح ویژگی های دارا دوم گفت: باقی مانده سهام دولت در شرکت های پالایش نفت اصفهان، تهران، بندرعباس و تبریز در صندوق دارا دوم عرضه خواهد شد و خریداران با خرید هر واحد از این صندوق سبدی از سهام این شرکت ها را مالک خواهند شد.

وی توزیع مناسب و مدیریت ریسک در این صندوق را از دیگر ویژگی های این صندوق بر شمرد و افزود: خریداران دارا دوم می دانند که با تجربه خوبی که در عرضه دارا یکم داشتم، انشالا در عرضه دارا دوم نیز کار ماندنی و قابل قبولی انجام خواهد شد.

پربیننده ترین نقشه بازار سهام بر اساس ارزش معاملات/ بورس کاسه چه کنم دست گرفت سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش امروز در بازار سهام/ انتقامی که به تابلو بورس کشیده شد مشکلات اصلی فروش سهام عدالت چیست؟ پنهان‌کاری دولت، بی‌خبری ملت/ چه کسانی در ۵روز گذشته از کتمان خبر عرضه نشدن دارا دوم سود بردند؟/ نهادهای نظارتی ورود کنند تکذیب پذیره‌نویسی دارا دوم/ ماجرای عرضه دومین صندوق دولتی به کجا رسید؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس بازار سرمایه فرهاد دژپسند پالایشگاه ها دارا دوم قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت امور اقتصادی و دارایی صندوق دارا دوم شهریور ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۳۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش زارع پور به خبر خرید سهام دیجی کالا توسط همراه اول

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ماهواره‌های متعددی در ساخت داریم و ماهواره‌هایی آماده پرتاب داریم، گفت: سعی می‌کنیم ماهواره‌های سنجشی متعددی را داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: سیاست ما در وزارت ارتباطات این است که اولویت اپراتور‌ها توسعه شبکه باشد. اگر اپراتور‌های تلفن همراه پولی دارند باید نخست به این بخش (توسعه شبکه) اختصاص دهند.

وی افزود: من نه خریدارم نه فروشنده که بخواهم خرید دیجی‌کالا از سوی همراه اول را تأیید یا تکذیب کنم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان اینکه سال گذشته در تعامل وزارت علوم با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پنجره واحد برای دانشگاه‌ها راه‌اندازی شد که تا کنون بیش از ۲۶۰ دانشگاه عضو آن شده‌اند، اظهار کرد: این اقدام مشترک در ارزیابی اتحادیه بین‌المللی مخابرات به عنوان یکی از طرح‌های برتر انتخاب شد که مایه خوشحالی و افتخار است.

زارع پور تاکید کرد: انشاءلله امسال مانند سال گذشته مسیر هوشمندسازی دولت را دنبال خواهیم کرد؛ در حال حاضر ۷۰ درصد خدمات دولت از طریق پنجره هوشمند دولت به مردم ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه ماهواره‌های متعددی در ساخت داریم و ماهواره‌هایی آماده پرتاب داریم، گفت: سعی می‌کنیم ماهواره‌های سنجشی متعددی را داشته باشیم، یعنی چند ماهواره تصویربرداری در فضای کشور داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • نامه سرگشاده سهامداران و فعالان بازار سهام به رییس مجلس
  • جزییات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد
  • جزییات واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • عرضه سهام بیواتانول باشت در بورس
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد/ اعلام جزییات
  • تسهیلات صندوق ذخیره فرهنگیان برای معلمان شاغل
  • واکنش زارع پور به خبر خرید سهام دیجی کالا توسط همراه اول
  • سهامداران عدالت بخوانند | جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد