Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@03:15:27 GMT

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۲۲

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۴۱۰۵

به گزارش اکوفارس به نقل از رویترز، در حالی که انتشار آمارهای امیدوارکننده اقتصادی و امیدها به نهایی شدن بسته محرک مالی جدید در آمریکا سبب افزایش اشتها برای ریسک پذیری شده است، قیمت طلا از دیروز بعد از ظهر تا امروز بیش از 7 درصد افت کرده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز به 1891 دلار و 10 سنت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس قیمت طلا از دیروز تاکنون بیش از 120 دلار افت کرده است. پیدا شدن واکسن کرونا در روسیه نیز یکی از دلایل سقوط قیمت طلا طی روزهای اخیر عنوان شده است.

سایر فلزات گرانبها نیز امروز شاهد افت قیمت شدیدی بود به نحوی که قیمت نقره با 13.8 درصد کاهش بدترین عملکرد روزانه از اکتبر 2008 را به ثبت رساند.

ادوارد مویا تحلیلگر شرکت اوآندا در این باره گفت: «یک سقوط نسبتا کوچک در بازار طلا رخ داد. قطعا نمی توان تاثیر خبر تولید واکسن کرونا در روسیه و ادامه خوش بینی ها نسبت به بازارهای سهام بر بازار طلا را نادیده گرفت.»

قیمت طلا روز جمعه گذشته به رقم 2072 دلار و 50 سنت رسیده بود و امروز با حدود 7 درصد کاهش شدیدترین افت قیمت روزانه از ژوئن 2013 را به ثبت رسانده است.

انتشار آمارهای اقتصادی بهتر از حد انتظار به شکل گیری موج فروش دارایی های طلا در بازار طی روز گذشته کمک کرد، اما به گفته مویا احساس حاکم بر بازار همچنان افزایشی است.

بر اساس آمارهای جدید قیمت های تولیدکننده در آمریکا طی ماه جولای بیش از حد انتظار ترمیم شده و شاخص اس اند پی گلوبال بورس آمریکا به رقم های رشد بی سابقه نزدیک شده است.

همچنین رشد میزان سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا سبب شده تا از میزان جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران تا حدودی کاسته شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۴۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی

غلبه عامل نگرانی‌ها درباره تقاضای جهانی نفت خام بر عامل تنش‌ها در منطقه خاورمیانه قیمت‌های جهانی نفت خام را کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در پی افزایش احتمالی ذخیره‌سازی‌های تجاری نفت خام آمریکا، انتشار داده‌های اقتصادی ضعیف‌تر از چین و کاهش چشم‌انداز کاهش نرخ بهره و به‌دنبال آن تشدید نگرانی‌ها درباره تقاضای جهانی، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (۲۹ فروردین‌ماه) برای سومین روز پیاپی کاهش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال ساعت ۱۲ و ۱۰ روز چهارشنبه برای تحویل در ماه ژوئن با ۵۱ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش به ۸۹ دلار و ۵۱ سنت به ازای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا در معاملات امروز برای تحویل در ماه مه با ۴۱ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش، ۸۴ دلار و ۹۵ سنت به ازای هر بشکه داد و ستد شد.

کاهش سود ناشی از تنش‌های ژئوپولییتیک در پی چشم‌انداز ضعیف اقتصادی، قیمت‌های جهانی نفت خام را در این هفته کاهش داد.

تحلیلگران انتظار ندارند حمله موشکی و پهپادی بی‌سابقه ایران به اسرائیل سبب دوری تازه از تحریم‌های ایالات متحده آمریکا بر صادرات نفت ایران شود.

دیگر خبرها

  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • قیمت تخم مرغ در بازار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی نفت امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت مرغ در بازار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ |برنت ۸۹ دلار و ۶۱ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا بازهم امروز افزایش یافت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۸