Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت کشور را در سخت‌ترین تحریم‌ها اداره می‌کند، جهان مقابل قانون شکنی بین المللی آمریکا بایستد، مجلس به وزیر پیشنهادی صنعت رای اعتماد نداد، آمادگی کامل بهداشت و درمان ارتش برای مقابله با هر تهدیدی برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، دولت کشور را در سخت‌ترین تحریم‌ها اداره می‌کند، جهان مقابل قانون شکنی بین المللی آمریکا بایستد، مجلس به وزیر پیشنهادی صنعت رای اعتماد نداد، آمادگی کامل بهداشت و درمان ارتش برای مقابله با هر تهدیدی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۲۲ مردادماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت کشور را در سخت‌ترین تحریم‌ها اداره می‌کند

حجت الاسلام «حسن روحانی» در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: ما کشور را در شرایط اعمال سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ اداره می‌کنیم. شرایط ما شرایط عادی نیست بلکه شرایطی است که دشمنان فکر می‌کردند ما ظرف چند ماه قدرت تاب آوری نخواهیم داشت.

رییس جمهوری گفت: امروز دو سال و نیم است که در برابر این تحریم و فشار اقتصادی تروریستی، دولت و ملت در کنار هم پابرجا ایستاده‌اند و راه خود را ادامه می‌دهند البته میدان جنگ مشکلاتی هم دارد، در میدان جنگ زخمی شدن و شهادت هم وجود دارد.

او افزود: آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و ارتجاع منطقه فکر کرده بودند با تحریم سال ۹۷ از لحاظ اقتصادی کشور ما را دچار بحران می‌کنند و این بحران اقتصادی به بحران اجتماعی و امنیتی تبدیل می‌شود، اما در هرسه مرحله ناموفق بودند.

رئیس‌جمهور گفت: ما نباید در زمین دشمن بازی کنیم، دشمن می‌خواهد بگوید که در زمینه اعمال فشار‌های اقتصادی به ما موفق بوده است. اگر آمار رشد اقتصادی دولت با نفت را در سال‌های اخیر مقایسه کنیم، رشد ۱۴ درصد هم داشتیم و به طور متوسط ۵ درصد رشد اقتصادی با نفت داشتیم.

او افزود: وقتی نفت تحریم می‌شود رشد اقتصادی منفی می‌شود و وقتی که این‌ها را کنار هم می‌گذاریم و می‌گوییم دولت رشد اقتصادی مثبت نداشته غلط است. ما تا سال ۹۷ که این تحریم شدید نبوده با رشد متوسط هفت درصد کشور را اداره کردیم.

 

جهان مقابل قانون شکنی بین المللی آمریکا بایستد

«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در یادداشتی که امروز چهارشنبه در روزنامه گلوبال تایمز چین منتشر شد نوشت: جهان مقابل قانون شکنی بین المللی آمریکا بایستد. در یادداشت وزیر خارجه ایران آمده است: آنچه ما در ایران - که هدف شرورانه‌ترین و کورترین تحریم‌ها قرار گرفته‌ایم - از رژیم فعلی ایالات متحده مشاهده کرده ­ایم کاملاً واضح است، «این دولت هیچ چشم ­انداز روشنی برای آینده جامعه جهانی ندارد».

سرسختی و غیرقابل پیش‌بینی بودن ایالات متحده هیچ ارتباطی با اجرای ماهرانه تئوری بازی‌ها ندارد رژیم فعلی در واشنگتن، صرف نظر از سوء مدیریت COVID۱۹  در کشور خود یا تضعیف نمودن صلح و ثبات در خارج از کشور، هیچ برنامه واقعی ندارد، مگر اینکه کورکورانه به تمام کسانی که حامی حاکمیت قانون ‌هستند حمله کند.

نحوه برخورد ایالات متحده با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد که تایید کننده - و تفکیک ناپذیر از - برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، که معمولاً با عنوان توافق هسته‌ای ایران شناخته می‌شود، در این زمینه یک مثال روشن است.

در ژوئیه سال ۲۰۱۵ میلادی، ایران، ایالات متحده، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان با هدف رفع هرگونه نگرانی در مورد ماهیت منحصراً صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران و در عین حال رهایی مردم ایران از تحریم‌های غیرانسانی و ناعادلانه، به توافق مهمی دست یافتند. به‌عنوان بخشی از تعهدات ذیل برجام، ایالات متحده و نیز سایر کشورهای امضاء کننده، به­ طور مشترک بانی قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد شدند، که برجام جزء لایتجزای آن است و تمام ۹۰ صفحه آن به قطعنامه پیوست شده است، بنابراین قطعنامه برجام را به مثابه حقوق بین‌الملل تثبیت می‌کند با این حال، در ماه مه سال ۲۰۱۸ دولت ایالات متحده اعلام کرد که به‌طور یک جانبه تصمیم به «متوقف کردن مشارکت» در برجام گرفته ­است.

 

مجلس به وزیر پیشنهادی صنعت رای اعتماد نداد

در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه 22 اردیبهشت و پس از اجتماع نظر مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی صنعت و همچنین سخنان وزیر پیشنهادی نمایندگان با 104 رای موافق، 140 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 254 رای با وزیر پیشنهادی صمت مخالفت کردند و بدین ترتیب مجلس به وزیر پیشنهادی رییس جمهور برای این وزارتخانه رای اعتماد نداد.

