Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان گفت: کارهای پنج تصفیه خانه در شهر های آبادان، خرمشهر، شادگان، بندر امام خمینی(ره) و ماهشهر با پیشرفت ۹۰ درصدی انجام شده که امیدواریم تا پایان امسال شاهد افتتاح ۲ تصفیه خانه باشیم.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در نشست با سمن ها و تشکل های زیست محیطی استان، با اشاره مبحث انتقال آب با در نظر داشتن اهمیت منافع استان و کشور اظهار کرد: عمل کرد ما باید به نوعی باشد که منافع و برکات ملی نسبت به منافع منطقه ای در اولویت بالاتری قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: همیشه مبنا کیفیت آب در پایین دست است و باید دقت شود اگر در هر پروژه و برنامه شرایط پایین ترین نقطه آبریز به نحوی غیر قابل زندگی باشد، آن طرح رد خواهد بود و غیر قابل اجراء است.

استاندار خوزستان در رابطه با شرایط تصفیه خانه ها ی استان افزود: به لطف خدا کارهای تصفیه خانه شرق انجام شده و با اجرای برنامه ای میان مدت کلکتور های آن نیز متصل می شوند.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: در حال حاضر این تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ۱۰۰ هزار متر مکعب میزان ورودی فاضلاب ۲۰ هزار متر مکعب را تجربه می کند و با اجرایی شدن این طرح ورودی این تصفیه خانه فاضلاب به ۸۰ هزار متر مکعب در شبانه روز افزایش پیدا می کند و به امید خدا با اعتباری که در سال ۱۳۹۹ برای توسعه و تسریع در روند تکمیل سازی این تصفیه خانه فاضلاب در نظر گرفته شده و انجام چند طرح دیگر می توان از تمام ظرفیت این تصفیه خانه استفاده نمود.

شریعتی اضافه کرد: با عملی کردن فاینانس چین برای تصفیه خانه فاضلاب غرب و وصول قسط اول آن و رفع مشکلاتی که در این مسیر به وجود آمده بود، به امید خدا در آینده ای نزدیک و با انجام توافقی مابین کارفرما و پیمانکار، عملاً می توان پروژه را شروع کرد و طبق برنامه ریزی های انجام شده ظرف مدت چهار سال باید ساخته شود.

او با اشاره به توسعه تصفیه خانه در پنج شهر استان گفت: کارهای ۵ تصفیه خانه فاضلاب دیگر نیز در شهر های آبادان، خرمشهر، شادگان، بندر امام خمینی(ره) و ماهشهر با پیشرفت ۹۰ درصدی انجام شده که امیدواریم تا پایان امسال شاهد افتتاح دو تصفیه خانه باشیم.

او با جدی شمردن بحث فاضلاب در استان و اهمیت جمع آوری فاضلاب شهری تصریح کرد: قرار است ظرف چند سال آینده پنج تصفیه خانه فاضلاب دیگر هم در شهر های بهبهان، بستان، شوش، اندیمشک و ایذه ساخته شود تا بتوان وضعیت جمع آوری فاضلاب استان را به یک استاندارد مناسب برسانیم.

استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت مناسب تالاب های استان گفت: حقابه دو تالاب اصلی استان حفظ شده و تلاش داریم تا با تلاش و پیگیری حقابه تالاب های فصلی را که در برنامه قرار دارند، هم اخذ کنیم.

شریعتی همچنین با اشاره به ملی بودن موضوع مالچ پاشی و نقش نداشتن استان در موضوعات ملی، افزود: مالچ پاشی موضوع ملی و متولی آن هم محیط زیست کشور است و در صورتی که آنها تصمیم به انجام یا عدم انجام بگیرند این اتفاق خواهد افتاد. ما در تعیین چنین سیاست گذاری هایی نقشی نداریم و این تصمیمات به تشخیص محیط زیست کشور و با توجه به میزان ضرر و نفع موضوع برای کل کشور گرفته می شود.

نماینده عالی دولت در استان در مورد حقابه کارون نیز توضیح داد: در مورد سند امنیت آب استان اقدام های فراوانی شده و تقریباً در مورد رودخانه کرخه و مارون و زهره به توافقات خوبی با وزارت نیرو رسیدیم اما با نظر وزارت نیرو در مورد سهم حقابه کارون که در سند امنیت آب استان به توافق نرسیدیم که البته این اختلاف در حد ۰.۵ تا یک درصد است، اما برای ما حیاتی است و همچنان پیگیر هستیم تا به نتیجه مناسب برسیم.

او با بیان اینکه طرح جمع آوری گازهای همراه نفت در استان به خوبی پیش می‌رود، بیان کرد: قراردادی به ارزش ۳.۲ میلیارد دلار بین هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی مارون و مناطق نفتخیز برای اجرای این طرح منعقد شده و اکنون در حال انجام است.

استاندرا خوزستان افزود: یک میلیارد دلار نیز برای جمع‌آوری فلرهای شرکت‌های نفت و گاز مارون، آغاجاری و بیدبلند(۲) اختصای یافته است که ۷۵۰ میلیون دلار از صندوق توسعه و بقیه را شرکت هلدینگ خلیج فارس تامین می‌کند.

شریعتی اضافه کرد: تقریبا عمده فلرهای نفتی به جز در شهرستان‌های مسجدسلیمان و لالی تعیین تکلیف شده، زیرا قرار است در این شهرستان‌ها یک شرکت پتروپالایش توسط بخش خصوصی احداث شود و گازهای همراه نفت به آنجا انتقال یابد.

استاندار خوزستان در پایان با اشاره به لزوم جمع آوری گازهای همراه نفت و تبدیل آن به ثروت، بیان کرد: هم اکنون صنایع پتروشیمی در ماهشهر و بندر امام با ۶۰ درصد ظرفیت و بیدبلند(۲) با ۴۰ درصد ظرفیت کار می‌کند که در صورت ایجاد حلقه واسط و انتقال گازهای همراه نفت به ظرفیت صددرصدی می‌رسند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نفت فاضلاب تصفیه خانه استانداری خوزستان سمن ها تشکل های مردم نهاد برنا خوزستان تصفیه خانه فاضلاب استاندار خوزستان گازهای همراه نفت تصفیه خانه انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۳۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر

رضا داودی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده، بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های محرومیت زدایی استان تا پایان تیرماه سال جاری افتتاح می‌شوند.

وی افزود: با بهره برداری از آنها تحول شگرفی در آبرسانی روستایی استان رقم خواهد خورد و رضایت حداکثری هم استانی‌های عزیز را در پی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و مساعدت همکاران طرح در اجرایی نمودن پروژه‌های جهاد آبرسانی تصریح کرد: در این پروژه‌ها تاکنون بیش از ۴۰۰ کیلومتر لوله گذاری اجرا شده، بیش از ۱۰ هزار مترمکعب مخزن ساخته شده و بیش از ۴۰ ایستگاه پمپاژ راه اندازی شده و یا در مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه شرف راه اندازی است.

وی ادامه داد: افتتاح این پروژه‌ها نمونه بارزی از اقدامات جهادی صورت گرفته در استان است و به همین خاطر استان کرمانشاه از جمله استان‌های پیشرو در حوزه جهاد آبرسانی در کشور محسوب می‌شود.

کد خبر 6087082

دیگر خبرها

  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • طالبان حاضر است آب را هدر بدهد اما آب به ایران نرسد | ماجرای تلخ انحراف عمدی بخش عمده‌ای از آب‌های مشترک ایران و افغانستان به سمت شوره‌زارها!
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • تحقق شعار سال و کمک به تولید، با ارتقای تصفیه خانه پرکندآباد ۲ مشهد