Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@20:22:12 GMT

دندانپزشکی نروید

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۴۳۳۶

دندانپزشکی نروید

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که کارهای معمول و غیر ضروری دندانپزشکی باید تا زمان کاهش سرعت انتقال COVID-19 به تأخیر بیفتد و باید در مورد پروسه ای که اسپری تبدیل مایع به صورت گرد و گاز در دهان بیماران ایجاد می کنند، احتیاط کرد.

سازمان جهانی بهداشت می گوید ، معاینات، تمیز کردن دندان ها و مراقبت های پیشگیرانه را می توان به تعویق انداخت و راهنمایی هایی را برای دندانپزشکان در مورد چگونگی به حداقل رساندن خطر انتقال در هنگام بیماری کووید-19 ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آژانس بهداشتی سازمان ملل متحد گفت اکنون که خدمات دندانپزشکی در بسیاری از کشورها از سر گرفته شده است، می توان چندین روش را به گونه ای انجام داد که گاز و مایع پخش شده در هوا، یا ریز قطره‌هایی که در هوا معلقند را به حداقل رساند.

سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند که مراقبتهای روتین غیر معمول بهداشت دهان و دندان (که معمولاً شامل معاینات بهداشت دهان و دندان، تمیز کردن دندان و مراقبت های پیشگیرانه است) به تاخیر بیفتد تا زمانی که کاهش کافی در میزان انتقال کووید-19 به وجود آید.

همین مورد در مورد درمان های زیبایی دندانپزشکی نیز صدق می کند. با این وجود، باید مداخلات فوری یا اضطراری مراقبت های بهداشتی دهان و دندان که برای حفظ عملکرد دهان و دندان فرد، مدیریت درد شدید یا تضمین کیفیت زندگی انجام شود.

سازمان بهداشت جهانی گفته است که در صورت امکان، بیماران باید قبل از قرار ملاقات ها از راه دور مورد معاینه قرار گیرند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که دندانپزشکان در معرض خطر بالای آلوده شدن به SARS-CoV-2 هستند، ویروسی که باعث بیماری کووید-19 می شود.

این سازمان گفت: تیم های بهداشت دهان و دندان از نزدیک روی دهان بیماران به مدت طولانی کار می کنند.

روشهای آنها شامل ارتباط چهره به چهره و قرار گرفتن در معرض مکرر بزاق ، خون و سایر مایعات بدن و استفاده از ابزارهای تیز است .در نتیجه، آنها در معرض خطر بالای آلودگی به SARS-CoV-2 یا انتقال عفونت به بیماران هستند.

بنوتی وارن، رئیس دندانپزشکی سازمان بهداشت جهانی گفت: در یک بررسی، 75 درصد از کشورهای عضو این سازمان گفتند که خدمات دندانپزشکی در طی همه گیری به طور کامل یا جزئی مختل شده است.

وی همچنین ابراز نگران در دسترس بودن تجهیزات محافظ شخصی برای دندانپزشکان شاغل در هنگام بیماری همه گیر است.

انتهای پیام/

178 / 336 دندان دندانپزشکی کرونا کووید سازمان بهداشت جهانی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دندان دندانپزشکی کرونا کووید سازمان بهداشت جهانی سازمان بهداشت جهانی دهان و دندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۴۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،با هدف پیشگیری از پوسیدگی دندان های دانش آموزان، از سوی مرکز بهداشت شهدای والفجر، وارنیش فلورایدتراپی برای دانش آموزان در مدارس ابتدایی زیر پوشش این مرکز اجرایی شده است.
مسوول واحد دهان و دندان این مرکز گفت: عملیات فلوراید تراپی سال هاست که با هدف جلوگیری از پوسیدگی دندان کودکان در مدارس انجام می شود؛ به طور کلی فلوراید ماده ای بسیار مفید در پوسیدگی های دندان، به ویژه برای سطوح صاف است.
دکتر سید امیررضا دستغیب افزود: طرح فلورایدتراپی به صورت رایگان از سوی دندانپزشکان بهداشت کاران، بهورزان و مراقبان سلامت با همکاری آموزش و پرورش در سطح مدارس ابتدایی زیر پوشش این مرکز در حال انجام است.
او اضافه کرد: این طرح برای  ۹۵ هزار دانش آموز در مقاطع ابتدایی تا پایان اردیبهشت اجرا می شود.

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • فلوراید تراپی بیش از ۷۶ هزار نفر از دانش آموزان روستایی خوزستان
  • دانش آموزان روستایی خوزستان فلوراید تراپی شدند
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • پلمب مطب یک دندانپزشک قلابی در بروجرد
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