Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@04:05:42 GMT

راهبرد دشمن بزرگنمایی اتفاقات کوچک در فضای مجازی است

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۴۴۲۷

راهبرد دشمن بزرگنمایی اتفاقات کوچک در فضای مجازی است

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: امروز دشمن به دنبال بزرگنمایی اتفاقات کوچک در فضای رسانه‌ای و مجازی است و این موضوع به عنوان راهبرد دشمن در حال اقدام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ سردار مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مرکزی امروز در جمع خبرنگاران گفت: امروز جنگ دشمن بر پایه مردم محوری است که در ابعاد مختلف در بستر فناورانه دنبال می شود و لذا وظیفه اصحاب رسانه و فعالین فرهنگی در این خصوص بالا می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستانی اظهار کرد: تحریف حقایق که در دنیا می گذرد امروز در دستور کار دشمنان انقلاب قرار گرفته و دشمن در جنگ تحریم به دنبال وارونه نشان دادن مسائل و اتفاقاتی است که انجام می شود و لذا باید به این مسئله توجه داشته باشیم.

راهبرد دشمن بزرگنمایی اتفاقات در فضای مجازی است

وی ادامه داد: امروز دشمن به دنبال بزرگنمایی اتفاقات کوچک در فضای رسانه ای و مجازی است و این موضوع به عنوان راهبرد دشمن در حال اقدام است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: دفاع نرم در برابر جنگ نرم دشمنان با همکاری اصحاب رسانه در دستور کار ناجا است و رسانه ها به کمک ناجا باید تنویر افکار عمومی را انجام دهند.

شهرستانی با اشاره به اینکه ناجا مرجع امنیت عمومی مردم هستند و مخاطب رسانه ها هم مردم می باشند که این هدف مشترک ناجا و رسانه است که در صورت هم افزایی می توان اتفاقات بسیار خوبی را شاهد باشیم و قطعا با اقدام مشترک و جامع می توان توطئه های دشمنان را خنثی کرد افزود: اعتقاد داریم پلیس در تراز انقلاب در کنار مردم ، همراه مردم و با مردم است.

وی با بیان اینکه رویکرد هوشمند سازی و پلیس علمی در حال انجام است بیان کرد: هوشمندی پلیس به این معناست که از کلیه ظرفیت ها استفاده کنیم و در کنار ظرفیت ها مشارکت مردمی را پای کار بیاوریم و امروز برای برقراری امنیت از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد و البته نقش اصحاب رسانه هم بسیار مهم است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: در حوزه هوشمند سازی در طی یک سال گذشته اقدامات بسیار خوبی انجام شده که ایجاد زیرساخت های فناوری یکی از این زیرساخت ها است و با توجه به اینکه امروز دشمن از این بستر به عنوان یک تهدید استفاده می کند ما سعی کردیم از این بستر به عنوان یک فرصت و ظرفیت استفاده کنیم.

شهرستانی بیان کرد:  راه اندازی مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند در مجموعه فرماندهی ناجا ، استفاده از بستر فناوری برای امنیت پایدار و راه اندازی مانیتورینگ پلیس راهور استان از جمله اقدامات در راستای هوشمند سازی است.

وی ادامه داد: در حوزه هوشمند سازی نیازمند این هستیم همه شهرستان ها به مرکز استان لینک شوند و تاکنون ۴ شهرستان به مرکز استان متصل شده اند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: امروز رویکرد پلیس استان مرکزی کاملا مبتنی بر پلیس علمی است و تاکید بر اجرای دقیق این موضوع داریم.

سرقت خرد در استان در حال افزایش است

شهرستانی بیان کرد: یکی از دغدغه های مهم مردم موضوع سرقت است که متاسفانه در طول ۱۲۵ روز اخیر ۹ درصد افزایش وقوع سرقت در سطح استان را داشتیم اما با رویکرد هوشمند سازی، شاهد افزایش کشفیات بودیم که ۷۰ درصد افزایش کشف سرقت را در استان رقم زدیم و رتبه استان مرکزی در این خصوص شانزدهم است و در این خصوص فاصله بین سرقت و کشف را به شدت کاهش دادیم.

وی افزود: متاسفانه سرقت خرد در استان در حال افزایش است اما با توجه به رویکرد علمی پلیس سرقت خشن را بسیار کاهش دادیم.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: در خصوص سرقت به عنف با رویکرد پلیس علمی کاهش  ۴۲ درصدی را شاهد بودیم و سرقت احشام نیز ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

شهرستانی ادامه داد: یکی دیگر از دغدغه های مهم مردم مواد مخدر است که تمرکز خود را بر روی نقاط آلوده و یا نقاط کم برخوردار داشته ایم و اتفاقات خوبی در دستگیری عمده فروشان شاهد هستیم.

وی بیان کرد: در خصوص دستگیری عمده فروشان شاهد افزایش ۶۷درصدی و افزایش ۷ درصدی خرده فروشی در استان مرکزی هستیم.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: در خصوص شرارت به هیچ عنوان اجازه ناهنجاری به کسی را نخواهیم داد و ۱۰۷ درصد در این خصوص موفقیت کسب کردیم که با توجه به اقدامات پیشگیرانه شاهد کاهش ۶۰ درصد وقوع شرارت هستیم و یک کاهش ۲۴ درصدی در خصوص نزاع جمعی و متاسفانه افزایش ۷ درصدی نزاع فردی را شاهد هستیم که دلیل آن پایین آمدن آستانه تحمل مردم است.

شهرستانی یادآور شد: در خصوص جعل و کلاه برداری یک کاهش ۳ درصدی و با توجه به رویکرد علمی پلیس افزایش ۷۲ درصدی کشفیات را شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: با توجه به همجواری استان با ۷ استان دیگر مبلغ ۵۴۴ میلیارد ریالی کالای قاچاق را کشف و ضبط کردیم که ۲۲ درصد افزایش ریالی و ۱۵ درصد افزایش پرونده، ۱۲ درصد افزایش توقیفات و ۳۹ درصد افزایش دستگیری را شاهد هستیم و این به دلیل بالابردن هزینه قاچاق در استان است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: بزرگنمایی اتفاقات درصد افزایش هوشمند سازی راهبرد دشمن شاهد هستیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۴۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ به چند شبهه فضای مجازی درباره حملهٔ تنبیهی به اسرائیل

عملیات گسترده پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در همان دقایق اول به چشم همه دنیا آمد و نام ایران پس از مدت کوتاهی ترند یک توئیتر شد. آن‌شب فقط ایران نبود که تاصبح پلک روی هم نگذاشت از آسیا تا آمریکا همه به تماشای اقتدار ایران نشستند و از ملتی گفتند که قدرت پوشالی اسرائیل را درهم شکست، گنبد آهنینش را هم همینطور! ایران عزیزمان و سربازانش قهرمان همه آنهایی شد که در گوشه گوشه جهان، سال‌هاست غصه فلسطین و مردمش را به دل می‌کشند. 

اما این چیزی نبود که دشمن بتواند تحمل کند، خیلی زود لشکر رسانه‌های معاند در فضای مجازی به صف شدند تا شیرینی این انتقام و وعده صادق را در کام مردم تلخ کنند، این اقتدار را کوچک بشمارند و هول و هراس به جان مردم بی‌اندازند. گرچه زور موشک‌های بالستیک و پهپاد‌های شاهدمان به خبر‌های دروغ و وارونه و تحلیل‌های مغرضانه‌شان چربید، اما از آنجایی که دشمن دست از مایوس‌سازی مردم برنخواهد داشت با محمدعلی صمدی پژوهشگر حوزه مقاومت به گفتگو نشسته‌ایم تا از شبهه‌های بی‌پایه و اساسی بگویم که به وسیله آن دشمن قصد دارد فضای ذهنی مردم را مسموم کند.

این پایان جنگ بود نه آغاز آن!

گرچه پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی پاسخی دفاعی، مشروع و قاطع بود تا حجت را بر صهیونیست‌ها تمام کند که نمی‌توانند ذره‌ای به خاک ایران‌مان دست درازی کنند حتی اگر این خاک به وسعت کنسولگری ایران در کشور دیگری باشد. اما لشکر سایبری دشمن سعی داشت ایران را شروع کننده جنگ نشان بدهد و مردم را از ایجاد جنگ، تبعات آن و شکست ایران بترسانند. هول و هراس شروع جنگ با اسرائیل گرچه شگرد موفقی نبود، اما برخی از مردم و خانواده‌هایشان را نگران کرد. 

محمدعلی صمدی این تحلیل‌های مغرضانه را نوعی لجن‌پراکنی در فضای مجازی می‌داند و می‌گوید: «حتی یک درصد احتمال جنگ تمام عیار و گسترده وجود ندارد. طرفین می‌دانند که چه کاری انجام داده‌اند و چه جوابی دریافت خواهندکرد. هم رژیم صهیونیستی می‌داند که شروع کننده خودش بوده و به یک منطقه دیپلماتیک که جزئی از قلمرو کشور دیگری محسوب می‌شود حمله کرده با عنایت به این که تصور می‌کرده جواب ایران مختصر و کم ضرر خواهد بود. ایران هم می‌داند که در پاسخ به حمله به یک منطقه دیپلماتیک بنا نیست یک جنگ تمام عیار راه بیاندازد و باید جوابی متناسب بدهد که در حقیقت تنیبه است. یعنی طرف مقابل را بخاطر خطای محاسباتی تنبیه کرده است. 

این که یک عده بگویند جنگ شروع شده یا از کمبود دانش نظامی‌شان است یا تحت تاثیر فضای شبکه‌های با اغراض سیاسی مشخص است یا با این هدف انجام می‌شود که فضای عمومی را به هم بزنند از خوشحالی عمومی، آرامش و سکونی که به لحاظ امنیت عمومی در مردم ایجاد شده کم بکنند و قصد دارند ارزش این اقدام را پایین بیاورند.»

شکستی که با مشکلات اقتصادی هم لاپوشانی نشد!

برای برهم زدن این ضیافت، لشکر سایبری دشمن مثل همیشه دست به دامان مشکلات اقتصادی کشور نیز شد و سعی داشت با حساب و کتاب قیمت موشک‌ها و پهپاد‌ها نشان بدهد حکومت به جای اینکه این هزینه را صرف معیشت مردم کند آنها را اسبابی برای شروع جنگ و خونریزی کرده است. 

«چه‌قدر پول را به هوا فرستادید؟»، «قیمت هر پهپاد شاهد١٣۶، بدون هزینه پرتاب دست‌کم ٢٠ هزار دلار است. قیمت موشک‌ها مشخص نیست. می‌گویند تا یک میلیون دلار برای هر موشک؛ خرج هزار میلیاردی از جیب مردم!»، «این پول واقعا جای بهتری نمی‌شد خرج بشه؟!»، اما این هزینه واقعا از سفره مردم برداشته شده بود؟! 

محمدعلی صمدی در پاسخ به این سوال می‌گوید: «موشک و پهپاد شلیک شده که هزینه آنها بخش بسیار کوچکی از هزینه دفاعی کشور است و این هزینه جای دیگری مصرف نخواهد شد. این صحبت‌های زرد و مبتذل فضای مجازی است و مشخص است که بودجه دفاعی کشور را در بخش دیگری نمی‌توان مصرف کرد، اما درمقابل در همین فضای مجازی در منابع معتبر وجود دارد و همه نیز آگاه هستند که ایران از لحاظ نظامی یکی از کم هزینه‌ترین کشور‌های دنیا است. درواقع از لحاظ هزینه‌کرد نظامی کشورما در رده‌های اخر بین کشور‌های دنیا قرار دارد.»

وقتی اپوزیسیون هنوز به گنبدآهنین اسرائیل می‌نازد!

سایبری نشینان دشمن با نقاب هم‌وطن سعی دارندهر طور که شده آبروی از دست رفته رژیم صهیونیستی را بخرند و اقتدار ایران را نادیده بگیرند. برایشان مهم نبست که تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد گنبد آهنین موفق عمل نکرده و موشک‌های ایرانی به هدف نشسته، باز شیپور به دست گرفتند تا دروغ اسرائیل را بلندتر فریاد بزنند که ۹۹ درصد موشک‌ها و پهپاد‌های ایران رهگیری شدند.

محمدعلی صمدی در پاسخ به این ادعا می‌گوید: «طبیعی است که دشمن خسارت خودش را به صورت علنی افشا نکند. این جزئی از استراتژی نظامی هر کشوری است. رژیم صهیونیستی باید همه تلاش خودش را به کار گیرد تا از وزن عملیات ایران کم کند به اولین دلیل ممکن برای اینکه هرچه وزن این کار کم شود از اجبار اسرائیل به دادن پاسخ سنگین و تحمل هزینه‌های پاسخ مجدد ایران کاسته می‌شود. طبیعی است که شما هر چه سطح عملیات ایران را پایین بیاوری، ادعا کنی که ۹۹ درصد موشک‌ها را زدی و خسارتی ندیدی لازم نیست در مقابل پاسخی بدهی. درواقع رژیم صهیونیستی در این باره عقلانی عمل کرده است.»

محمدعلی صمدی با یادآوری اینکه ایجاد این شبهه‌ها کار همیشگی اپوزیسیون برای زیرسوال بردن جمهوری اسلامی است می‌گوید: واحد فارسی زبان سرویس‌های امنیتی دشمن که برایشان هزینه می‌شود، وظیفه دارند هر کاری که ایران کرد و هر اقدامی که منتسب به جمهوری اسلامی بود و درخشید را کم ارزش کنند. 

اما آدم حسابی‌ها آنها که عقلانیتی بر آنها حاکم است و به صورت متعارف فکر می‌کنند نه تحت تاثیر عقده‌های سیاسی، معتقدند که اتفاق بزرگی رخ داده است و معادلات سیاسی تغییر کرده. حتی دشمنان قدیمی ایران نیز اصل بزرگی ماجرا را انکار نمی‌کنند. از نظر من افرادی که دیوانه وار این عملیات را با حرف‌های بی‌منطق کم‌ارزش جلوه می‌دهند، آدم‌های قابل ترحمی هستند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • پاسخ به چند شبهه فضای مجازی درباره حملهٔ تنبیهی به اسرائیل
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینک های جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند + فیلم
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینکهای جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • افزایش ۳۲ درصدی کشف جرایم سایبری در استان سمنان
  • چرا یک کار بزرگ را با «شوخی» کوچک جلوه می‌دهیم؟
  • هشدار سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی
  • اطلاعیۀ اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از اسرائیل در فضای مجازی
  • اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی
  • رسانه‌های اجتماعی در گسترش ترویج کتاب موفق عمل کردند