Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی(عطوفت) از افزایش آمار ابتلا به سرطان سینه در میان زنان این استان خبر داد.

حمید حریری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه تاکنون در این انجمن برای 533خانم مبتلا به سرطان سینه تشکیل پرونده شده است، گفت: در حال حاضر 480 نفر از این تعداد در قید حیات بوده و آن ها در حال طی کردن مسیر درمان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی سال جاری برای 119 نفر در این انجمن تشکیل پرونده شده است که 71 نفر از آن زن بوده و از این تعداد 24 نفر مبتلا به سرطان سینه بوده اند.

حریری با ابراز نگرانی از افزایش تعداد زنان مبتلایان به سرطان سینه در استان ادامه داد: به راحتی می توان از بروز این بیماری و گسترش آن جلوگیری کرد.

وی بر خودآزمایی زنان در منزل و همچنین انجام آزمایشات غربالگری و ماموگرافی تاکید کرد و گفت: با انجام این اقدامات می توان تا اندازه خیلی زیادی از بروز این بیماری پیشگیری کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید در این استان دستگاه های ماموگرافی وجود دارد، افزود: باید بر تعداد این دستگاه ها به خصوص در بخش درمانی دولتی افزوده شود تا همه مردم توان انجام آن را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هزینه درمان در بخش خصوصی بالا است و تعدادی از مردم توان مراجعه به بخش خصوصی را ندارند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی(عطوفت) تصریح کرد: در حال حاضر در این انجمن برای خانم 25 ساله مبتلا به سرطان سینه نیز تشکیل پرونده شده است.

وی بیان کرد: متاسفانه خراسان شمالی در بروز برخی از سرطان ها همچون سرطان مری پیش تاز است و مردم نیز باید به سلامتی خود و راه های پیش گیری از ابتلای به آن توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سرطان سینه خراسان شمالي سرطان سینه خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۳۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ ابوالحسن نجفی دراولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال جدید افزود: دستگیری متهمان ۲۱ درصد در مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.
وی گفت: ۲ هزار و ۳۶۳ معتاد متجاهر دستگیر و به مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ و تبصره ۲ ماده ۱۵ سپرده شدند.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان در ادامه گفت: همچنین پارسال هزار و ۱۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شد که ۶ درصد در مقایسه با سال ۱۴۰۱ کاهش داشت.

دیگر خبرها

  • تغییر دستور کار مقاومت در جبهه شمالی؟ / بررسی معنای افزایش تنش و درگیری میان حزب الله و رژیم صهیونیستی
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کوراش قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی زنان
  • افزایش ۳۷ درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • طرح نظارتی بازار نورزو و رمضان در خراسان شمالی به پایان رسید
  • مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد