Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-29@14:34:02 GMT

مبنای جدید تعیین سقف مهریه

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۳۹۸۹

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره تهیه طرحی برای ساماندهی «امور مهریه» گفت: به دنبال آن هستیم تا مبنای محاسبه مهریه، میزان دستمزد کارگر در نظر گرفته شود. ناطقان:  عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تهیه طرحی درباره ساماندهی «امور مهریه» از سوی جمعی از نمایندگان خبر داد و گفت: بر اساس این طرح بناست مبنای محاسبه مهریه، میزان دستمزد کارگر در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 سید جواد حسینی‌کیا، از تهیه طرحی درباره ساماندهی امور مربوط به مهریه زوجین از سوی جمعی از نمایندگان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۵۰ امضاجمع‌اوری شده است و به زودی به صحن ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح به منظور حمایت از خانواده، تهیه شده است، افزود: به دنبال آن هستیم تا مبنای محاسبه مهریه، میزان دستمزد کارگر در نظر گرفته شود.

حسینی‌کیا تصریح کرد: در این طرح پیشنهاد پنج الی شش هزار روز از مزد کارگر را در نظر گرفتیم و این بدین معناست که اگر دستمزد یک کارگر روزی ۷۰ هزار تومان - دستمزد روزانه یک کارکر براساس نظام کار تقریبا ۷۰ هزار تومان است - باشد، این رقم ضرب در پنج هزار روز شود و نهایتاً میزان مهریه ۳۵۰ میلیون محاسبه خواهد شد بنابراین قاضی می‌تواند تا ۳۵۰ میلیون تومان فرد را زندانی کرده و بیش از آن را خیر.
منبع: تابناک برچسب ها: مبنا ، مهریه ، ناطقان ، کارگر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مبنا مهریه ناطقان کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۳۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستمزد ۱۴۰۳ کارگران را فقیرتر و ناتوان تر کرد

عضو هیات مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران در خصوص تعیین دستمزد و ابلاغ آن گفت: با توجه به عدم رعایت قانون و اختلاف بوجود آمده درآمد با هزینه زندگی ، بازهم سفره کارگران کوچک تر از گذشته شد.   به گزارش عصر خبر، محمد رضا تاجیک افزود :دولت با عدم رعایت سه جانبه گرایی و نادیده گرفتن سبد معیشت ،بصورت کاملا یکطرفه دستمزد را تعیین کرد و تعیین دستمزد با عدم رعایت قانون، بصورت بدعتی بد میتواند اثرات مخربی را برای سال های آتی بجا بگذارد.   رییس مجمع نمایندگان کارگری استان تهران خاطر نشان کرد: این رفتار باعث میشود در سال های آتی دیگر نتوانیم به اجرای قانون امیدوارم باشیم و این رفتار بعنوان الگویی بد در سالیان متمادی به ماندگار می ماند.   این فعال کارگری افزود : منظور از افزایش دستمزد این است که قدرت خرید کارگران بالا رود. با ابلاغ دستمزد سال۱۴۰۳ ، کارگران نسبت به گذشته فقیر تر و ناتوان تر شده اند.   نماینده سابق کارگران در شورای عالی کار گفت: گروه کارگری بارها در جلسه تعیین دستمزد عنوان کرده است که در صورتی که قیمت ها به گذشته برگردد کارگران بدنبال افزایش دستمزد نیستند ولی متاسفانه تورم روزافزون و افسار گسیخته افزایش ها را بی اثر و کارگران را شرمنده خانواده نموده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دستمزد ۱۴۰۳ کارگران را فقیرتر و ناتوان تر کرد
  • حق بیمه کارگران در سال جاری چگونه محاسبه می‌شود؟
  • حق بیمه کارگران در سال ۱۴۰۳ مشخص شد
  • حقوق کارگران دوباره افزایش پیدا می‌کند؟
  • آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار درباره دستمزد کارگران
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار درباره دستمزد کارگران، بزودی
  • بخشنامه دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟
  • (ویدیو) وزیر کار: کارگرِ کارگران هستیم
  • حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟ + جزئیات و جدول حقوق