Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی سرخیلی فعال فرهنگی ساکن جزیره قشم پیرامون اکران فیلم‌های جشنواره مردمی فیلم عمار در جزیره قشم در سخنانی گفت: نحوه آشنایی ما با جشنواره مردمی فیلم عمار به این صورت بود که حدود پنج سال گذشته تعدادی از آثار این جشنواره فیلم به دست ما رسید و آن‌ها را تماشا کردیم. سپس در یک نوبت این فیلم‌ها را در سطح مدارس و حوزه‌های علمیه جزیره قشم اکران کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در سال‌های بعد به دلیل مشغله‌های کاری و فعالیت نفرات جایگزین، ارتباط کمتری با جشنواره عمار داشتم تا امسال که یکسری از فیلم‌ها توسط آقای بهنیا رابط استان هرمزگان به دستم رسید. وقتی متوجه بالا رفتن کیفیت فیلم‌ها و اثربخشی آن‌ها به خصوص در بخش داستانی شدم وظیفه خودم دیدم که مجدداً کار اکران فیلم‌ها را در جزیره قشم پیگیری کنم.

این فعال فرهنگی ساکن جزیره قشم ادامه داد: بر همین اساس مجدداً از طریق نهاد‌های مختلف از جمله سپاه، منطقه آزاد کیش و سازمان تبلیغات اسلامی کار اکران فیلم‌های جشنواره مردمی فیلم عمار را پیگیری کردم. این تلاش‌های من همزمان با شیوع بیماری کرونا در کشور و جهان شد که این موضوع مشکل بزرگ و مهمی برای اکران کار ما بود، زیرا هیچ مقام و مسئولیحاضر به همکاری در برگزاری چنین برنامه‌های اکران فیلمی نبودند.

سرخیلی خاطرنشان کرد: با توجه به تمامی برنامه‌ریزی‌ها و جلسه‌هایی که در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار کردیم و هماهنگی‌هایی که با دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار در تهران انجام دادیم، شیوع بیماری کرونا در کشور کار ما را در مسیر اکران این فیلم‌ها در جزیره قشم با مشکل روبرو کرده بود؛ بنابراین به ناچار به اکران خانگی روی آوردیم. اکران فیلم‌ها در خانه‌ها آغاز شد، ولی چگونگی برگزاری این اکران‌های فیلم در منازل خیلی برای ما راضی کننده نبود. به همین دلیل به دنبال برگزاری برنامه‌های اکران در خارج از منازل بودیم.

وی یادآور شد: در نهایت شاهد اجرای طرحی آزمایشی با عنوان «از عید قربان تا غدیر» در همین محدوده زمانی و در معاونت فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد قشم بودیم که در منطقه ساحلی به صورت «اتوسینما» برگزار شد. در قالب این طرح قرار بود هرشب یک فیلم سینمایی برای مردم اکران شود. ما هم که دیدیم اکران فیلم‌های سینمایی فرصت بسیار مناسبی برای نمایش فیلم‌های جشنواره عمار است؛ با آقای شیخ‌زاده معاون گردشگری قشم صحبت کردیم تا فیلم‌های این جشنواره قبل از اکران فیلم‌های سینمایی پخش شوند.

سرخیلی عنوان کرد: بعد از برگزاری جلسه و انجام توافق با آقای شیخ‌زاده موفق شدیم فیلم‌های داستانی در موضوع سبک زندگی از جمله «مادر»، «تک فرزندی»، «کارتابل»، «سر ساعت ۸»، «بدهی»، «برادری» و «چشمهایت را ببند» که بیشتر این فیلم‌ها بین ۲ تا ۱۰ دقیقه زمان داشت را به صورت پیش اکران و قبل از نمایش فیلم‌های سینمایی، پخش کنیم.

وی اظهار داشت: در قالب طرح «اتوسینما» هرشب تعداد ۴۰ خودرو، یعنی ۴۰ خانواده در این اکران فیلم‌ها حضور داشتند و بیشترین اقشاری که به تماشای فیلم‌ها نشستند خانواده‌ها و جوانان بودند.
   این فعال فرهنگی ساکن جزیره قشم تصریح کرد: در حال حاضر مشغول جمع‌آوری بازخورد‌ها و نظرات مردم و مخاطبان درباره این نوع اکران هستیم که خداروشکر تا به حال بازخورد‌های خوبی به دست ما رسیده است. البته هم اکنون منطقه آزاد پیگیر این قضیه است که می‌تواند بعد از این اعیاد برنامه «اتوسینما» را ادامه بدهد یا خیر.
سرخیلی خاطرنشان کرد: در قالب این طرح حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از این سینمای ۲ ساعته در اختیار ما و فیلم‌های جشنواره بود و باقی زمان هم فیلم‌های سینمایی پخش شده است. البته ما پیگیر این هستیم که بتوانیم در آینده سهم فیلم‌های جشنواره را در این سینما بیشتر کنیم تا بتوانیم فیلم‌های بلندتر و حتی مستند را هم در این «اتوسینما» اکران کنیم.

وی در پایان سخنان خود، گفت: سازوکار «اتوسینما» به این شکل است که فیلم را بر روی یک ویدئو پروژکتور بزرگ می‌اندازند و صدای فیلم هم توسط یک موج رادیویی مشخص از رادیوی ماشین‌ها پخش می‌شود. در «اتوسینما» خط کشی‌هایی انجام شده که ماشین‌ها مرتب و با فاصله مناسب در کنار هم قرار می‌گیرند و با خانواده به تماشای فیلم‌ها می‌پردازند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر ویروس کرونا اکران فیلم جشنواره مردمی فیلم عمار فیلم های سینمایی فیلم های جشنواره اکران فیلم اکران فیلم ها جزیره قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۳۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • فوتسال ایران راهی جام جهانی شد | جشنواره گل شاگردان شمسایی و صعود به جام جهانی
  • تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد
  • عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند
  • «پرویز خان» راهی اکران آنلاین شد
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد