Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به چالش‌های پیش روی صادرات محصولات کشاورزی اظهار‌ کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعهدات ارزی صادرکنندگان، صادرات محصولات کشاورزی به صورت مویرگی در حال انجام است.

صادرکنندگان مسیر صادرات را دور می‌زنند

او افزود: با وجود فساد پذیری بالای محصولات میوه و تره بار و عدم ریسک پذیری شرکت‌های بیمه‌ای و تعهدات ارزی، صادرکنندگان مسیر دور زدن را در پیش گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نورانی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی در توسعه صادرات غیرنفتی اهمیت به سزایی دارد، بیان کرد: با توجه به حجم بالای محصولات کشاورزی، روان سازی صادرات امری ضروری است؛ چرا که در شرایط فعلی تحریم امکان انتقال ارز به صورت مستقیم وجود ندارد.

بیشتر بخوانید

صادرات محصولات کشاورزی کم، تولید زیاد!/ نقش وزارت جهاد کشاورزی در قیمت میوه و تره بار

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ادامه داد: در شرایط فعلی اقتصاد، مسئولان از صدور بخشنامه و دستورالعمل‌هایی که منجر به کندی صادرات می‌شود، باید پرهیز کنند تا با ایجاد زیرساخت‌های لازم به سمت و سوی جهش صادرات حرکت کنیم.

او با اشاره به راهکار‌های رونق صادرات محصولات کشاورزی گفت:  باید ارز حاصل از صادرات را به بانک‌های ایرانی کشور‌های حوزه خلیج فارس بدهند و ریال آن را به حساب صادرکننده واریز کنند یا در مقابل صادرات، واردات را بدون انتقال ارز انجام دهند.

نورانی در پایان با انتقاد از این مسئله که طی ۱۰ سال اخیر خبری از اعطای جایزه صادراتی به صادرکنندگان نیست، تصریح کرد: نبود زیرساخت‌های لازم در بخش جاده ای، دریایی و هوایی از دیگر مشکلات پیش روی صادرات به شمار می‌رود، در حالی که برای چرخیدن اقتصاد کشور همسو با جهش تولید باید جهش صادرات داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی میوه و تره بار صادرات غیرنفتی ویروس کرونا جهش تولید صادرات محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۴۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات

وزیر اقتصاد گفت: هیأت دولت در جلسه امروز مصوب کرد درباره عوارض صادرات مواد خام و نیمه‌خام مصوبه اسفند ۱۴۰۲ عیناً تکرار شود و صادرکنندگان می‌توانند فرآیند صادرات را آغاز کنند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سیداحسان خاندوزی در حاشیه اولین نشست هفتگی هیئت دولت در سال 1403 در جمع خبرنگاران گفت: امروز مصوبه خوبی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داشتیم و طبق تبصره 6 بودجه 1403، دولت دو ماه فرصت داشت برای عوارض صادرات مواد خام و نیمه‌خام اعلام نظر کند.

وی افزود: هیأت دولت مصوب کرد درباره عوارض صادرات مواد خام و نیمه‌خام مصوبه اسفند 1402 عیناً تکرار شود و صادرکنندگان می‌توانند فرآیند صادرات را آغاز کنند.

خاندوزی گفت: در بودجه 1403 نسبت به بودجه سال 1402، 100 هزار میلیارد تومان افزایش بار مالیاتی وجود داشت و چون سیاست حمایت از تولید ایجاب می‌کند که تخفیفات بیشتری در این زمینه داشته باشیم، باید از طرق دیگری مثل انتشار اوراق عمل کنیم که نیازی به افزایش مالیات وجود نداشته باشد.

خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه‌ریزی در مازندران
  • مصوبه جدید دولت برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان
  • صادرات محصولات کشاورزی از مازندران رشد ۱۰ برابری داشته است
  • عوارض صادرات خام و نیمه‌خام همانند سال قبل است
  • خبر خوب وزیر اقتصاد برای صادرکنندگان
  • خاندوزی: عوارض صادرات خام و نیمه‌خام همانند سال قبل است
  • مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات
  • تمام شرکت‌های تولید کننده آرد، غنی‌سازی آرد را با آهن و اسید فولیک انجام می‌دهند
  • شاخص های سازمان غذاودارو برای صادرات محصولات کشاورزی
  • شرط سازمان غذاودارو برای صادرات محصولات کشاورزی