Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-29@06:10:31 GMT

مرکز آمار: تولید گوشت قرمز ۱۹ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۴۲۳۴

مرکز آمار: تولید گوشت قرمز ۱۹ درصد افزایش یافت

براساس نتایج آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در تیرماه امسال که توسط مرکز آمار منتشر شد، سهم گوشت گاو و گوساله از تولید گوشت قرمز بیش از سایر انواع دام بوده است.

براساس این گزارش در ماه گذشته ۲۰ هزار و ۴۰۰ تن گوشت گاو و گوساله، ۱۲ هزار و ۴۰۰ تن گوشت گوسفند و بره و ۷۰۹ تن گوشت از انواع دام‌های دیگر تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در تیر ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته، نشان‌دهنده افزایش ٤٤ درصدی مقدار تولید گوشت قرمز است.

همچنین مقدار تولید گوشت در تیر ١٣٩٩ نسبت به ماه مشابه سال ١٣٩٨ برای گوسفند و بره ۴٦ درصد، برای بز و بزغاله ٣٥ درصد، برای گاو و گوساله ٤٥ درصد، برای گاومیش و بچه‌گاومیش ٩٥ درصد افزایش داشته و برای شتر و بچه‌شتر ٢٤ درصد کاسته شده است.

نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد مقدار تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در تیر ١٣٩٩ نسبت به خرداد ۱۳۹۹ در حدود ١٩ درصد افزایش داشته است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تولید گوشت قرمز پارسی خبر مرکز آمار کشتارگاه رسمی تولید گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۴۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، سید عماد شاهرخی با اشاره به اینکه جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ در استان، سال گذشته در مقایسه با سال ۱۴۰۱، ۳۰ درصد افزایش داشت، گفت: سهمیه جوجه‌ریزی فروردین ماه امسال نیز ۷۹۲ هزار قطعه بوده که تاکنون ۲۹۸ هزار قطعه آن تحقق یافته است.

وی با اشاره به شعار سال اظهارداشت: برای جهش تولید با مشارکت مردم در بخش کشاورزی چند راهبرد در نظر گرفته شده که یکی از این راهبرد‌ها استفاده از ظرفیت تشکل‌ها و بخش خصوصی است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، سال گذشته با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ۴۰۰ تن گوشت قرمز تامین شد که این میزان علاوه بر ۷۷ تن سهمیه گوشت دولتی بوده است.

شاهرخی، استفاده از حوزه دانش بنیان و افزایش ضریب دانش فنی را از دیگر راهبرد‌های تحقق شعار سال دانست.

وی به تاکید رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی برای افزایش تولید اشاره کرد و گفت: راه برون رفت برای تنظیم بازار و استقلال و امنیت غذایی تولید است.

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی دامپزشکی کاشمر بر تولید ۴۳ هزار کیلو گوشت قرمز در نوروز
  • قیمت گوشت قرمز امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • نرخ تورم در کدام استان بیشتر است؟
  • فقر در ایتالیا به اوج خود رسید
  • امسال نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم
  • ۵۰۰ تن گوشت قرمز در بوشهر توزیع می‌شود
  • ایرانیان چقدر گوشت مصرف می‌کنند؟
  • رکوردشکنی کاهش نرخ بیکاری ترکیه در ۲۰۲۳
  • سرانه مصرف گوشت قرمز به ۷.۱ کیلو رسید
  • افزایش ۳۰ درصدی جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ در لرستان