Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی از ظهر دیروز تا امروز ۲۲ مرداد ، 2 هزار و ۵۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۸۹ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۳۳ هزار و ۶۹۹ نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۹۸۸ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۲۹۰ هزار و ۲۴۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

لاری گفت: ۳۹۴۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی، تا کنون دو میلیون و ۷۶۳ هزار و ۲۲۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی در توضیح استان‌های در وضعیت قرمز کرونا گفت: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری همچنین درباره استان‌های در وضعیت هشدار گفت: استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت در توضیح وضعیت استان اصفهان گفت: اصفهان از جمله استان‌هایی بود که در ابتدای شیوع بیماری در کشور خیز بسیار شدیدی را در موارد ابتلا و بستری تجربه کرد. از فروردین ماه تعداد موارد ابتلا و بستری به تدریج رو به کاهش رفته و در هفته اول خردادماه به کمترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسید. اما متاسفانه علیرغم توصیه‌های اکید بهداشتی، از نیمه خرداد ماه نمودار ابتلا و بستری در این استان مجددا روند صعودی گرفت؛ به طوری که شاهد رشد ۲۵ درصدی موارد ابتلا و بستری در استان اصفهان طی شش هفته گذشته هستیم.

وی ادامه داد: اگرچه به نظر می‌رسد توجه بیشتر به رعایت پروتکل‌ها و افزایش میزان استفاده از ماسک توسط مردم اصفهان موجب شده شیب صعودی موارد ابتلا و بستری طی روزهای اخیر تا حدی مهار شود، اما هنوز ممارست و پایبندی بیشتر به رعایت پروتکل ها در این استان ضروری است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، در حال حاضر ۱۱ شهرستان در استان اصفهان در وضعیت قرمز و پنج شهرستان در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند و در شهرستان‌های پرجمعیت و پرتردد این استان مانند شهرستان‌های اصفهان، خمینی شهر، شهرضا، مبارکه، شاهین شهر و ... وضعیت بیماری حساس‌تر و شکننده‌تر است.

وی با اشاره به معرفی اماکن متخلف در رعایت پروتکل‌ها به مراجع قضایی و از جمله اماکن تهیه و توزیع غذا، گفت: طی هفته گذشته ۵۴ مورد از اماکن متخلف پملب شدند.

لاری درباره میزان استفاده از ماسک در استان اصفهان نیز گفت: میزان استفاده از ماسک توسط مردم در اماکن عمومی ۷۸ درصد، متصدیان اصناف ۶۵ درصد، در وسایل حمل و نقل عمومی ۷۰ درصد است.

وی ابراز امیدواری کرد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده جدی‌تر از ماسک ضمن توقف روند صعودی بیماری در این استان، شاهد کاهش روند ابتلا و بستری باشیم.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: کرونا علیرغم تمام ناامنی و اختلالی که در زندگی بشر ایجاد کرده، اما فرصتی است برای یادگیری و افزایش تاب آوری و تلاش در جهت ساختن جامعه ای سالم‌تر. امیدواریم با تقویت عزم و اراده خود در رعایت پروتکل‌های سه گانه بهداشتی یعنی فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک، شاهد شکست زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم.

انتهای پیام/

20 / 20 سخنگوی وزارت بهداشت سیماسادات لاری کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سخنگوی وزارت بهداشت کرونا سخنگوی وزارت بهداشت موارد ابتلا و بستری استفاده از ماسک رعایت پروتکل ها استان اصفهان قرار دارند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۴۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف سرنخ های جدید برای شناسایی بیماری‌های خودایمنی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دانشمندان در تحقیقات اخیر دریافتند یک مجموعه نانویی ممکن است به درمان بیماری‌های خودایمنی کمک کند. محققان «دانشگاه دوک»،  سرنخ‌هایی برای چگونگی بروز بیماری‌های خود ایمنی پیدا کردند و دریافتند DNA متصل به ذرات کوچک موجود در جریان خون، مقصر احتمالی است که در بسیاری از بیماری‌های خود ایمنی به ویژه «لوپوس اریتماتوز سیستمیک»  دیده می‌شود که در درجه اول زنان جوان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و می‌تواند باعث آسیب به کلیه شود. محققان راهی برای آزمایش چگونگی تعامل این ذرات با سیستم ایمنی بدن ایجاد کردند و با استفاده از ذرات ریز در اندازه‌های مشخص و اتصال رشته‌های DNA با طول‌های خاص به آنها و قرار دادن این ساختار در معرض مجموعه های حاصل از سلول‌های ایمنی ، درک اساسی  از  بیماری‌های خودایمنی را افزایش دادند . محققان مسیر سلولی که باعث پاسخ آسیب‌زا به این ذرات هیبریدی می‌شود را شناسایی کردند و نشان دادند DNA محصور به سطوح نانوذرات،  از تخریب توسط آنزیم‌ها محافظت می‌شود. DNA معمولاً درون هسته سلول است  هنگامی که سلول‌ها می‌میرند یا توسط ویروس‌ها و باکتری‌ها مورد حمله قرار می‌گیرند، اغلب وارد جریان خون می‌شوند که به آنها “DNA بدون سلول” گفته می‌شود و عمر کوتاهی داشته و به سرعت تجزیه می‌شوند، اما در بعضی از افراد و موقعیت ها، این رشته‌ها می‌تواند مدت زمان طولانی تری دوام داشته باشند. محققان نشان دادند که سطح بالای DNA بدون سلول با شدت علائم لوپوس ارتباط دارد. محققان معتقدند آنزیم‌ها ممکن است به DNA دسترسی پیدا نکرده باشند تا آنها را از بین ببرند اما . نتایج نشان داد که ماکروفاژ‌ها با تولید نشانه های (سیگنال‌های)  التهابی برای سایر سلول‌ها، به مجموعه های ذرات DNA پاسخ می‌دهند، که این موضوع مشخصه بسیاری از بیماری‌های خود ایمنی است.  

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت هنرمند پرسولیسی که در بیمارستان بستری شد
  • کشف سرنخ های جدید برای شناسایی بیماری‌های خودایمنی
  • آخرین وضعیت رضا داوودنژاد در بیمارستان
  • سعید راد در بیمارستان بستری شد؛ بیماری سعید راد چیست؟
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • وضعیت همراهان بیماران بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود
  • وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود
  • نامه معاون دادستان کل برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی
  • وضعیت همراهان بیماران بستری را تعیین تکلیف کنید