Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-25@10:00:23 GMT

آیا قرارداد شیخ دیاباته با استقلال، ترکمانچای است؟

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۴۰۷۴

آیا قرارداد شیخ دیاباته با استقلال، ترکمانچای است؟

منتشر شدن بندهای قرارداد شیخ دیاباته، به خبر روز فوتبال ایران تبدیل شده است.

بررسی بندهای قرارداد شیخ دیاباته و البته مبلغی که در قرارداد این بازیکن ذکر شده، این سوال را در ذهن همه به وجود می آورد که آیا قرارداد این بازیکن با استقلال ترکمانچای است یا نه؟

به گزارش طرفداری، صبح امروز بود که فارس قرارداد شیخ دیاباته و بندهایی که در آن وجود دارد را ریز به ریز منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 موضوعی که خیلی زود به یک خبر جنجالی در فوتبال ایران تبدیل شد.

اما سوالی که بعد از انتشار قرارداد دیاباته به وجود می آید این است که آیا واقعا مبلغ قرارداد این بازیکن غیر معقول است؟ برای پاسخ دادن به این سوال بد نیست نگاهی به کارنامه این بازیکن بیندازیم.

نرخ گلزنی به دقایق بازی شیخ دیاباته در سری آ

شیخ دیاباته دو فصل پیش برای باشگاه بنونتو ایتالیا بازی می کرد و در مدتی که دراین کشور بازی کرد، از لحاظ نرخ گلزنی نسبت به دقایق بازی، حتی بالاتر از کریستیانو رونالدو که یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال محسوب می شود، بهترین بازیکن سری آ بود. او در این مدت در 11 بازی، 8 گل برای تیمش به ثمر رسانده که یک رکورد فوق العاده برای این بازیکن محسوب می شود.

آمار خوب دیاباته در الامارات

دیاباته فصل گذشته با باشگاه الامارات قرارداد امضا کرد و در این تیم هم در 19 بازی 10 گل زد که بازهم آمار بسیار خوبی محسوب می شود.

تقریبا همه می دانند که اگر اعتبار استراماچونی نبود، دیاباته هرگز حاضر نمی شد پیشنهاد استقلال را آن هم با دستمزد پایه 550 هزار دلار که قیمت یک بازیکن معمولی خارجی در فوتبال ایران است، قبول کند. به همین دلیل، مدیران استقلال مجبور شدند بندهایی در قرارداد او قرار بدهند تا این بازیکن راضی به عقد قرارداد شود.

سوال اصلی این است که قرارداد این بازیکن با این آپشن ها چقدر می شود؟ دیاباته تا بدین جای کار 10 گل (بدون احتساب پنالتی ها) در لیگ برتر زده و تا حالا 100 هزار دلار آپشن خود را فعال کرده است. استقلال دو پیروزی آسیایی هم با استقلال کسب کرده و 100 هزار دلار دیگر هم به جیب زده است.

با این شرایط حتی اگر استقلال بتواند 4 بازی دیگر باقی مانده از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیای خود را هم ببرد، در بهترین حالت 200 هزار دلار دیگر نصیبش می شود و حداقل سایر آپشن ها در این فصل به او تعلق نخواهد گرفت.

یک جمع و تفریق ساده نشان می دهد قیمت دیاباته در این فصل از یک میلیون دلار تجاوز نمی کند که نگاهی به خارجی های لیگ برتر نشان می دهد این مبلغ چندان هم مبلغ بالا و عجیبی نیست.

بد نیست بدانید مدیران وقت حاضر بودند به مامه تیام برای سال دوم قراردادش یک میلیون دلار پرداخت کنند. اگرچه او یک بازیکن بی نظیر در خط حمله استقلال بود اما به هیچ عنوان کارنامه دیاباته را در دوران فوتبالش نداشت. در واقع طبق قرارداد استقلال با تیام او تحت هر شرایطی این رقم را دریافت می کرد اما دیاباته اگر بتواند یک استاندارد مشخص در گلزنی از خود نشان دهد، قراردادش به یک میلیون دلار می رسد.

