Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@17:20:24 GMT

آثار تاریخی ورزقان مرمت می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۴۳۹۱

آثار تاریخی ورزقان مرمت می شود

علیرضا قوچی روز چهارشنبه در دیدار با فرماندار شهرستان ورزقان و مدیرعامل مس سونگون، انعقاد تفاهم‌نامه سه ‌جانبه ما بین اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مجتمع مس سونگون و فرمانداری ورزقان را در راستای پیشبرد پروژه‌های مرمتی و زیرساختی شهرستان مفید و موثر خواند.

وی با اشاره به اهتمام ویژه فرماندار ورزقان به پروژه‌های مرمتی و زیرساختی این شهرستان، گفت: به دنبال پیشنهاد فرماندار مبنی بر انعقاد تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه فوق، چندین پروژه مرمتی و زیرساختی این شهرستان با نظارت و مشارکت این سه مجموعه انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قوچی با تاکید بر اینکه مجتمع مس سونگون در این راستا اعتباری ویژه برای حفاظت از سنگ‌نگاره‌های موجود در این مجتمع اختصاص داده است، گفت: از دیگر پروژه‌هایی که در این تفاهم‌نامه با مشارکت سه مجموعه مذکور انجام خواهد شد می‌توان به ادامه مرمت کارون سرای برازین، انجام عملیات مطالعات کاوش و باستان‌شناسی آغجه قلعه، ایجاد موزه مس، بازسازی مسیر دسترسی عمارت امیر ارشد اشاره کرد.

وی از تداوم عملیات مرمتی عمارت امیر ارشد ورزقان خبر داد و اظهار داشت: در زمان حاضر تأسیسات الکتریکی و مکانیکی، مرمت طبقه اول و همکف و همچنین محوطه‌سازی عمارت امیر ارشد در حال اجرا است.

قوچی ادامه داد: با توجه به اینکه این عمارت به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شده است، صندوق احیا و بهره‌برداری از آثار تاریخی و همچنین اداره کل میراث فرهنگی استان بر تمام فعالیت انجام شده در این پروژه نظارت کامل دارد.

شهرستان ورزقان با جمعیت ۵۰ هزار نفر در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال تبریز واقع است و این شهرستان دارای ۲ بخش مرکزی شامل دهستان‌های ازومدل جنوبی، ازومدل شمالی، بکرآباد و سینا و خاروانا شامل دهستان‌های دیزمار مرکزی، جوشین و ارزیل بوده و ۲ مرکز شهری به نام‌های ورزقان و خارواناست.

برچسب‌ها ورزقان آذربایجان شرقی مرمت میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزقان آذربایجان شرقی مرمت میراث فرهنگی ورزقان آذربایجان شرقی مرمت میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۴۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت احداث کمپ فرهنگی ورزشی شهرستان ورزقان

دریافت 39 MB

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی در این بازدید بر ضرورت تسریع در عملیات اجرایی این مجتمع تاکید کرد.

کد خبر 6085072

دیگر خبرها

  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • عمارت تاریخی فکری در بندر لنگه
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • آخرین وضعیت احداث کمپ فرهنگی ورزشی شهرستان ورزقان
  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است