 

محمد باقر قالیباف از پایان رای گیری گفت: از رییس جمهور خواهش می کنم هرچه سریع تر فرد مورد نظر برای وزارت صنعت را معرفی کنند تا این وزارتخانه بدون سرپرست نباشد.

 

مرگ و میر ۱۰ درصدی کرونا از شش هزار بستری در بیمارستان های ارتش/ چهار شهید مدافع سلامت در ارتش

امیر دریادار دوم مصطفی مداح در مراسم بهره برداری از سامانه های متحرک درمانی و انتقال بیمار در دانشگاه علوم پزشکی ارتش با اشاره به خدمات بهداشتی و درمانی ارتش از ابتدای شیوع کرونا در دنیا و کشور گفت: بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران با هوشیاری تمام از ابتدای شیوع این ویروس در کشور با هوشیاری تمام نسبت به ایجاد قرارگاه پدافند زیستی و ارایه خدمات مورد نیاز در این زمینه اقدام کردند که البته این اقدامات با فرمان رهبر انقلاب و تاکید ایشان در ارایه خدمات بهداشتی و درمانی پررنگ تر شد و به طور هماهنگ با مجموعه های کشوری و ستاد کل نیروهای مسلح و کمیته قرارگاه پدافند زیستی امام رضا (ع) ادامه یافت.

 

رییس اداره بهداشت، درمان، آموزش و امداد ارتش با اشاره به خدمات ارتش در مبادی شهرها و پاکسازی مناطق کشور در مقابله با شیوع کرونا افزود: در مجموع 38 بیمارستان ارتش در کشور به ارایه خدمات بهداشتی و درمانی می پردازند که دو سوم از این آمار به ارایه خدمات کرونا می پردازند.

 

امیر مداح افزود: در اهواز، رشت و خرم آباد صددرصد خدمات بیمارستان های ارتش به کرونا اختصاص یافته است و در تهران نیز از روز اول بیمارستان هاجر به شکل صددرصدی به کرونا اختصاص دارد.

 

آمادگی کامل بهداشت و درمان ارتش برای مقابله با هر تهدیدی

امیر دریادار «حبیب الله سیاری» در بازدید از سامانه های متحرک درمانی و انتقال بیمار و کارگاه تولید الکل و مواد ضد عفونی کننده دانشگاه علوم پزشکی ارتش گفت: اقدامات گسترده در جهت مبارزه با شیوع بیماری از کرونا از ابتدای شیوع این بیماری در کشور تاکنون آغاز شده است و بهترین شرایط بهداشتی و درمانی در نیروهای چهارگانه ارتش وجود دارد.

 

معاون هماهنگ کننده ارتش خاطرنشان کرد: امروز وضعیت بسیار خوبی در ارتش حاکم است و امیدواریم شرایط از این بهتر هم بشود.

 

دریادار سیاری خاطرنشان کرد: ارتش با قدرت برای خدمت به مردم و مقابله با ویروس کرونا به میدان آمده و خدماتی بهداشتی و درمانی بسیار خوبی را به مردم ارایه می کند.

 

وی گفت: این خدمات همچنان ادامه دارد و نیروهای مسلح با تمام توان به میدان آمده اند تا باری از دوش مردم بردارند. دانشگاه علوم پزشکی ارتش خدمات شایسته ای را در خصوص این بیماری ارایه کرده است.

 

دریادار سیاری افزود: این دانشگاه وظیفه خطیری در تربیت کادر درمانی و بهداشتی برای ارایه خدمات درمانی و بهداشتی به ارتش و جامعه بر عهده دارد./

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار سخت ترین تحریم ها بهداشتی و درمانی ایالات متحده ارایه خدمات رشد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۳۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست برنامه‌های هفته سلامت تویسرکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان در نشست آغاز هفته سلامت با اعلام اینکه روزانه تا ۳۰ هزار انواع خدمت در شبکه بهداشت و درمان به مردم ارائه می‌شود، گفت: پارسال، بیش از ۱۶ هزار نفر از خدمات واحد مامایی بهره‌مند شدند.

حسن یعقوبی افزود: پارسال هزار و ۳۰۰ مشاوره در زمینه‌های سلامت روان، فرزندآوری و مهارت‌های زندگی زیرنظر مرکز جامع خدمات درمانی شهید مدنی شهرستان تویسرکان ارائه شد.

دیگر خبرها

  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • بنیامین نتانیاهو: با تحریم گردان اسرائیلی مقابله می‌کنیم
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • طعنه سنگین فرمانده ارشد ارتش به ماجرای ریزپرنده های اسرائیلی در اصفهان
  • حادثه اصفهان به قدری کوچک است که در بُعد نظامی قابل مطرح شدن نیست + فیلم
  • نشست برنامه‌های هفته سلامت تویسرکان
  • کاهش رشد جمعیت متوقف شده است/ تولید نان با آرد کامل در بیش از ۱۸۰۰ نانوایی/ بررسی مالیات بر دخانیات در مجلس/ آغاز تزریق واکسن پنوموکوک و روتاویروس در کشور
  • دبیرخانه بیماری‌های غیر واگیر راه اندازی می‌شود | عرضه نان کامل در ۱۸۰۰ نانوایی
  • آمبولانس دریایی در جزیره خارگ راه‌اندازی می‌شود
  • اجرای موفق طرح ملی پایش مراکز درمانی کشور در تعطیلات نوروز