از طرف دیگر در همین فوتبال ایران قرارداد بازیکنی مثل جونیور براندائو با پرسپولیس 550 هزار دلار بوده است. بازیکنی که در مدت حضور در ایران نشان داد از مهارت های ابتدایی فوتبال بی بهره است.

حالا بد نیست قرارداد شیخ دیاباته را با کی روش استنلی، بازیکنی که اگرچه در فوتبال ایران جواب داده اما هرگز در دوران فوتبالش کارنامه درخشانی نداشته مقایسه کنید. او برای فصل جدید با سپاهان بدون آپشن و بدون هیچ پیش شرطی قرارداد 800 هزار دلاری امضا کرده است.

این ها مسائلی است که نشان می دهد قرارداد دیاباته با استقلال بر پایه منطق بسته شده است. اگرچه بالا رفتن قیمت ارز کار پرداختی به او را بسیار سخت می کند.

همچنین بخوانید:

رونمایی از قرارداد شیخ دیاباته با استقلال / آپشن هایی که ببر سیاه را در ایران نگه داشت

 

 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: قرارداد شیخ دیاباته قرارداد این بازیکن فوتبال ایران هزار دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۴۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماشاربپوف بدون هماهنگی با نکونام از ایران رفت!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پس از پایان بازی با شمس آذر، جلال الدین ماشاریپوف هافبک ازبکستانی استقلال، تهران را ترک کرد و برای مدت کوتاهی راهی دبی شد. البته این سفر در حالی صورت گرفت که جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال در جریان قرار نداشت و ظاهراً با او پیرامون این مسئله هماهنگ نشده بود!

به گزارش خبرورزشی، مربیان استقلال مدعی‌اند که حتی نمی‌دانند پاسپورت بازیکن ازبکستانی این تیم در داخل ساختمان باشگاه قرار داشته یا اینکه دست خود جلال الدین بوده است ولی این را می‌دانند که او از باشگاه برای سفرش اجازه گرفته و همین مسئله باعث تعجب آنها شده است چون قاعدتاً بازیکن باید سرمربی و سرپرست تیم را در جریان بگذارد و پس از کسب اجازه از آنها با باشگاه جهت سفرش هماهنگی‌های لازم را صورت بدهد!

با توجه به شناختی که از جواد نکونام داریم، قطعاً با بازیکن ازبکستانی استقلال برخورد خواهد کرد و او را بابت اتفاق فوق مورد مخذه قرار خواهد داد ولی نکته اینجاست که شکل برخورد با او چه خواهد شد؟ اگر قرار بر جریمه کردن ماشاریپوف باشد، نکونام عملاً نمی‌تواند کار اجرایی بکند چون پرداخت مطالبات و کم کردن قراردادها بر عهده خود باشگاه است و اگر ثابت شود که کادر مدیریتی استقلال به جلال الدین اجازه خروج داده‌اند، قطعاً این بازیکن زیر بار هیچ جریمه‌ای نخواهد رفت ولی باید منتظر بمانیم و ببینیم که ملی پوش ازبکستانی استقلال در جدال هفته آینده برابر تراکتوربا نظر نکونام نیمکت نشین می‌شود یا اینکه تا آن زمان قضایا حل و فصل خواهد شد؟

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898384

دیگر خبرها

  • بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • فاجعه در بازی پیشکسوتان استقلال - تهرانجوان ؛بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • حیدری: پیشنهاد مدیریت آکادمی استقلال را قبول نکردم
  • مدیرعامل استقلال ملاثانی:آماده بازی بودیم ولی به ورزشگاه راهمان ندادند،آیا گناه کردیم؟/ بودجه کل تیم ما به اندازه یک بازیکن فولاد است
  • خسرو حیدری ۱۱ بازیکن برتر تاریخ ایران را انتخاب کرد | از فامیل بازی تا حضور عجیب برخی از هم تیمی ها
  • یازده بازیکن برتر تاریخ ایران از نگاه خسرو حیدری
  • چهار بازیکن موردعلاقه اوسمار از لیگ برتر ایران
  • سقف قرارداد فوتبال زنان در ایران یک میلیارد تومان است
  • ماشاریپوف از ایران فرار کرد!
  • ماشاربپوف بدون هماهنگی با نکونام از ایران رفت!