Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب الله خجسته پور گفت : استان سمنان بعنوان استان نخست کشور در اجرای تفاهم نامه و تطبیق تشکل ها شناخته و از سوی وزارت ورزش و جوانان مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ حبیب الله خجسته پور ، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در جلسه ی شورای توسعه و حمایت از تشکل ها که روز چهارشنبه ۲۲ مرداد ماه در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد با اشاره به پروسه ی صدور مجوز فعالیت تشکل ها و سازمانهای مردم نهاد گفت : مجوز فعالیت تشکّل ها و سازمانهای مردم نهاد از مراجع مختلف همچون وزارت کشور ، وزارت ورزش و جوان ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سازمان محیط زیست و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
.. صادر می شود که تعدد اینگونه مراجع ، موجب بروز سردرگمی برای فعالان اینگونه سازمانها می شود، لذا با توجه به مشکلات مرتبط با این مقوله ، قانون و دستوالعملی در دست بررسی و تصویب است که بر اساس آن صدور مجوز فعالیت تشکل ها و سازمانهای مردم نهاد بصورت واحد و از سوی یک مرجع انجام خواهد شد
خجسته پور اضافه کرد: تا پیش از تصویب نهایی این طرح و بر اساس تفاهم نامه ی منعقده میان وزارت کشور و وزارت ورزش و جوانان مقرر شد تا مجوز تشکل های جوان محور مورد تایید وزارت ورزش و جوانان جوانان با امضای استاندار و توسط وزارت کشور صادر گردد که در این خصوص استان سمنان ، بعنوان استان پیشگام و نخست کشور مطرح می باشد.‌
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در ادامه با ذکر این نکته که در جلسه ی امروز مجوز فعالیت ۱۳ سازمان مردم نهاد استان در حوزه ی جوانان با تایید نهایی استاندار سمنان به مدیران این سمن ها ارائه گردید ، گفت : پرونده ی ۴۰ موسسه ی دیگر نیز در مراحل نهایی بوده و بزودی مجوز فعالیت این موسسات نیز صادر خواهد شد.
خجسته پور اظهار امیدواری کرد با تصویب طرح تعیین مرجع واحد برای صدور فعالیت سازمانهای مردم نهاد ، شاهد انسجام و رشد اینگونه مراکز در سطح کشور و استان باشیم .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سازمانهای مردم نهاد وزارت ورزش مجوز فعالیت خجسته پور تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۳۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی/۶۰ نفر استخدام شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد ملی نخبگان، مریم کارگر نجفی معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو گفت: رویکرد ما بهره گیری هر چه بیشتر از توان نخبگان در مجموعه های وزارت نیرو است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر از حدود ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان فعال در کشور بیش از هزار شرکت در حوزه وزارت نیرو فعال هستند که زمینه فعالیت ۸۰ درصد از این شرکت ها نیز در حوزه برق است.

کارگر نجفی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وزارت نیرو در دولت سیزدهم توفیقات خوبی داشته است، اظهار کرد: عمده این موفقیت در گذر از پیک تابستان ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در حوزه آب و برق خود را نشان داد.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو از اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی در زیر مجموعه های وزارت نیرو خبر داد و گفت: در این راستا تا کنون ۶۰ نفر جذب شده اند و فرآیند جذب ۱۲۶ نفر نیز در حال انجام است.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو به سرعت گرفتن جهاد آبرسانی به روستاها در کشور اشاره کرد و گفت: رکورد زنی در کاهش اجرای پروژه‌ها از نظر زمانی، از دیگر موفقیت های وزارت نیرو در دولت سیزدهم است. همچنین وزارت نیرو در حوزه نظام بهره وری طی ۲ سال گذشته رتبه برتر را در جشنواره شهید رجایی کسب کرده است.

شایان ذکر است، به منظور تحول در دستگاه‌های اجرایی و ارتقا نظام حکمرانی کشور، طرح جذب نخبگان و استعدادهای برتر علاقه‌مند به فعالیت در دستگاه‌های دولتی به همت بنیاد ملی نخبگان اجرایی می‌شود، در این طرح نخبگان و استعدادهای برتر شناسایی و برای اشتغال به دستگاه‌های اجرایی معرفی می‌شوند.

شناسایی مشمولان این تسهیل، بر اساس آخرین مدرک تحصیلی، امتیاز حاصل از فعالیت‌های نخبگانی و تأیید کارگروه تخصصی انجام می‌شود.

متقاضیان در صورت کسب حداقل امتیاز لازم (بر اساس آخرین مدرک تحصیلی) و احراز سایر شرایط، از مزایای این تسهیل بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 6085062 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • کسب رتبه نخست عملیات ثبت نام تمتع کشور توسط حج و زیارت استان سمنان
  • اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی توسط وزارت نیرو
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • آغاز یک مدل جدید در مسکن ملی
  • اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی/۶۰ نفر استخدام شدند
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد شهرستانی در چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد در شهرستان‌ها